Kashmir- Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 (endret) Det er litt rart at mange så lett tenker at ved å være åpen om ting, så smitter både sykdommer ( psykiske lidelser og diagnoser helst )og legning og kjønn sånn helt uten videre 🙂 Det gjør jo selvfølgelig ikke det! Men det kan være enkelttilfeller som blir påvirket til å tenke at noe av det kan se ut til å være et verktøy de kan benytte til å få etterlengtet oppmerksomhet, men det er ikke vanlig. Ved åpenhet er det bare det at flere tør å si fra og si noe om det. Endret 20. februar 2023 av Kashmir 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471345-har-normaliseringen-av-psykisk-uhelse-g%C3%A5tt-for-langt/page/2/#findComment-4149193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor gammel er du? Du ser det kanskje ikke om du er eldre, men vi unge idag får alt inn på sosiale medier og der vises det som kult å være innlagt. Anonymkode: e79b6...94a Det kommer nok an på hvilke steder du oppsøker på nett og dermed hva algoritmene sorterer ut for deg. Du har rett i at jeg er eldre enn deg, men siden jeg har en sønn som nok er ganske nær deg i alder kjenner jeg verden fra dette ståstedet også. Jeg har til gode å høre han eller hans venner snakke om at det er kult å være syk, tvert om. To av de han var mye sammen med fram til videregående har slitt psykisk og med rus i ungdomstiden og videre inn i det voksne liv, og de har aldri snakket om dette som annet enn veldig trist for dem det gjelder. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471345-har-normaliseringen-av-psykisk-uhelse-g%C3%A5tt-for-langt/page/2/#findComment-4149249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 (endret) Jeg syns det et skikkelig tragisk i denne tråden at kjendiser og influensere blir snakket negativt om fordi de er åpne om psykiske lidelser. Det gjør meg skuffet å se det her inne hvor jeg trodde at brukere skjønte at status ikke har noe med saken å gjøre. Er det virkelig sånn at det er en idé om at de som tilsynelatende får til noe ikke kan ha psykiske problemer, eller at de har hatt det? Skal de liksom holde munn fordi andre ikke har oppnådd det de har, akkurat som om det er godt nok plaster på såret? Har de ikke rett til å ha issues som alle oss andre, eller skal de tie og få munnkurv fordi de har lykkes i det de har satt seg fore? Har ikke de lov til å ha problemer da, fordi noen mener at de selv har det verre? Endret 20. februar 2023 av Kashmir 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471345-har-normaliseringen-av-psykisk-uhelse-g%C3%A5tt-for-langt/page/2/#findComment-4149250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Kashmir skrev (23 minutter siden): Jeg syns det et skikkelig tragisk i denne tråden at kjendiser og influensere blir snakket negativt om fordi de er åpne om psykiske lidelser. Det gjør meg skuffet å se det her inne hvor jeg trodde at brukere skjønte at status ikke har noe med saken å gjøre. Er det virkelig sånn at det er en idé om at de som tilsynelatende får til noe ikke kan ha psykiske problemer, eller at de har hatt det? Skal de liksom holde munn fordi andre ikke har oppnådd det de har, akkurat som om det er godt nok plaster på såret? Har de ikke rett til å ha issues som alle oss andre, eller skal de tie og få munnkurv fordi de har lykkes i det de har satt seg fore? Har ikke de lov til å ha problemer da, fordi noen mener at de selv har det verre? De åpner opp om angsten, for å selge den nye plata eller promotere den nye filmen de spiller i. Anonymkode: 29a93...4fa 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471345-har-normaliseringen-av-psykisk-uhelse-g%C3%A5tt-for-langt/page/2/#findComment-4149253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De åpner opp om angsten, for å selge den nye plata eller promotere den nye filmen de spiller i. Anonymkode: 29a93...4fa Javel? Og hvorfor ble de influensere? Har du en teori der? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471345-har-normaliseringen-av-psykisk-uhelse-g%C3%A5tt-for-langt/page/2/#findComment-4149255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 Kashmir skrev (9 minutter siden): Javel? Og hvorfor ble de influensere? Har du en teori der? De ble influencere fordi de liker oppmerksomhet og berømmelse. Og de åpner opp om sin "sosiale angst" og "alvorlige" depresjon for å få enda mer oppmerksomhet og berømmelse, og for å holde seg i media Anonymkode: e79b6...94a 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471345-har-normaliseringen-av-psykisk-uhelse-g%C3%A5tt-for-langt/page/2/#findComment-4149256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 20. februar 2023 Del Skrevet 20. