Gå til innhold

Har fastlegen lat være å sendt henvisning med vilje?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I slutten av desember hadde jeg telefontime med fastlegen da jeg ønsket henvisning til et annet behandlingssted for second opinion.  Fastlegen skulle lese epikrise fra forrige behandlingssted og gi tilbakemelding.  Det skjedde ikke. 

Så den 17.1 hadde jeg time hos fastlegen der hn skrev henvisning. Den  31 .1 . hadde jeg time hos fastlegen noe annet, og siden jeg ikke hadde fått noe svar på henvisning, så spurte jeg om henvisningen var sendt den 17.1 ,fikk til svar at det var den.

I dag 17.2 har jeg ennå ikke fått svar på henvisning, så i dag ringte jeg og snakket med legesekretær , ba om kopi av henvisning og journal notat fra 17.1 . Hn gikk da for å høre med legen og ble borte i flere minutter.  Da hn kom tilbake i telefon hadde hn ikke fått snakket med legen. Men hn sier at legen skal purre på svar på henvisningen fra behandlingsstedet ,og at jeg da vil høre fra henvisningsstedet om 14 dager. 

Er det bare meg som er mistenksom, eller er det andre her som også tenker at legen ikke har sendt henvisning?

Og hva skulle så være i fastlegen sin egen interesse å ikke sende henvisning?

Anonymkode: 8d4b0...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

I slutten av desember hadde jeg telefontime med fastlegen da jeg ønsket henvisning til et annet behandlingssted for second opinion.  Fastlegen skulle lese epikrise fra forrige behandlingssted og gi tilbakemelding.  Det skjedde ikke. 

Så den 17.1 hadde jeg time hos fastlegen der hn skrev henvisning. Den  31 .1 . hadde jeg time hos fastlegen noe annet, og siden jeg ikke hadde fått noe svar på henvisning, så spurte jeg om henvisningen var sendt den 17.1 ,fikk til svar at det var den.

I dag 17.2 har jeg ennå ikke fått svar på henvisning, så i dag ringte jeg og snakket med legesekretær , ba om kopi av henvisning og journal notat fra 17.1 . Hn gikk da for å høre med legen og ble borte i flere minutter.  Da hn kom tilbake i telefon hadde hn ikke fått snakket med legen. Men hn sier at legen skal purre på svar på henvisningen fra behandlingsstedet ,og at jeg da vil høre fra henvisningsstedet om 14 dager. 

Er det bare meg som er mistenksom, eller er det andre her som også tenker at legen ikke har sendt henvisning?

Tror ikke fastlegen har noe egen interesse av og ikke sende henvisning.  Det har vel heller blitt glemt oppi alt annet han må gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (Akkurat nå):

Tror ikke fastlegen har noe egen interesse av og ikke sende henvisning.  Det har vel heller blitt glemt oppi alt annet han må gjøre.

Ønsker jo ikke å tro at fastlegen har "glemt " med vilje. Men jeg spurte jo om den var sendt, hn burde da ha oppdaget om den ikke var sendt, han satt foran pcn. Håper du har rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann skrev (7 minutter siden):

Hvis det nå skulle vise seg at henvisningen ikke ble sendt, så er det mest sannsynlig fordi fastlegene har svært travle dager. 

Jeg sjekket jo en ekstra gang med hn om den var sendt og fikk til svar at det var den. Men jeg skal innom neste uke å få kopi av henvisning og journalen, så da får jeg se. Håper hn bare er veldig surrete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fastlegen har ingen interesse av å ikke sende henvisningen, men det kan være at den har blitt sendt senere enn akkurat 17.1. Det skjer feil på fastlegekontorene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (30 minutter siden):

Fastlegen har ingen interesse av å ikke sende henvisningen, men det kan være at den har blitt sendt senere enn akkurat 17.1. Det skjer feil på fastlegekontorene også. 

Nå spurte jeg om den var sendt også den 31.1, det er 13 virkedager siden i dag. Så vet ikke om det er noen regler på hvor lang tid en  fastlegen kan bruke på  å sende en henvisning.  Men skal skaffe meg kopi av henvisning og journalen fra 17.1 ,så får jeg se hva som er sannheten. Vis hn ikke har sendt henvisning så skal jeg vel heller ikke betale for timen 17.1 ,for i såfall har jeg betalt for ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos fastlegen i dag ,hn hadde ikke sende henvisning den 17.1 . Og for den som husker, så spurte jeg hn den 31. 1 , om hn  hadde sendt henvisningen ,og til det svaret hn " ja. "I dag ba jeg om kopi av den " sendte " henvisningen, det fikk jeg ,og så spurte jeg når den var sendt.  Den var sendt for et par dager siden var svaret jeg fikk i dag.   "For hn sendte jo ikke henvisninger  med en gang, for hn hadd mye å gjøre. "Ikke det at jeg tror hn da ,for henvisningen ligger fortsatt ikke  på Helsenorge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Var hos fastlegen i dag ,hn hadde ikke sende henvisning den 17.1 . Og for den som husker, så spurte jeg hn den 31. 1 , om hn  hadde sendt henvisningen ,og til det svaret hn " ja. "I dag ba jeg om kopi av den " sendte " henvisningen, det fikk jeg ,og så spurte jeg når den var sendt.  Den var sendt for et par dager siden var svaret jeg fikk i dag.   "For hn sendte jo ikke henvisninger  med en gang, for hn hadd mye å gjøre. "Ikke det at jeg tror hn da ,for henvisningen ligger fortsatt ikke  på Helsenorge.  

Det kommer an på hvor du bor om du kan se henvisninger på Helse-Norge. Jeg kan ikke se noen av mine selv om jeg sokner ti helse sør-øst. Jeg kan se journal fra enkelte poliklinikker blant annet dps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (20 minutter siden):

Det kommer an på hvor du bor om du kan se henvisninger på Helse-Norge. Jeg kan ikke se noen av mine selv om jeg sokner ti helse sør-øst. Jeg kan se journal fra enkelte poliklinikker blant annet dps.

Jeg har sett fastlegen sine henvisninger til DPS før på Helsenorge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...