AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 Del Skrevet 21. februar 2023 Hei, jeg har skrevet her før om min medisinhistorikk men har en ny sammensetning jeg vil av fordi jeg rett og slett er så lei av å kjempe mot sulten og å være så trøtt og sliten.. jeg var medisinfri før jeg ble gravid og det gikk kjempe bra.. jeg hadde fremdeles GAD og perioder med tvangstanker men har lært litt å leve med angsten. så ble jeg gravid og kombinasjonen av å være hormonell, kvalm og uvel fikk meg til å ta opp bekymringen og gråt mesteparten av tiden. Så i samråd med lege begynte jeg å ta fluanxol 1 mg igjen.. selvfølgelig ble bekymringen om baby fikk skade av dette men det gikk heldigvis fint.. jeg fikk det litt bedre og mindre angstanfall. Etter graviditet ble jeg bedre og hadde det greit men bekymring gjorde livskvaliteten min dårlig.. derfor valgte jeg å prøve Lyrica siden jeg både hadde prøvd SSRI og SNRI med mye bivirkninger.. Ble som en ny person og angstfri for første gang på lenge. Det var fantastisk og hadde det utrolig fint med en nyfødt uten å drive med overdreven og irrasjonel bekymring. så kom sommeren og følte medisinene begynte å miste litt effekt. Jeg bekymret meg igjen men ikke like mye som før medisinene. jeg bestemte meg for å trappe ned Lyrica for hadde lyst på en større familie. Det viste seg å ikke bli så lett. 6 dager etter nedtrapping fikk jeg all angst tilbake + litt renter.. holdt ut og hadde det ganske fælt i 6 uker før det gav seg. Så stoppet der og turde ikke trappe ned mer. etterhvert begynte folk å reagere på hvor sliten jeg var og trengte mye søvn.. følte ikke optimal livskvalitet nå heller, var kanskje bedre før medisiner.. Gikk for en uke siden av fluanxol og hadde noe jeg trodde var omgangssyken etter 4 dager.. spydde og var ekstremt kvalm og fikk diaré.. når jeg fremdeles var kvalm dagen etter begynte jeg å mistenke seponeringen. Er ganske kvalm men våknet til.. jeg har det bedre selvom jeg er veldig dårlig fysisk.. jeg føler meg mer tilstede og begynte å få motivasjon tilbake. problemet nå er Lyricaen som jeg også vil av.. går på 300 mg. Tenkte kanskje å trappe ned 25 mg hver 6 uke.. da er jeg av om 72 uker 😅 men det vil si jeg kommer til å ha det vanskelig i 72 uker bare ikke kritisk dårlig.. noen som har erfaringer å dele? Jeg har ikke mulighet til å bare legge meg ned og være full i seponeringsymtomer/abstinenser.. skulle nok aldri begynt med Lyrica men jeg tok en vurdering om at jeg ville ha det normalt.. noe jeg fikk.. men prisen er at jeg ikke kommer meg av de igjen uten å bli psykisk dårlig.. og mye værre en utgangspunktet. takk hvis noen tok seg tid til å lese 😅 ble litt langt innlegg. Anonymkode: beac1...9e9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471363-seponere-medisiner-best-mulig-lyrica/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.