Gå til innhold

Dps og avslag med begrunnelse nyttigjør seg ikke behandling

Anbefalte innlegg

Tror du DPS skylder på pasienten og avslutter behandling/gir avslag på behandling for ikke å innrømme at de mangler kompetanse og ressurser?

Jeg stjal dette spørsmålet fra en annen tråd håper det går greit for syns det var litt interessant. Jeg har også opplevd å få avslag på dps med begrunnelse "nyttigjør seg ikke behandling" (jeg har for ordens skyld aldri gått der før heller, har kun gått i bup, og det siden jeg gikk i barnehagen. Jeg er ganske ung). Men tenker at dette er en så lettvint løsning og begrunnelse av DPS når det gjelder å gi avslag til de mer kompliserte tilfeller. 

Anonymkode: cd421...5bf

Fortsetter under...

Jeg tror ærlig snakka at det nok ville vært mer ærlig å skrive at de ikke har noen behandlingsform nå som pasienten kan nyttiggjøre seg. At de selv tar ansvar med andre ord, for det er mest sannsynlig der sannheten ligger. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tror du DPS skylder på pasienten og avslutter behandling/gir avslag på behandling for ikke å innrømme at de mangler kompetanse og ressurser?

Jeg stjal dette spørsmålet fra en annen tråd håper det går greit for syns det var litt interessant. Jeg har også opplevd å få avslag på dps med begrunnelse "nyttigjør seg ikke behandling" (jeg har for ordens skyld aldri gått der før heller, har kun gått i bup, og det siden jeg gikk i barnehagen. Jeg er ganske ung). Men tenker at dette er en så lettvint løsning og begrunnelse av DPS når det gjelder å gi avslag til de mer kompliserte tilfeller. 

Anonymkode: cd421...5bf

Jeg er et komplisert tilfelle, men får aldri avslag. Jeg er I midten a tyveårene og vært inn og ut av dps siden 18, ofte slutter jeg og og kommer tilbake. Jeg klarer ikke å holde meg motivert...men har psykoselidelse så tror det er mer prioritert pluss at det er mindre folk som sliter med det og flere plasser som gjør at de stadig vekk tar meg inn igjen om jeg skulle trenge hjelp- varnoe sånt min behandler sa. 

Anonymkode: 8d4fa...0d7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...