Gå til innhold

Innvendig dirring/uro


Livetsperle

Anbefalte innlegg

Er det normalt å ha det slikt ved øking av seroxat i dose og evnt start av seroquel? Jeg tar 35 mg seroxat nå fra 25 mg og 25 mg seroquel 2 ganger daglig( morgen og kveld)

tas pga panikk angst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Ved økning av SSRI (inkl. Seroxat) mot angst, og særlig panikkangst er det normalt å få økt angst. Men jeg tror den innvendige dirringen og uroen du beskriver skyldes Seroquel - som en stund kan gi litt ubehag som følge av mer adrenalin i kroppen. 

For noen er Seroquel en god medisin mot oppstartsbivirkninger av SSRI, men ikke for alle. Standardbehandling er nok Sobril.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Hei,

Ved økning av SSRI (inkl. Seroxat) mot angst, og særlig panikkangst er det normalt å få økt angst. Men jeg tror den innvendige dirringen og uroen du beskriver skyldes Seroquel - som en stund kan gi litt ubehag som følge av mer adrenalin i kroppen. 

For noen er Seroquel en god medisin mot oppstartsbivirkninger av SSRI, men ikke for alle. Standardbehandling er nok Sobril.

Tusen takk for svar. Jeg fikk ikke noe sobril eller noe da legen mente det ikke var lurt pga de er vanedannende. Jeg skal snakke med en psykolog/psykriater i morgen overt video samtale så kan høre med han hva han tenker videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (1 time siden):

Hei,

Ved økning av SSRI (inkl. Seroxat) mot angst, og særlig panikkangst er det normalt å få økt angst. Men jeg tror den innvendige dirringen og uroen du beskriver skyldes Seroquel - som en stund kan gi litt ubehag som følge av mer adrenalin i kroppen. 

For noen er Seroquel en god medisin mot oppstartsbivirkninger av SSRI, men ikke for alle. Standardbehandling er nok Sobril.

Kan abilify også gi ubehag i begynnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler det som om hjernen skal eksplodere.. brenner og føler så mye press i hodet plutseligt.. så ubehagelig itillegg til dirringa/stresset i kroppen 😥

jeg som har slitt så lenge skal slite mer med birvirkninger! Jeg kjenner meg så lei av det i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livetsperle skrev (13 minutter siden):

Nå føler det som om hjernen skal eksplodere.. brenner og føler så mye press i hodet plutseligt.. så ubehagelig itillegg til dirringa/stresset i kroppen 😥

jeg som har slitt så lenge skal slite mer med birvirkninger! Jeg kjenner meg så lei av det i kveld. 

Forstår at du er lei, syns du burde fått benzo ved opptrapping. Sørens leger i dag, det er jo ikke for evig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (28 minutter siden):

Forstår at du er lei, syns du burde fått benzo ved opptrapping. Sørens leger i dag, det er jo ikke for evig. 

Ja jeg synest og det var rart. Trur han tenkte pga tankekjøret mitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livetsperle skrev (25 minutter siden):

Ja jeg synest og det var rart. Trur han tenkte pga tankekjøret mitt?

Men du kunne fått benzo og, ta det opp i morgen. Si du har fått råd om det i opptrappingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Men du kunne fått benzo og, ta det opp i morgen. Si du har fått råd om det i opptrappingen. 

Ja skal snakke med psykologen.. håper han har mer peiling på desse medisinene.. jeg er en person som reagere veldigt på medisiner også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livetsperle skrev (2 minutter siden):

Ja skal snakke med psykologen.. håper han har mer peiling på desse medisinene.. jeg er en person som reagere veldigt på medisiner også.. 

Ok. Da trenger du jo noe beroligende, blir så irritert på leger som ikke skriver ut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (52 minutter siden):

Ok. Da trenger du jo noe beroligende, blir så irritert på leger som ikke skriver ut det.

Ja noe som tar bivirkninger og angsten..ja enkelte leger skriver ut andre medisiner som faktisk kan være mer slitsomme enn benzo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livetsperle skrev (1 minutt siden):

Ja noe som tar bivirkninger og angsten..ja enkelte leger skriver ut andre medisiner som faktisk kan være mer slitsomme enn benzo. 

Benzo er ikke vanedannende hvis man bruker det som foreskrevet under oppstart med SSRI. Det er ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man må ha en plan på de.

jeg synest at det er mer skummelt med denne seroquel med tanke på at jeg blir jo helt litt fjern av den og de bivirkningene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...