Gå til innhold

Bipolar 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ved bipolar 2 trenger du som regel ikke å gå fast på AP. Man prøver først behandling med stemningsstabiliserende, og for mange er dette tilstrekkelig. Ved behov behandles depresjonene med et antidepressiv, hvis ikke stemningsstabiliserende (evt. i kombinasjon) er nok. Imidlertid har noen AP i lave til moderate doser vist en god antidepressiv effekt ved bipolar lidelse. Særlig gjelder dette kvetiapin (Seroquel).

Spørsmålet er kanskje hvor mye plaget du er med hypomanier?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (9 minutter siden):

Ved bipolar 2 trenger du som regel ikke å gå fast på AP. Man prøver først behandling med stemningsstabiliserende, og for mange er dette tilstrekkelig. Ved behov behandles depresjonene med et antidepressiv, hvis ikke stemningsstabiliserende (evt. i kombinasjon) er nok. Imidlertid har noen AP i lave til moderate doser vist en god antidepressiv effekt ved bipolar lidelse. Særlig gjelder dette kvetiapin (Seroquel).

Spørsmålet er kanskje hvor mye plaget du er med hypomanier?

 

 

Det er Seroquel jeg sluttet med, ref den andre tråden. Jeg er ikke veldig plaget med hypomanier, men legen ville jeg skulle ta det likevel. Har gått på det bare tre uker ca, så det gjør nok ingen ting om jeg sluttet. Var bare redd for det i går at jeg hadde fått hypomani, men det var ikke det. Det var nok bare bivirkninger etter at jeg sluttet. 

Anonymkode: 4bdc3...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er Seroquel jeg sluttet med, ref den andre tråden. Jeg er ikke veldig plaget med hypomanier, men legen ville jeg skulle ta det likevel. Har gått på det bare tre uker ca, så det gjør nok ingen ting om jeg sluttet. Var bare redd for det i går at jeg hadde fått hypomani, men det var ikke det. Det var nok bare bivirkninger etter at jeg sluttet. 

Anonymkode: 4bdc3...832

OK.

Et alternativ er jo Abilify, hvis det skulle vise seg at du trenger et AP. Den blir du ikke trøtt og sløv av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (16 minutter siden):

OK.

Et alternativ er jo Abilify, hvis det skulle vise seg at du trenger et AP. Den blir du ikke trøtt og sløv av!

Takk for svar. Da skal jeg ta det med meg. 

Anonymkode: 4bdc3...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Behøver slett ikke AP for bipolar 2, men det kan være nyttig for noen, f.eks. for å få sove. Lamictal er førstevalg ved bipolar 2, men noen vil av individuelle grunner ha bedre effekt av f.eks. Serequel.

Har du fått utredning og medisinanbefalinger fra psykiater? Det burde du ved bipolar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...