Gå til innhold

Hvis toalettet er tett. Hvem tar regningen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 23.29):

Ok. Det var ikke noe annet sted og kaste det. 

Anonymkode: eb7c0...db1

AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 14.23):

Det var ikke søppelbokser der. Herregud. 

AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 14.24):

Kjøkkenet? Så ekkelt med intim ting på kjøkkenet. 

Så dersom du måtte på badet for å skifte bleie på en baby, og det ikke var søppelbøtte der, så hadde man ikke hatt annet valg enn å kaste bleia i do? Det er samme logikk. Pakk inn i dopapir og gå UT og kast i søpla, da vel. 

Jeg håper virkelig at doen ikke fremdeles er tett så den kan brukes til det den er beregnet.  Jeg vet ikke hvordan samboerskapet er hvor man regner ut hvem kaster hva i do, men det er nok en ordning der.

Jeg bodde på hybel i New York og da ble doen tett en fredag kveld.  Jeg visste ikke engang hva tett do var på engelsk og det var ikke helt lett å spørre periferi venner rundt om kring.  Lurer på om jeg ikke spurte som anonym på dol😁.  I hvert fall på nettet.  Kontoret til landlord var stengt i helgen og jeg måtte vente til mandag morgen.  Det var en restaurant rett ved hvor jeg gikk på do om dagen, men da jeg sto opp måtte jeg tisse i badekaret😧.  Jeg sto opp i badekaret til å dusje, og jeg var kjapp i dusjen om morgenen.

De kom med engang mandag da jeg meldte i fra og alt gikk bra.  Jeg har vanligvis brukt sugekopp og hansker, men ikke der i NY.

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 14.24):

Kjøkkenet? Så ekkelt med intim ting på kjøkkenet. 

Har dere hatt en tett do siden denne tråden ble opprettet eller har dere nå blitt enige om hvem som betaler hva? Jeg vet 110% sikkert hva jeg ville synes var mest ekkelt; en oversvømmet dass...

Selv pakker jeg inn f.eks. tamponger og annet avfall både i papir og deretter mindre plastposer, f.eks. 2-4 l. fryseposer - bakgrunnen kan være det samme... Hundeposer kunne ha gjort samme nytten. På Europris pår en kjøpt ruller med 200 poser som er betydelig rimeligere. Om det intime, og mest naturlige av alt, er så ekkelt, er det en måte å ev. gjøre det mer renslig om nødvendig.

AnonymBruker skrev (På 12.2.2023 den 15.14):

Enten må regningen deles ellers får doen være tett. 

Ville du synes det var rimelig om det var den du deler do med (og tak under) som sto ansvarlig for at doen var tett, fordi et eller annet var falt ned i? Om det tenkes urimelig, så ta en runde med deg selv og tenk om dine påstander er rettferdige.

En liten tanke og et tips... Økonomene anbefaler f.eks. at samboere skriver en samboerkontrakt som man enes om mens man er venner og snakker fint sammen, hvor det bl.a. beskrives hvem som har ansvar for å dekke hva, hvem som eier hva og hvordan man skal dele gjenstander og verdier om en skiller lag. Det blir som Norges lover, at så lenge vi er enige, trengs de i liten grad, men straks vi blir uenige, kan det være fint å ha noe å støtte seg til. Økonomi er årsak til mange uenigheter og krangler. Om en ikke har felles økonomi, er dette enda mer viktig...

Min samboer og jeg har hatt samboerkontrakt nå siden litt etter at vi flyttet sammen og det fungerer fint. Vi fikk nylig en uforutsett regning på 3.800 kr. pga. en mindre lekkasje på badet, og ut ifra kontrakten vår var det ingen diskusjon om hvem som skulle betale eller hvorfor. Det var helt avklart hvem av oss som dekket den kostnaden ut ifra avtalen. Utrolig godt å slippe slike diskusjoner og rom ffor tvil og tolkninger - og ingen sure miner omkring det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...