Gå til innhold

Kan noen komme med synspunkter på dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til en selvransakelse her etter at jeg har fått kritikk og kommentarer på det samme gjentatte ganger. Det går på

* jeg virker nedlatende og arrogant og gir inntrykk av at jeg tror jeg har rett.

* jeg sier upassende ting noen ganger 

*jeg tåler ikke usakligheter og følelsestyrte ytringer i diskusjoner

* jeg ser ikke grunn til å tolke utsagn og blir frustrert fordi folk ikke kan skrive og snakke  bokstavelig og korrekt

* jeg blir fort usikker på om folk er ironiske og hint tar jeg ikke

Det som er blitt bemerket fra venner

* jeg savner aldri noen og vil ha en distanse til folk. Jeg er likevel en som bidrar i relasjoner men kan ikke ha mange. Oppfatter fort forventninger og ønsker som mas og stress 

* jeg har alltid hatt tvangshandlinger, men mange reagerer på at jeg ikke blir stresset av dem. Det går bare av seg selv men det utarter seg så det blir stress hvis jeg er utrolig av en grunn 

* jeg har aldri hatt behov for å betro meg til noen. Jeg misliker nærhet både psykisk og fysisk, men godtar og liker det i få tilfeller 

Det var det. Jeg vil si at jeg ikke mener å være alt det folk på de første punktene reagerer på! Jeg liker mennesker og er oppriktig når jeg sier at jeg vil behandle andre både redpektfult og pent, så det har gått veldig inn på meg når jeg blir beskyldt for det, men innser at det må være reelt siden så mange har uttrykt det. 

Jeg har aldri grublet over hva som feiler meg før nå, for jeg syns ikke at jeg er så interessant. Jeg liker mye mer å studere andre, og observere folk generelt. Når jeg liker noen er det fordi jeg objektivt ser at de har gode og beundringsverdige sider, evner og egensksper. Det er oftest lite følelser i bildet. jeg skjønner altså at jeg ikke er helt normal. Så hva tenker dere som leser det her nå? Jeg forventer ikke synspunkter men håper på det, og det er ingen jeg vil ta opp dette med. 

 

Anonymkode: 1db35...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Umoden person. Trenger ikke være diagnose. 

Anonymkode: 06bb3...0ba

Du kan ha rett. 

Anonymkode: 1db35...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er den jeg tror du er har jeg det inntrykket av deg at du er modig og uredd og har mange interessante synspunkter. Og så lenge du går inn for å være hyggelig mot andre, og ønsker å være det, synes jeg du skal fortsette med å være deg selv! :)

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vendi skrev (9 minutter siden):

Hvis du er den jeg tror du er har jeg det inntrykket av deg at du er modig og uredd og har mange interessante synspunkter. Og så lenge du går inn for å være hyggelig mot andre, og ønsker å være det, synes jeg du skal fortsette med å være deg selv! :)

Det der satt jeg ekte og oppriktig pris på å høre! Ja jeg jobber med å formulere meg bedre nå. Det gjør jeg virkelig. 

Anonymkode: 1db35...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (14 minutter siden):

Hvis du er den jeg tror du er har jeg det inntrykket av deg at du er modig og uredd og har mange interessante synspunkter. Og så lenge du går inn for å være hyggelig mot andre, og ønsker å være det, synes jeg du skal fortsette med å være deg selv! :)

Enig med deg. 

Jeg bare tror det er noen her på forumet som ikke tåler meningene dine ts også angriper de deg. Ref de som nå kaller deg umoden i tråden her. Det er sikkert de samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Enig med deg. 

Jeg bare tror det er noen her på forumet som ikke tåler meningene dine ts også angriper de deg. Ref de som nå kaller deg umoden i tråden her. Det er sikkert de samme. 

Takk. Det er bra at jeg tok ting på alvor og kan jobbe med dette. Jeg liker jo å diskutere ting så jeg kan ikke fortsette å virke på en måte jeg ikke vil fremstå.

Og jeg vet hvorfor noen svarer som de gjør her. Min fordel er at sånt ikke får innpå meg. 

Anonymkode: 1db35...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk. Det er bra at jeg tok ting på alvor og kan jobbe med dette. Jeg liker jo å diskutere ting så jeg kan ikke fortsette å virke på en måte jeg ikke vil fremstå.

