Gå til innhold

Hva har du i din den beste salaten du spiser?

Anbefalte innlegg

Jeg tenker begynne spise mer salat og lurer derfor på: Hva har du i den beste salaten du spiser? Det er jo veldig mange muligheter.

Selv liker jeg veldig godt krema pastasalat med kylling. Har da i paprika, mais, agurk, tomat, og blanding av kesam og lettmajones som dressing.

Anonymkode: 7be61...8f1

Fortsetter under...

Bøtteknotten

Veldig glad i pesto jeg, både grønn og rød.

Har oppi agurk, tomat, paprika, babyspinat, rødløk, kylling. Pasta om det er middag, lunsj gjerne uten.

Ellers lagte jeg en helt enormt god salat i sommer, men husker ikke hvor jeg fant oppskrift 🤔 det var mer som tilbehør da, til kylling eller grillmat.

2 dl quinoa/couscous/bulgur

1/2 rødkål i tynne strimler

1 agurk i småbiter

1/2-1 rødløk i tynne skiver

1 granateple (kjernene altså 😅)

Masse finhakka koriander eller mynte, jeg elsker koriander!

Men det som toppa denne salaten var peanøttdressingen 😱😍😍😍 (4 SS peanøttsmør, 4 SS soyasaus, 4 SS vann, litt chilipulver - rør veldig godt sammen, spe evt med litt vann for å få den tynnere).

Jeg har sikkert litt kjedelige salater om jeg har med meg salat på jobb, men det er omtrent sånn (avhengig av hva jeg har i huset):

paprika

agurk

salatblader

blåbær

sukkererter

fetaost og/eller hvitost i terninger

reker / kylling

nøtter

oljedressing (olivenolje m/sitronsaft f.eks.)

Litt revet gulrot, små blomkålbuketter, finsnittet hodekål, bønner...

Salat, paprika, agurk, rødløk, mais, laks med saus av mango chutney og crème fresh samt godt med chili exspolosion krydder. Og et grovt pitabrød da. 

Ca 1 SS mango chutney og en SS crème fresh til salat til ett pitabrød.

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...