Gå til innhold

Får man igjen på skatten nå? Fikk 3000 av nav..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glitter skrev (9 minutter siden):

Åjaa det var fra Nav. Hos meg stod det bare pensjon/trygd så jeg trodde det var tidlig utbetaling fra KLP. For det er også 3000 per mnd, men det utbetales den 20 hver måned. 

Hvor lenge var du i arbeid da siden du har rett på KLP?

Anonymkode: fb61e...811

Glitter skrev (14 minutter siden):

Åjaa det var fra Nav. Hos meg stod det bare pensjon/trygd så jeg trodde det var tidlig utbetaling fra KLP. For det er også 3000 per mnd, men det utbetales den 20 hver måned. 

Er du mjnsteufør? Jeg er egentlig ung ufør og får utbetalt 20 000 men gikk personlig konkurs og alt trekkes vekk og nå har jeg begynt å få utbetalt 12000 i måneden... sp er vel fordi jeg uansett er fattig...

Anonymkode: 999a5...9db

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ung ufør er vel ikke minstesats?

Anonymkode: 7ccb1...35e

jo det er en minstesats. Det er fire minstesatser hos NAV: Ordinær sats singel og med samboer, og ung ufør enslig og med samboer.

Anonymkode: 9f36d...f19

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fikk 3000 av nav.. er det nå man får igjen på skatten, trodde det var på sommeren? Står det er fra nav men får jo utbetalinger som uføretrygd den 19..

Du får jo ikke igjen på skatten fra NAV???

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jo det er en minstesats. Det er fire minstesatser hos NAV: Ordinær sats singel og med samboer, og ung ufør enslig og med samboer.

Og de som ligger mellom ordinær minstesats og ung ufør sats de får ingen ting???

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Og de som ligger mellom ordinær minstesats og ung ufør sats de får ingen ting???

Hadde de fått så hadde de vært nevnt i innlegget til NAV.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som sagt, dypt urettferdig system.

Nei, tror ikke ung ufør med 20 000 utbetalt i måned får det, venninna mi fikk ikke det... men jeg blir trukket då mye så får kun utbetalt 12000 og der er nok som minste ufør. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvor lenge var du i arbeid da siden du har rett på KLP?

Anonymkode: fb61e...811

Jeg hadde helgdobb fra 2012 i kommunen til jeg gikk ut i svangerskapspermisjon i 2014. Så jobbet jeg 6 mnd i 2016 før jeg falt av. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er du mjnsteufør? Jeg er egentlig ung ufør og får utbetalt 20 000 men gikk personlig konkurs og alt trekkes vekk og nå har jeg begynt å få utbetalt 12000 i måneden... sp er vel fordi jeg uansett er fattig...

Jeg har ung ufør. 

Leit at du gikk konkurs. 

Endret av Glitter
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, tror ikke ung ufør med 20 000 utbetalt i måned får det, venninna mi fikk ikke det... men jeg blir trukket då mye så får kun utbetalt 12000 og der er nok som minste ufør. 

Det handler ikke om hva man tror eller ikke, det står der svart på hvitt. 

Så lenge man har en av minstesatsene så får man utbetalt de 3000, og ung ufør er en minstesats. Det neste  som er uklart er om de som ble ung ufør før 2015 før da de har en høyere minstesats som gir. dem 4000 kr mer i året enn unge uføre idag. 

Jeg har utbetalt 19 000 som ung ufør og fikk de pengene igår. Ble ufør i 2019 og fikk inngivlet ung ufør i 2020

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det handler ikke om hva man tror eller ikke, det står der svart på hvitt. 

Så lenge man har en av minstesatsene så får man utbetalt de 3000, og ung ufør er en minstesats. Det neste  som er uklart er om de som ble ung ufør før 2015 før da de har en høyere minstesats som gir. dem 4000 kr mer i året enn unge uføre idag. 

Jeg har utbetalt 19 000 som ung ufør og fikk de pengene igår. Ble ufør i 2019 og fikk inngivlet ung ufør i 2020

Eneste* fordi*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...