Gå til innhold

Noe å sove på?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Tar opp til 100 mg seroquel og 10 mg vival men det hjelper jo ikke, sliter veldig med søvnen nå. Har spurt om jeg kan få prøve stilnoct i en periode, får se. Kunne det ha hjulpet? Noe annet som hjelper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får inntrykk av at du bekymrer deg mye, og også lett får ubegrunnede katastrofetanker, så det ligger nok mye stress i bunn. Det beste ville jo vært om du hadde en rutine hvor du satt av litt tid på kvelden hvor du fikk roet ned og bli ordentlig trøtt, og ikke bare sliten osv. Husk at du ikke får riktig og god søvn på piller. 

Nå har du nok hatt reelle bekymringer lenge da, men desto viktigere å finne ro før du legger deg. Drikk kakaoen en time før du legger deg istedenfor på natta 🙂 jeg vet ingenting om sovemedisin da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (11 minutter siden):

Jeg får inntrykk av at du bekymrer deg mye, og også lett får ubegrunnede katastrofetanker, så det ligger nok mye stress i bunn. Det beste ville jo vært om du hadde en rutine hvor du satt av litt tid på kvelden hvor du fikk roet ned og bli ordentlig trøtt, og ikke bare sliten osv. Husk at du ikke får riktig og god søvn på piller. 

Nå har du nok hatt reelle bekymringer lenge da, men desto viktigere å finne ro før du legger deg. Drikk kakaoen en time før du legger deg istedenfor på natta 🙂 jeg vet ingenting om sovemedisin da.

Ja jeg bekymrer meg en del så det virker nok inn på søvnkvaliteten, har også katastrofetanker og er stresset. Blir jo rolig av seroquel og vival men får ikke sove godt av det så kanskje jeg trenger en pause, ta noe annet en periode. Klarer å roe meg med lesing når jeg legger meg. 

Ja det har jo vært reelt nå lenge, nå som ting har roet seg litt sliter jeg med søvnen. Har kjøpt honning, tenkte å prøve varm melk med honning. Men noe å sove på trenger jeg, det har jeg stått på i mange mange år. Men har noen gamle phenergan liggende, får jeg ikke noe prøver jeg med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ja jeg bekymrer meg en del så det virker nok inn på søvnkvaliteten, har også katastrofetanker og er stresset. Blir jo rolig av seroquel og vival men får ikke sove godt av det så kanskje jeg trenger en pause, ta noe annet en periode. Klarer å roe meg med lesing når jeg legger meg. 

Ja det har jo vært reelt nå lenge, nå som ting har roet seg litt sliter jeg med søvnen. Har kjøpt honning, tenkte å prøve varm melk med honning. Men noe å sove på trenger jeg, det har jeg stått på i mange mange år. Men har noen gamle phenergan liggende, får jeg ikke noe prøver jeg med det. 

Jeg vet jo at du har prøvd deg litt på ulike former for trening, og du har kanskje merket at det er lettere å finne roen for søvn når man har  trent. Frisk luft og dagslys midt på dagen hjelper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Jeg vet jo at du har prøvd deg litt på ulike former for trening, og du har kanskje merket at det er lettere å finne roen for søvn når man har  trent. Frisk luft og dagslys midt på dagen hjelper også.

Merket ikke noe til det nei men å komme seg ut tror jeg er bra, det er bare så vanskelig. Sitter som regel i sofaen, er fortvilet over det men vanskelig å gjøre noe med det. Kommer til å sitte ute i sola når våren kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Merket ikke noe til det nei men å komme seg ut tror jeg er bra, det er bare så vanskelig. Sitter som regel i sofaen, er fortvilet over det men vanskelig å gjøre noe med det. Kommer til å sitte ute i sola når våren kommer. 

Du klarer nok å komme deg ut på en liten, rolig gåtur en halvtimes tid midt på dagen. Det gjør underverker for kropp og sjel 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Du klarer nok å komme deg ut på en liten, rolig gåtur en halvtimes tid midt på dagen. Det gjør underverker for kropp og sjel 🙂 

Burde jo klare det ja, går bare ut og røyker jeg uff! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal når jeg ikke får svar fra sykepleieren, det irriterer meg grenseløst. Han sa han skulle ta det opp med psykiater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (15 minutter siden):

Jeg blir gal når jeg ikke får svar fra sykepleieren, det irriterer meg grenseløst. Han sa han skulle ta det opp med psykiater. 

Kanskje han ikke har fått svar fra psykiateren ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (11 minutter siden):

Kanskje han ikke har fått svar fra psykiateren ennå. 

Fikk svar nå, han skulle skrive ut til meg. Han trodde han tenkte på stilnoct og, måtte bare følge med hva han skrev ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kupton skrev (11 minutter siden):

Det er smart med sovemedisin å veksle litt mellom medisiner med ulikt angrepspunkt.

Så det jeg gjør nå er smart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 time siden):

Det er smart med sovemedisin å veksle litt mellom medisiner med ulikt angrepspunkt.

Jeg forsto ikke dette helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til å ta stilnoct i kveld men det var jo jeg som ba om det,er bare skeptisk til nye medisiner. Men jeg håper jeg overlever. Det var etter noen fortalte om det her jeg fikk vite om den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (19 minutter siden):

Gruer meg til å ta stilnoct i kveld men det var jo jeg som ba om det,er bare skeptisk til nye medisiner. Men jeg håper jeg overlever. Det var etter noen fortalte om det her jeg fikk vite om den. 

Tror du legen din skriver ut medisin du vil dø av? 🙂 nei, det gjør h*n jo ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 minutter siden):

Tror du legen din skriver ut medisin du vil dø av? 🙂 nei, det gjør h*n jo ikke. 

 

Nei håper du har rett🙂. Håper det hjelper og at jeg får sove godt. Kommer bare til å kjenne etter alt mulig,er ganske frynsete fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (24 minutter siden):

Gruer meg til å ta stilnoct i kveld men det var jo jeg som ba om det,er bare skeptisk til nye medisiner. Men jeg håper jeg overlever. Det var etter noen fortalte om det her jeg fikk vite om den. 

Det går bra. Bare legg deg med en gang du tar den. Noen kan få litt rare (men ufarlige) opplevelser på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (27 minutter siden):

Gruer meg til å ta stilnoct i kveld men det var jo jeg som ba om det,er bare skeptisk til nye medisiner. Men jeg håper jeg overlever. Det var etter noen fortalte om det her jeg fikk vite om den. 

Stilnoct er en sterk sovemedisin. Verre enn imovane har jeg hørt, eller sterkere. Jeg skjønner godt du er skeptisk. Det er sånn man får ved en lang flyreise hvis du har flyskrekk. Du klarer ikke å holde deg våken.

Anonymkode: 16cf2...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...