Gå til innhold

Hvordan reagerer du å bli kalt "lille venn"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bøtteknotten

Det er egentlig ingen som kaller meg det, og tror jeg hadde opplevd det som nedlatende?

Når det er sagt, så er jeg vant med det som et koselig navn på barn. Min far kalte meg lille venn helt til slutten (da var jeg 20), og det var bare fint. Jeg sier det selv til mine barn, men særdeles sjelden til han eldste som er høyere enn meg 😂 det hender dog at han sier lille venn til meg, bare for å poengtere at jeg er «liten» 😅❤️ Det er også helt ok! 

Bøtteknotten
Glitter skrev (2 minutter siden):

Kommer an på kontekst. Det er alt fra en nedlatende hersketeknikk til koselig og omsorgsfullt. 

Sant, kommet helt an på intensjonen bak.

Nå svarte jeg på denne uten å se at den lå på psykiatri..undres hvorfor? 😅 

Annonse

morsan skrev (2 minutter siden):

Klarer ikke å se for meg at det å bli kalt "lille venn" som voksen er noe annet enn nedlatende.

Min eks kunne si "hei lille venn" eller "hei pusi/puseline. Det var bare ment omsorgsfullt.

Sier man lille venn i en diskusjon så blir det fort nedlatende ja. 

Sa lille vennen til ungene da de var små, har også sagt det til mitt barnebarn og har kalt min mann for vennen min. Jeg har blitt kalt vennen og hadde ikke noe i mot det, men lille vennen passer best for barn. 

Endret av stjernestøv

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...