Gå til innhold

Er beinskjørhet man får av anoreksi permanent?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det utvikles over tid. Det er ikke permanent. Når en slutter med skadelig sulting og igjen spiser normalt, vil benstyrken bli bedre. 

Jeg har opplevd å ha kortvokste jenter på >19 år til behandling, som etter måneder på korrekt kosthold har kommet i vekstspurt og økt lengden sin med 7-8 cm. (I tillegg endret rommet deres seg fra småjenterom med bla Barbie, til tenåringsrom)

kupton skrev (1 time siden):

Det utvikles over tid. Det er ikke permanent. Når en slutter med skadelig sulting og igjen spiser normalt, vil benstyrken bli bedre. 

Jeg har opplevd å ha kortvokste jenter på >19 år til behandling, som etter måneder på korrekt kosthold har kommet i vekstspurt og økt lengden sin med 7-8 cm. (I tillegg endret rommet deres seg fra småjenterom med bla Barbie, til tenåringsrom)

Men er bentetthet det samme som beinskjørhet? Tror det var bentetthet jeg egentlig mente. 

Anonymkode: 8b87c...409

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Om man først har fått det? 

Og er det noe som utvikles over tid? Lang tid? Eller skjer fort? 

Jeg har fått stoppet den negative utviklingen ved å ta sprøyter annet hvert år. Jeg husker ikke hva det heter det jeg får, men prøvene viser at det ikke har forverret seg de siste årene. 

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Jeg har fått stoppet den negative utviklingen ved å ta sprøyter annet hvert år. Jeg husker ikke hva det heter det jeg får, men prøvene viser at det ikke har forverret seg de siste årene. 

Selvom du nå er normalvektig? 

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvom du nå er normalvektig? 

Jeg har aldri hatt anorexi da, men har alltid likevel vært tynn i oppveksten. Nå er jeg ikke tynn lenger , bare slank. Hos meg har det likevel ikke noen sammenheng med vekten å gjøre. Jeg har fått det fordi det ligger i familien, både hos slanke og fyldige :) Hell i uhell var at jeg brakk beinet for noen år siden. Da ble det oppdaget at jeg var i begynnerstadiet og kunne stoppe utviklingen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...