Gå til innhold

Hvor mange dager uten medisiner før man merker forverring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du psykotisk nå mener du, etter at du seponerte zoloft nå nylig?

Anonymkode: 3cddf...6f6

Nei det er jeg ikke, zoloft er ikke AP. Risperdal beskytter meg nå. 

Fortsetter under...

kupton skrev (23 timer siden):

Ved stabiliserte psykoser kan det ta opp til 10 mnd før tilbakefallet kommer. Og da er det vanskeligere å behandle enn forrige gang, og det trengs vanligvis større doser.

Hvis man ikke har hatt et eneste tegn til tilbakefall etter 18 måneder, kan man da kalle seg helt frisk? Etter nedtrapping. Har ikke hatt symptomer på 7 år, og hadde bare symptomer i 2 år. Har akkurat i disse dager gått opp i stillingsprosent,  siden det går så bra. I helsenorge står det at jeg har en psykoselidelse. Det er nesten ingen rundt meg som vet det. De nærmeste,  som vet det, aner ikke hva den diagnosen går ut på. Så det er ingen som tenker på at jeg er syk lenger. Ingen snakker om det. De har egentlig aldri snakket om det.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor i Helsenorge står det diagnoser på folk? 

Anonymkode: 3cddf...6f6

Jeg leste det et sted i helsenorge, der spesialhelsetjenesten har skrevet litt om min funksjon. Der står det. Din diagnose: ×××. Det står under dokumenter. Man må bestille de dokumentene. 

Endret av landa
kupton skrev (3 timer siden):

Ok. Vis meg den som sier at personer med schizofreni like gjerne kan være uten medisin. 

Det var en spesialist som syntes det var rart at Høie er så opptatt av medisinfrie behandlinger, for da visste ikke han at mange med psykoselidelser ikke trengte medisiner. Det er forskjellige grunner til at endel ikke brukte medisiner, bl a at de ikke ønsket å bruke det pga bivirkninger. 

Annonse

En uke iallfall med bråseponering av Lamictal. Følelsene kjennes intense og man merker at man er uten medisiner. Går greit noen mnd, man tenker at dette er ser nye livet og at medisinene ødela alle emosjonene. Så går det til helvete ganske plutselig, man blir syk, opptrappingen tar tid og når det endelig er over lover man seg selv at man aldri skal slutte på medisiner mer. Man er stabil i feks tre år og gjentar prosedyren. 

Anonymkode: cfd29...acd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...