Gå til innhold

Argumentere for å få ha medisinene selv

Anbefalte innlegg

For over 1 og 1/2 år siden tok jeg en overdose og det førte til at hjemmesykepleien må levere ut medisinene til meg. Først skulle de se at jeg tok dem hver dag, men nå det siste halve året har jeg heldigvis fått tilbake litt tillit og får dem utlevert to ganger i uka i stedet. Men nå ønsker jeg gjerne større frihet. Ikke at jeg mener jeg skal hente hele pakningene selv, men heller bare få utlevert en gang i uka i stedet for to. 

Hva kan jeg bruke som argumenter?

Anonymkode: cb45d...630

Fortsetter under...

Er du under tvang? Hvis du er under tvang må jo behandleren/behandlerne din/dine godkjenne det. Er du under frivillig behandling så bestemmer du selvfølgelig selv hvordan du vil ha det. Du kan bruke din frie vilje som argument. 

Endret av Vendi

Hjemmesykepleien har nok oppgaver,  så de gjør ikke dette fordi de vil slå ihjel litt tid. De gjør det etter en vurdering av din helsetilstand. Nå har de vurdert det sånn at de har sluppet opp litt mht utlevering, så du kan jo vente til de anser det som forsvarlig å gi deg fks en gang i uka. Hvilken frihet er det du savner? 

Anonymkode: 7343f...700

Vendi skrev (1 time siden):

Er du under tvang? Hvis du er under tvang må jo behandleren/behandlerne din/dine godkjenne det. Er du under frivillig behandling så bestemmer du selvfølgelig selv hvordan du vil ha det. Du kan bruke din frie vilje som argument. 

Stemmer ikke helt. En lege kan bestemme at medisinen skal leveres av hjemmetjenesten eller slik jeg selv har det, kun får hente ut for to uker av gangen. Da jeg fikk det utlevert medisiner hver dag så ville alternativet til å godta ordningen være at jeg ikke fikk medisiner i det hele tatt. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For over 1 og 1/2 år siden tok jeg en overdose og det førte til at hjemmesykepleien må levere ut medisinene til meg. Først skulle de se at jeg tok dem hver dag, men nå det siste halve året har jeg heldigvis fått tilbake litt tillit og får dem utlevert to ganger i uka i stedet. Men nå ønsker jeg gjerne større frihet. Ikke at jeg mener jeg skal hente hele pakningene selv, men heller bare få utlevert en gang i uka i stedet for to. 

Hva kan jeg bruke som argumenter?

Anonymkode: cb45d...630

Det første må jo være at du sier at du ikke skal ta overdose på nytt. (overdose må uansett være den verste måten å dø på så det burde du ikke gjøre).

Anonymkode: 50198...b94

Glitter skrev (2 timer siden):

Stemmer ikke helt. En lege kan bestemme at medisinen skal leveres av hjemmetjenesten eller slik jeg selv har det, kun får hente ut for to uker av gangen. Da jeg fikk det utlevert medisiner hver dag så ville alternativet til å godta ordningen være at jeg ikke fikk medisiner i det hele tatt. 

Er ikke enig i at det "ikke stemmer helt ", siden jeg har erfaring med det selv. Jeg har i to omganger fått utlevert medisiner fra hjemmesykepleien av årsaker jeg ikke vil gå inn på her. I begge tilfeller var det et frivillig tilbud, men åpenbart praktiseres det ulikt rundt omkring. Noen tvinges jo. 🙂

Endret av Vendi

Annonse

Vendi skrev (9 timer siden):

Er ikke enig i at det "ikke stemmer helt ", siden jeg har erfaring med det selv. Jeg har i to omganger fått utlevert medisiner fra hjemmesykepleien av årsaker jeg ikke vil gå inn på her. I begge tilfeller var det et frivillig tilbud, men åpenbart praktiseres det ulikt rundt omkring. Noen tvinges jo. 🙂

Det er kanskje frivillig for noen, og ufrivillig for andre da. :) Jeg har ikke fått det presentert som noe frivillig. 

Endret av Glitter

En lege kan sette som betingelse for å skrive ut medisin at utleveringen skjer på en bestemt måte.

Til TS: Det beste argumentet er stabil adferd. Snakk rolig med dem om når du kan forvente å få gå over til ukentlig utlevering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...