Gå til innhold

Hva er det med folk? Er behovet for å ha noen å hate så stort??

Anbefalte innlegg

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Jeg syns heller ikke noe om å promotere diverse ting. Men jeg tror at det er mye viktigere å ta debatten om slike ting uavhengig av fks influensere. Nå er det en god stund siden vi fikk info om at unge bruker kokain i den grad at det er vanlig festdop i noen miljøer, også blant vanlige ungdom. Hvor ble det voldsomme engasjement av da? Jeg så ikke noe i nærheten av dette flammende engasjement da. Det er jo noe å tenke på, at hvis det er sånn at en person som synliggjør det som må til for at folk skjønner noe. Og det er ikke bare det. Northug fikk mest sympati og støtte, hvorfor det? Slike ting må vi reflektere over. 

Ja. Det er jeg helt enig i. Feks da jeg selv var i avisen og ble bedt om å fortelle min historie. Det ble ingen debatt av det. Hvorfor må noen være kjent for at det skal bli viktig? Hva med alle oss som har endt opp et helt år i rusbehandling for så å kjempe hver eneste dag? Og som ikke ser på det å sprekke som at livet blir mer morsomt? 

Gode refleksjoner du kommer med.

Endret av Glitter

Fortsetter under...

Glitter skrev (21 minutter siden):

Ja. Det er jeg helt enig i. Feks da jeg selv var i avisen og ble bedt om å fortelle min historie. Det ble ingen debatt av det. Hvorfor må noen være kjent for at det skal bli viktig? Hva med alle oss som har endt opp et helt år i rusbehandling for så å kjempe hver eneste dag? Og som ikke ser på det å sprekke som at livet blir mer morsomt? 

Gode refleksjoner du kommer med.

Nei ikke sant? Sånt kan gjøre meg så oppgitt noen ganger! At man må ha et kjent navn eller stå fram som kjendis for at folk begriper at her er det noe vi må engasjere oss i. 

UtakknemligDiva
kupton skrev (4 timer siden):

Hva er en influenser? Det er en person som ser det som en oppgave å influere / påvirke andre personer. Det setter krav til all adferd - nettopp fordi en ønsker å fremstå som et forbilde.

Men når behovet for oppmerksomhet er langt større enn IQ, går det slik.

En influenser er i teorien som du skriver, men i praksis er det jobben hennes å brette ut livet sitt. 

90tallsbarn skrev (6 timer siden):

Men det er jo gøy. Hadde lett gjort fet selv om jeg var influenser og ville provosere folk. De går jo rett på.

Dessuten er det mulig det var melis.

Bildet med pulverposen og den medfølgende teksten "Livet er ca en milliard ganger morsommere når man bare kan gi faen" er ikke å ta feil av og kan overhodet ikke bortforklares. Dessuten har hun vært innlagt for rus tidligere. SE er et svært dårlig forbilde og rollemodell for unge jenter, et "forbilde og rollemodell" som reklamerer og normaliserer bruken av narkotika, noe som er svært uheldig og helt horribelt. Ærlig talt, jeg synes overhodet ikke synd i SE, hun får skylde seg selv, jeg har mistet fullstendig respekten for SE. Null sympati for henne. Den andre dama, hun som holder posen med pulveret er kjæresten til Marius Høiby, sønnen til Mette Marit. Ikke nok med at kongehuset har hatt nok å stri med denne "romøgla fra Andromeda", så får den kommende konge og dronning en kokainsniffende bonussvigerdatter å stri med. 

Anonymkode: 04f63...5c2

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bildet med pulverposen og den medfølgende teksten "Livet er ca en milliard ganger morsommere når man bare kan gi faen" er ikke å ta feil av og kan overhodet ikke bortforklares. Dessuten har hun vært innlagt for rus tidligere. SE er et svært dårlig forbilde og rollemodell for unge jenter, et "forbilde og rollemodell" som reklamerer og normaliserer bruken av narkotika, noe som er svært uheldig og helt horribelt. Ærlig talt, jeg synes overhodet ikke synd i SE, hun får skylde seg selv, jeg har mistet fullstendig respekten for SE. Null sympati for henne. Den andre dama, hun som holder posen med pulveret er kjæresten til Marius Høiby, sønnen til Mette Marit. Ikke nok med at kongehuset har hatt nok å stri med denne "romøgla fra Andromeda", så får den kommende konge og dronning en kokainsniffende bonussvigerdatter å stri med. 

Anonymkode: 04f63...5c2

Da blir det litt drama å følge med på :) 

Annonse

Worriesome Plenty 2 skrev (15 timer siden):

Når jeg var ung var det hasj glorifiseringen man fant i bøkene til Ambjørnsen som fikk skylda for å hekte folk på dop.

Det kan jo stemme også.

Worriesome Plenty 2
Grendel skrev (24 minutter siden):

Det kan jo stemme også.

Ja det sies at det er slike bøker i bokhyllen i flere rusmisbrukeres ungdomsrom. Det var mye glorifisering i Ambjørnsens forfatterskap frem til Elling bøkene. Jeg vet ikke hvordan det var etter.

Endret av Worriesome Plenty 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...