Gå til innhold

Hemmoride ??


Gjest jeg er redd

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er redd

Hei kjære Moen og andre som kan hjelpe ...

Jeg har den siste tiden vært plaget med ganske hard avføring. Har ikke tenkt noe særlig over det, men noen ganger er det rett og slett vanskelig å få det gjennom. Siden jeg blør noe ved endetarmsåpningen må jo det komme av at jeg presser? Hva er årsaken til dette, kan dette være hemmoride? En annen ting er at det føles som om jeg har en liten hard klump ved skjedeåpningen... Dette tror jeg kan være årsaken til at jeg får vondt etter samleie... i og med at huden strammes der ?! (Jeg har bare hatt en partner)Jeg vet bare ikke hva det er som feiler meg, og håper så gjerne at noen kan hjelpe meg. Orker ikke tanken på at dette skal være noe farlig .. Men om det er hemmorider, hva kommer dette av... og hva kan gjøres? Det bekymrer meg dette !!

På forhånd takk for alle svar ..

Hilsen fra en som er redd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Jeg er også plaget med hard avføring og av den grunn har jeg hatt en hemoride. Den utartet seg som en hoven klump like ved endetarmsåpningen. Etter en liten stund ble den redusert i størrelse, og er nå bare en hudfold. Jeg gikk til legen, og han fortalte at den alltid ville være der. Men smerter eller ubehag hadde jeg ikke. Det vil også kunne oppstå flere hemorider om jeg ikke får endret avføring, så å spise riktig med mye fiber, kan hjelpe til å redusere den eventuelle "drueklasen" (mange hemorider ser jo ut som en drueklase) i endetarmen.

Mange kvinner får jo også hemorider i forbindelse med svangerskap.

-Tyfus-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Redd behøver du ikke å være. Blødning er ikke uvanlig ved hard avføring. En hard klump ved skjedeinngangen kan være en hoven kjertel (Bartholin kjertelen) evt en lokal betennelse. Få en lege til å se på det, hvis det fortsetter.

OBS hemorroider går du til allmennlegen med, det er ikke et 'gynekologisk' problem.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...