Gå til innhold

Gruer meg til å dra å skaffe nytt pass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gruer meg til å møte opp hos politiet. Har vært innblandet med de før og traumer med det, men heldigvis i en annen by. Noen som vet om det er de vanlige polititjenestemennene som blir innblandet når jeg ankommer å skal søke pass eller om det kun er resepsjonisten som ikke har noen politiutdannelse? 

Spørsmål 2: hva skjer når man møter opp? Blir man ført til et eget passrom? Og kan den som trykker på knappen for at bildet skal tas se deg inreal eller kun på skjermen? Har angst 😬

Anonymkode: 39d7c...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikkeanonymnok

Da jeg fikk nasjonalt ID-kort for halvannet år siden så var de hvertfall i politiuniform de som satt i skranken. 

Man trakk kølapp, og når mitt nr kom gikk jeg inn i et lite avlukke med dør. Den som jobbet der satt bak en skranke og der jeg sto var det en foto- og fingeravtrykksmaskin. Da bildet ble tatt fikk den ansatte det opp på sin pc-skjerm. Jeg så ikke bildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint selv om det er politi i skranken. De bryr seg kun om en ting der og da, og det er at du får gyldig pass med riktige opplysninger. Det går fort og smertefritt 🙂 med mindre det er som brukeren sier at du er etterlyst. Regner med at du ikke er det, så det blir kort og godt en situasjon  som varer i ca fem minutter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok skrev (37 minutter siden):

Da jeg fikk nasjonalt ID-kort for halvannet år siden så var de hvertfall i politiuniform de som satt i skranken. 

Man trakk kølapp, og når mitt nr kom gikk jeg inn i et lite avlukke med dør. Den som jobbet der satt bak en skranke og der jeg sto var det en foto- og fingeravtrykksmaskin. Da bildet ble tatt fikk den ansatte det opp på sin pc-skjerm. Jeg så ikke bildet. 

Ok, så avlukke ut sånn? Og måtte man sitte eller stå når tok bildet? 

Får man flere sjanser til å ta forskjellige bilder å så trykke på den man liker best å velge den ene? 

Og er det en selv som trykker på ta-bilde knappen eller de? 

1633b7fe-46bc-4ae6-a775-4186443243d3.thumb.jpeg.b57e78c80aa7676e6d9e28a0b4db504a.jpeg

Skummelt at det er selve politiet som tar bildene og skal hjelpe til. Hadde håpet det bare var resepsjonister som gjorde det 😬

Anonymkode: 39d7c...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ok, så avlukke ut sånn? Og måtte man sitte eller stå når tok bildet? 

Får man flere sjanser til å ta forskjellige bilder å så trykke på den man liker best å velge den ene? 

Og er det en selv som trykker på ta-bilde knappen eller de? 

1633b7fe-46bc-4ae6-a775-4186443243d3.thumb.jpeg.b57e78c80aa7676e6d9e28a0b4db504a.jpeg

Skummelt at det er selve politiet som tar bildene og skal hjelpe til. Hadde håpet det bare var resepsjonister som gjorde det 😬

Anonymkode: 39d7c...42b

Nei, der jeg tok var det egne små rom. 
Bildet ble tatt stående.

Velger ikke bildet selv. Dersom det første er bra nok for politiet så er det det man går for, jeg fikk som sagt ikke se det selv.

Det var de som trykket for å ta bilde.

Kan jo være forskjellig andre steder men sånn var det der jeg tok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkeanonymnok skrev (1 time siden):

Da jeg fikk nasjonalt ID-kort for halvannet år siden så var de hvertfall i politiuniform de som satt i skranken. 

Man trakk kølapp, og når mitt nr kom gikk jeg inn i et lite avlukke med dør. Den som jobbet der satt bak en skranke og der jeg sto var det en foto- og fingeravtrykksmaskin. Da bildet ble tatt fikk den ansatte det opp på sin pc-skjerm. Jeg så ikke bildet. 

Var bare folk i sivil bak skranken når jeg fikk ID-kort i fjor.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...