Gå til innhold

Når kjæresten nekter kondom. Og du blir betatt av andre..


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Som dere vet har jeg et avstandsforhold. Vet vel nesten ikke om jeg kan kalle det et forhold, siden vi ikke har daglig kontakt. Vi sender hverandre et par meldinger om dagen, men vi ser knapt hverandre.

Han er jo sta på at han ikke vil bruke kondom. Jeg er skeptisk til å starte på prev, siden det kan gi veldig mange bivirkninger og jeg er heller ikke glad i å ha ting inni meg. Jeg har også lett for å få psykiske symptomer, som at jeg altså tror jeg har en bivirkning som ikke er der, når det er noe jeg ikke har kjent på kroppen før. Jeg har ALDRI gått på noe som helst prevensjon. 
 

Så er saken, jeg har begynt å like 2 andre menn i tillegg. Jeg er fremdeles glad i typen min, men vi er klar over at jeg er såpass mye yngre, at jeg vet at vi ikke kan bygge en fremtid. Følelsene er heller ikke like intense lenger. Det er vel bare en del av livet.. 

Jeg vil ikke gå så mye i detaljer på hvilket forhold jeg har til de andre mennene. Men jeg merker jeg er veldig sent ute og uerfaren på hele området. Er det egentlig utroskap når jeg knapt møter typen min, tekster noen dager i uken, og flørter med andre menn? 
Jeg har ikke lyst å bli sammen med disse mennene heller. Jeg bare føler tiltrekning. Og hvis det ender med sex (hvis de vil bruke kondom), er det utroskap og dårlig gjort mot han jeg er med? Det er han som nekter å møte meg på halvveien… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

90tallsbarn skrev (8 minutter siden):

Som dere vet har jeg et avstandsforhold. Vet vel nesten ikke om jeg kan kalle det et forhold, siden vi ikke har daglig kontakt. Vi sender hverandre et par meldinger om dagen, men vi ser knapt hverandre.

Han er jo sta på at han ikke vil bruke kondom. Jeg er skeptisk til å starte på prev, siden det kan gi veldig mange bivirkninger og jeg er heller ikke glad i å ha ting inni meg. Jeg har også lett for å få psykiske symptomer, som at jeg altså tror jeg har en bivirkning som ikke er der, når det er noe jeg ikke har kjent på kroppen før. Jeg har ALDRI gått på noe som helst prevensjon. 
 

Så er saken, jeg har begynt å like 2 andre menn i tillegg. Jeg er fremdeles glad i typen min, men vi er klar over at jeg er såpass mye yngre, at jeg vet at vi ikke kan bygge en fremtid. Følelsene er heller ikke like intense lenger. Det er vel bare en del av livet.. 

Jeg vil ikke gå så mye i detaljer på hvilket forhold jeg har til de andre mennene. Men jeg merker jeg er veldig sent ute og uerfaren på hele området. Er det egentlig utroskap når jeg knapt møter typen min, tekster noen dager i uken, og flørter med andre menn? 
Jeg har ikke lyst å bli sammen med disse mennene heller. Jeg bare føler tiltrekning. Og hvis det ender med sex (hvis de vil bruke kondom), er det utroskap og dårlig gjort mot han jeg er med? Det er han som nekter å møte meg på halvveien… 

Om du er i et forhold bør du være åpen om at du ikke ser noen fremtid i det, og at du vil undersøke andre muligheter. Selvsagt er det utroskap om du innleder noe med andre uten å avslutte eller i det minste advare i forholdet du er. Jeg forstår ikke hva kondomer har med dette å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Ekstra skrev (1 minutt siden):

Om du er i et forhold bør du være åpen om at du ikke ser noen fremtid i det, og at du vil undersøke andre muligheter. Selvsagt er det utroskap om du innleder noe med andre uten å avslutte eller i det minste advare i forholdet du er. Jeg forstår ikke hva kondomer har med dette å gjøre.

Han vet at vi ikke har en fremtid altså. Vi deler nesten ingenting sammen, annet en at vi liker hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her syns jeg du blander tre tema som kanskje er noe adskilt.

1. Han du er sammen med vil ikke bruke kondom

2. Du tenner på andre menn

3. Hva er utroskap

Til det første, jeg syns det høres ut som han typen din er noe ego. Dersom du av ulike årsaker ikke ønsker å bruke hormonell prevensjon eller kobberspiral er kondom beste alternativ, dersom han ikke ønsker å sterilisere seg da. Han kan ikke tvinge deg til å tilpasse seg hans behov selv om jeg skjønner at hans sexopplevelse er bedre uten (og der er jeg enig med han).

Til det andre syns jeg det høres ut som dere nærmer dere siste fase av forholdet. Dere ser hverandre sjeldent og du liker andre vel så godt. Kanskje dere bare skal avslutte forholdet, så løser alle tre punkter seg?

Til det siste vil jeg definere sex som soleklart utroskap, uavhengig av hvor ofte man ser partneren sin. Men - det er noe gråsoner når det kommer til utroskap og for meg omfatter det alt som ikke tåler dagens lys. Når man flytter lojalitet til en annen enn partneren, oppsøker den/de andre bevisst bak ryggen til partner eller flørter og kysser masse med en og samme bak ryggen til partner er det utroskap for meg. Det stiligste er å avslutte det ene før man begynner med noe nytt - evt spille med åpne kort og si dette til partneren. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kayia skrev (6 minutter siden):

Her syns jeg du blander tre tema som kanskje er noe adskilt.

