Gå til innhold

Blir så jævlig trigget av de som er innlagt på sosiale medier

Anbefalte innlegg

Når de legger ut typiske sånn

"primærkontakten min tok på meg ❤️❤️"

"*navn på ansatt* ga meg en klem da jeg gråt❤️❤️

eller "*navn på ansatt* lagde fletter på meg ❤️❤️

På en måte vil også bli innlagt og ønsker også å bli klemt å trøstet å flettet av de ansatte der, men problemet er egentlig at jeg vil jo egentlig ikke bli innlagt jeg blir bare så trigget av de for man må liksom bli innlagt for å få den type omsorg. Her sitter jeg hjemme å leser om at de blir klemmet og legger ut masse hjerter for hvor snille de ansatte på psykiatrisk er. Ja det er vondt. 

Anonymkode: dd741...e80

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må slutte å følge sånne folk på SoMe når de trigger deg.

Anonymkode: df269...e5d

Ja det blir vanskelig vei i recovery når jeg hele tiden får lese hvor mye omsorg de får av å være innlagte på sykehus 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja det blir vanskelig vei i recovery når jeg hele tiden får lese hvor mye omsorg de får av å være innlagte på sykehus 

Som anonymbruker over deg sier så må du kutte ut disse kontoene. Det gjør deg ingenting godt å følge dem, og husk at du ser ikke alt som foregår hos vedkommende heller. Kanskje var den klemmen den eneste fysiske kontakten de hadde den uken. Kanskje var flettene fra en sykepleier den eneste gesten de hadde tid til før de måtte løpe videre til neste pasient.

Jeg vet ikke hvor du følger dem, om det er på tiktok så vil du bare få opp mer og mer jo flere slike videoer du ser. Da kan du holde inne på skjermen mens du ser på videoen og trykk " ikke interessert". Blokk alt av slike brukere du kommer over også.

Jeg husker psykmiljøet på blogg.no for mange år siden. Det var vanvittig triggende å lese om overdoser, henting av politi, svingdørspasienter og selvskading. Jeg måtte tvinge meg selv til å slutte å lese de bloggene for å selv bli bedre, og selv nå 14-15 år senere så kan jeg bli trigget av å få opp slikt i feeden min. 

Det er heller ingen drøm å bli avhenging av innleggelser. Bare se hvordan verden går i grus for de som må si farvel til behandlere de har blitt usunt knyttet til eller som sliter med å klare seg selv utenfor institusjoner, og bare blir sittende og tvinne tommeltotter og krysser av i kalenderen for når de kan bli lagt inn igjen.

Det er ikke noe drømmeliv i det lange løp. Du kommer mye bedre ut av det ved å være selvstendig.

Endret av hattifnattus

Det er mye jeg ikke ser på nettet og temaer jeg unngår, enten fordi de interesserer meg ikke eller noe ikke er bra for meg. Ikke at jeg skal unngå viktige ting fordi det er ubehagelig,  men noe setter så mange tanker igang her pga tidligere hendelser og annet som i verste fall gir meg angst. Da lar jeg være å se sånt. Vi har tilgang til alt mulig, men vi må jo ta ansvar for oss selv. 

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når de legger ut typiske sånn

"primærkontakten min tok på meg ❤️❤️"

"*navn på ansatt* ga meg en klem da jeg gråt❤️❤️

eller "*navn på ansatt* lagde fletter på meg ❤️❤️

På en måte vil også bli innlagt og ønsker også å bli klemt å trøstet å flettet av de ansatte der, men problemet er egentlig at jeg vil jo egentlig ikke bli innlagt jeg blir bare så trigget av de for man må liksom bli innlagt for å få den type omsorg. Her sitter jeg hjemme å leser om at de blir klemmet og legger ut masse hjerter for hvor snille de ansatte på psykiatrisk er. Ja det er vondt. 

Kan du ikke finne noe hyggeligere å lese da ? Det må da være enkelt å få til. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...