Gå til innhold

Går det fortere å sende brev når man sender fra og til innenfor samme by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det fortere å sende brev når man sender fra og til innenfor samme by? Venter utålmodig på ett brev. Ser det står 2-3 virkedager på posten siden sider i tillegg til at det varierer hvor du sender fra og til. Så lurte bare på om det ville ta kortere tid da.

Anonymkode: 73f70...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men 2-3 virkedager kan bety 4-6 virkedager i praksis, ettersom det nå er utlevering av post kun annenhver dag...?

Jeg vil kanskje tro at brev håndteres likt som pakker, dvs. at de nå for tiden sendes inn til postsentraler for å sorteres maskinelt eller ev. med menneskelig kraft (om maskiner strever), og deretter sendes ut igjen... Mye skjer via roboter på lageret til posten i dag, om jeg forstår det riktig...

En pakke som skal til Stavanger til Sola, tar ikke raskeste vei, men mest sannsynlig sendes enten til Oslo eller Bergen hovedsentral for å registreres og sorteres og endre retning. At det der er en bærekfraftig og miljøbesparende drift, forstår ikke jeg, men sikkert ikke meningen... 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...