1. Han du er sammen med vil ikke bruke kondom

2. Du tenner på andre menn

3. Hva er utroskap

Til det første, jeg syns det høres ut som han typen din er noe ego. Dersom du av ulike årsaker ikke ønsker å bruke hormonell prevensjon eller kobberspiral er kondom beste alternativ, dersom han ikke ønsker å sterilisere seg da. Han kan ikke tvinge deg til å tilpasse seg hans behov selv om jeg skjønner at hans sexopplevelse er bedre uten (og der er jeg enig med han).

Til det andre syns jeg det høres ut som dere nærmer dere siste fase av forholdet. Dere ser hverandre sjeldent og du liker andre vel så godt. Kanskje dere bare skal avslutte forholdet, så løser alle tre punkter seg?

Til det siste vil jeg definere sex som soleklart utroskap, uavhengig av hvor ofte man ser partneren sin. Men - det er noe gråsoner når det kommer til utroskap og for meg omfatter det alt som ikke tåler dagens lys. Når man flytter lojalitet til en annen enn partneren, oppsøker den/de andre bevisst bak ryggen til partner eller flørter og kysser masse med en og samme bak ryggen til partner er det utroskap for meg. Det stiligste er å avslutte det ene før man begynner med noe nytt - evt spille med åpne kort og si dette til partneren. 

Jeg er jo glad i han jeg er med. Han kjenner meg. De andre kjenner meg ikke sånn. Jeg har heller ikke planer eller ønske om å gå videre med dem seriøst. 
 

Men jeg har jo visst fra jeg forelsket meg i han her, at jeg er veldig ung i forhold og nok vil finne flere ila livet. Jeg vil jo reise og møter nye mennesker en del. Han er på det ene stedet og trives med et rolig liv.. men jeg er glad i han og har absolutt ikke lyst å dumpe heller…. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde din kjæreste syntes det du gjør var greit hvis du fortalte det til ham? Hadde du syntes det var greit hvis din kjæreste gjorde det samme? Det er spørsmålene som avgjør om det er utroskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får bare si fra tydelig at han må bruke kondom hvis han skal ha sex med deg. Det er greit at han ytrer et ønske, men du bestemmer hva du putter i kroppen din.

Hvis det ikke er akseptabelt for ham får du finne noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (9 timer siden):

Jeg er jo glad i han jeg er med. Han kjenner meg. De andre kjenner meg ikke sånn. Jeg har heller ikke planer eller ønske om å gå videre med dem seriøst. 
 

Men jeg har jo visst fra jeg forelsket meg i han her, at jeg er veldig ung i forhold og nok vil finne flere ila livet. Jeg vil jo reise og møter nye mennesker en del. Han er på det ene stedet og trives med et rolig liv.. men jeg er glad i han og har absolutt ikke lyst å dumpe heller…. 

Hva om han du kaller kjæresten din hadde knullet med en annen dame og avfeid det med at "det var jo ikke seriøst ment", det er jo deg jeg er glad i så det betydde ingenting, men hun brukte prevensjon så jeg slapp å bruke kondom"... 

Så lenge du er i et forhold (om enn et avstandsforhold) og har sex med andre så er det soleklart utroskap, med mindre dere har en avtale om at det er greit å ha sex med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Lillemus skrev (2 timer siden):

Hva om han du kaller kjæresten din hadde knullet med en annen dame og avfeid det med at "det var jo ikke seriøst ment", det er jo deg jeg er glad i så det betydde ingenting, men hun brukte prevensjon så jeg slapp å bruke kondom"... 

Så lenge du er i et forhold (om enn et avstandsforhold) og har sex med andre så er det soleklart utroskap, med mindre dere har en avtale om at det er greit å ha sex med andre.

Jeg tror jeg kanskje hadde godtatt det siden jeg ikke møter hans behov. Dessuten eier vi ikke andre mennesker. Men slik vet man ikke helt før man er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (På 18.2.2023 den 23.09):

Jeg er jo glad i han jeg er med. Han kjenner meg. De andre kjenner meg ikke sånn. Jeg har heller ikke planer eller ønske om å gå videre med dem seriøst. 
 

Men jeg har jo visst fra jeg forelsket meg i han her, at jeg er veldig ung i forhold og nok vil finne flere ila livet. Jeg vil jo reise og møter nye mennesker en del. Han er på det ene stedet og trives med et rolig liv.. men jeg er glad i han og har absolutt ikke lyst å dumpe heller…. 

Jeg tror mange som tar initiativ til et brudd opplever det som deg. Det er fullt mulig å være veldig glad i en person og samtidig vite at dette ikke fører noen vei av større eller mindre årsaker. Jeg tror derfor ikke man alltid skal vente på at man ikke er glad i lenger før man avslutter et forhold, spesielt når det ikke er (felles) barn involvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange temaer blandet sammen, så jeg velger nå å kunne kommentere på utroskapsspørsmålet: 

Opp igjennom årene, både på DOL og andre steder, har jeg sett folk spørre om ditt og datt er utroskap. Er kyssing utroskap? Er chatting utroskap? Osv osv. Jeg synes det er av underordnet betydning hvor andre folk trekker grenser for hva som «teknisk sett» er utroskap, dersom det man gjør er illojalt overfor partneren og ikke tåler dagens lys. 
 

Jeg selv fx ville ikke definert intim chat som utroskap, men jeg ville blitt fryktelig lei meg og følt at det var et brudd på lojalitetsplikten og samholdet. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...