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De ble influencere fordi de liker oppmerksomhet og berømmelse. Og de åpner opp om sin "sosiale angst" og "alvorlige" depresjon for å få enda mer oppmerksomhet og berømmelse, og for å holde seg i media Anonymkode: e79b6...94a Ja. Men jeg lar det bli med det. Jeg syns bare at man ikke skal tro at alle gjør det man selv ville gjort. Det er viktig å ha i bakhodet hele tiden og alltid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471345-har-normaliseringen-av-psykisk-uhelse-g%C3%A5tt-for-langt/page/2/#findComment-4149260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 Del Skrevet 21. februar 2023 Kashmir skrev (9 timer siden): Ja. Men jeg lar det bli med det. Jeg syns bare at man ikke skal tro at alle gjør det man selv ville gjort. Det er viktig å ha i bakhodet hele tiden og alltid. Su mener at anonym selv ville solgt de ikke-alvorlige livsstilsytfordringene på sosiale medier som alvorlige lidelser det er lett å identifisere som ikke så alvorlige som den aktuelle semikjendisen påstår? Klart det finnes mange berømtheter med alvorlige sinnslidelser som lever vonde og kanskje korte liv. Det finnes også stadig flere av disse som åpner opp om sin eksamensangst og frykt for å bli voksen og ta ansvar for eget liv som bretter dette ut og misbruker diagnostiske begrep. Anonymkode: 31b08...ad2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471345-har-normaliseringen-av-psykisk-uhelse-g%C3%A5tt-for-langt/page/2/#findComment-4149285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 21. februar 2023 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Su mener at anonym selv ville solgt de ikke-alvorlige livsstilsytfordringene på sosiale medier som alvorlige lidelser det er lett å identifisere som ikke så alvorlige som den aktuelle semikjendisen påstår? Klart det finnes mange berømtheter med alvorlige sinnslidelser som lever vonde og kanskje korte liv. Det finnes også stadig flere av disse som åpner opp om sin eksamensangst og frykt for å bli voksen og ta ansvar for eget liv som bretter dette ut og misbruker diagnostiske begrep. Anonymkode: 31b08...ad2 Det er ofte sånn at det vi tillegger og ilegger andre motiver og også fordommer vi selv har. Det er jo på den måten vi prøver å forstå andre i mange tilfeller. Jeg spurte hvorfor hen trodde at de ble influensere, og jeg spurte fordi jeg selv tror etter å ha hørt om ulike ting de sliter med, at det er forståelig at de derfor vil ha aksept ved å bli kjente, få en status. Jeg tror på at de sliter med det de har slitt med, og fremdeles har av problemer. Jeg vet jo heller ikke hvorfor det skal selge at de har hatt psykiske problemer. Hvorfor skal det selge eller gjøre dem mer populære i så fall? Jeg vet ikke det med eksamensangst, men det er faktisk en reell opplevelse for noen. Så mye at de sliter i ukevis med søvnvansker og div. Jeg leste at søvnparalyse er forsket mer på, og at studenter var av dem som slet mest med dette, og det er jo pga søvnforstyrrelser. Så noe av det kan nok handle om stress og problemer. De fleste blir senere voksne for hver generasjon virker det som,så sikkert naturlig det også. Jeg syns ikke det er riktig å mistenke eller dømme andre på grunn av status eller hvor kjente de er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471345-har-normaliseringen-av-psykisk-uhelse-g%C3%A5tt-for-langt/page/2/#findComment-4149309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 Del Skrevet 21. februar 2023 Jeg husker under pandemien, at kjendiser plutselig begynte å kaste av seg klærne. For det har jo som kjent en sterk antiviral effekt. Der satt de i isolasjon og fikk minimalt med oppmerksomhet stakkars. Ja bortsett fra de millionene av følgerne de har på nettet da. Noen gjør hva som helst for oppmerksomhet. At det blir åpenhet og aksept for psykiske lidelser er jo bra. Og kjendiser er jo som alle andre. Men hvis man liksom må ha eller ha hatt en psykisk lidelse for å ikke være noe dårligere blir det noe annet. Anonymkode: 27ad5...7fd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471345-har-normaliseringen-av-psykisk-uhelse-g%C3%A5tt-for-langt/page/2/#findComment-4149312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 Del Skrevet 21. februar 2023 Kashmir skrev (30 minutter siden): Det er ofte sånn at det vi tillegger og ilegger andre motiver og også fordommer vi selv har. Det er jo på den måten vi prøver å forstå andre i mange tilfeller. Jeg spurte hvorfor hen trodde at de ble influensere, og jeg spurte fordi jeg selv tror etter å ha hørt om ulike ting de sliter med, at det er forståelig at de derfor vil ha aksept ved å bli kjente, få en status. Jeg tror på at de sliter med det de har slitt med, og fremdeles har av problemer. Jeg vet jo heller ikke hvorfor det skal selge at de har hatt psykiske problemer. Hvorfor skal det selge eller gjøre dem mer populære i så fall? Jeg vet ikke det med eksamensangst, men det er faktisk en reell opplevelse for noen. Så mye at de sliter i ukevis med søvnvansker og div. Jeg leste at søvnparalyse er forsket mer på, og at studenter var av dem som slet mest med dette, og det er jo pga søvnforstyrrelser. Så noe av det kan nok handle om stress og problemer. De fleste blir senere voksne for hver generasjon virker det som,så sikkert naturlig det også. Jeg syns ikke det er riktig å mistenke eller dømme andre på grunn av status eller hvor kjente de er. Ja vel. Nå snakker du kanskje ut fra deg selv. Ikke alle gjør og har det sånn som du beskriver Anonymkode: 31b08...ad2 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471345-har-normaliseringen-av-psykisk-uhelse-g%C3%A5tt-for-langt/page/2/#findComment-4149315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.