Og jeg vet hvorfor noen svarer som de gjør her. Min fordel er at sånt ikke får innpå meg. 

Anonymkode: 1db35...814

Jeg synes ikke du har diskutert på en dårlig måte. Direkte ja, men saklig har du vel vært. 

Bra det ikke går innpå deg.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 minutter siden):

Jeg synes ikke du har diskutert på en dårlig måte. Direkte ja, men saklig har du vel vært. 

Bra det ikke går innpå deg.

Takk Glitter! Jeg tror dette forumet hjalp mye. At jeg fikk mer forståelse for folk, og gikk inn for å ikke være så kald som jeg har fremstått ellers. Og jeg er jo ikke kald og arrogant egentlig. Jeg har bare problemer med å tolke og her er mange mer tydelige og ryddige. 

Anonymkode: 1db35...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk Glitter! Jeg tror dette forumet hjalp mye. At jeg fikk mer forståelse for folk, og gikk inn for å ikke være så kald som jeg har fremstått ellers. Og jeg er jo ikke kald og arrogant egentlig. Jeg har bare problemer med å tolke og her er mange mer tydelige og ryddige. 

Anonymkode: 1db35...814

Så bra. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Så hva tenker dere som leser det her nå? 

Anonymkode: 1db35...814

Du er veldig like meg,

Fant ingen diagnose som passet helt for meg, så lite til hjelp for deg ;) 

Det er litt av mye rart. Asperger er vel det du vil få om du går til en "ekspert" tror jeg

Lykke til.

Anonymkode: 4effa...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er veldig like meg,

Fant ingen diagnose som passet helt for meg, så lite til hjelp for deg ;) 

Det er litt av mye rart. Asperger er vel det du vil få om du går til en "ekspert" tror jeg

Lykke til.

Anonymkode: 4effa...257

Ja det er et problem når jeg tok tester på alvor. Jeg har store problemer med selvinnsikt har jeg skjønt selv om venninnen min har sagt det på en snill måte. Så jeg bare svarer fort uten å tenke, for det er så utrolig kjedelig å gå inn i meg selv. Elsker tester ellers bare de er av annen karakter og ikke må handle om meg. Og takk du også! Setter veldig stor pris på at jeg fikk ordentlige svar. 

Anonymkode: 1db35...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det der satt jeg ekte og oppriktig pris på å høre! Ja jeg jobber med å formulere meg bedre nå. Det gjør jeg virkelig. 

Anonymkode: 1db35...814

En annen ting jeg tror jeg ser ved deg er at du er sterk. Det kommer godt med i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

 

Jeg vil si at jeg ikke mener å være alt det folk på de første punktene reagerer på! Jeg liker mennesker og er oppriktig når jeg sier at jeg vil behandle andre både redpektfult og pent, så det har gått veldig inn på meg når jeg blir beskyldt for det, men innser at det må være reelt siden så mange har uttrykt det. 

Jeg har aldri grublet over hva som feiler meg før nå, for jeg syns ikke at jeg er så interessant. Jeg liker mye mer å studere andre, og observere folk generelt. Når jeg liker noen er det fordi jeg objektivt ser at de har gode og beundringsverdige sider, evner og egensksper. Det er oftest lite følelser i bildet. jeg skjønner altså at jeg ikke er helt normal. Så hva tenker dere som leser det her nå?

Anonymkode: 1db35...814

Jeg tenker at det å tenke igjennom egen væremåte basert på andres tilbakemelding er en utrolig god og verdifull egenskap. Det er å ha selvinnsikt og evne til å stoppe opp med såkalt introspeksjon (intro og speksjon). Den evner du her å bruke, men det tar ev. tid å endre egen væremåte, men ett sted må en begynne, det er ved en selv, og det har du nå gjort. Det er å ha egeninnsikt, vil jeg mene. Og nå begynner ev. den store jobben på å skulle endre på innarbeidet vaner og adferd slik du tenker er riktig. Men husk at du skal bli slik du ønsker endringer, ikke slik andre ønsker det - det er viktig.

Det å ikke gå direkte i forsvar og skulle argumentere for egne handlinger, men la andre få komme med sine synspunkter og ta de inn til vurdering og evaulering, tror jeg du vil komme langt med her i livet. Lykke til videre! 🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...