Gå til innhold

Er det vanlig å få stygge kommentarer på utseende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått høre en del oppigjennom,og det som har blitt kommentert stemmer jo så det er ikke grunnløse. 

Men er det vanlig å få høre stygge kommentarer om utseende? Hadde egentlig hjulpet litt å vite det ikke er bare meg

Anonymkode: d1280...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har fått det opp i gjennom. Og jeg er ikke stygg. Jeg er faktisk ganske pen. Så hva de skal med å slenge så mye drit dier vel mest om dem som gjør det.  

Anonymkode: 808cc...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (33 minutter siden):

Hvor gamle er dere? Tror det er mer vanlig blant kvinner å slenge dritt om utseende til hverandre.

Jeg fikk utelukkende drittkommentarer fra gutter på mitt utseende. Så nei. 

Anonymkode: 808cc...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (39 minutter siden):

Hvor gamle er dere? Tror det er mer vanlig blant kvinner å slenge dritt om utseende til hverandre.

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk utelukkende drittkommentarer fra gutter på mitt utseende. Så nei. 

Anonymkode: 808cc...bae

Jeg fikk fra begge kjønn. 

Anonymkode: d1280...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også fått høre en stygg kommentar fra et barnehagebarn. Lite hyggelig. Små barn sier jo alltid det som er sannheten

Anonymkode: d1280...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har også fått høre en stygg kommentar fra et barnehagebarn. Lite hyggelig. Små barn sier jo alltid det som er sannheten

Anonymkode: d1280...78a

Det er vel vanlig at barn kan si stygge ting til andre barn, og til og med til voksne.  Er du voksen nå og et barn sa noe stygt til deg, så bør du nettopp være voksen og ignorere det. Det er ikke hyggelig å høre, men ingenting å henge seg opp i. 

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har også fått høre en stygg kommentar fra et barnehagebarn. Lite hyggelig. Små barn sier jo alltid det som er sannheten

Anonymkode: d1280...78a

Du må jo ikke bry deg om det barn sier til deg av stygge ting da ☺️

Anonymkode: 4d55d...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har opplevd det, men veldig sjeldent. Jeg kommer bare på en full dame på byen. Barn sier også akkurat de de tenker. 

Jeg føler meg trygg på at jeg er midt på treet, så jeg tenker heller at det er barnslig oppførsel enn at det er noe feil med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått stygge kommentarer fra ungdom og voksne, mest pga at jeg er tykk. Barn som kommenterer er sjeldent vondt ment. Synes det er trist at spesielt voksne kan slenge ut av seg dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må jo ikke bry deg om det barn sier til deg av stygge ting da ☺️

Anonymkode: 4d55d...ecb

😵💫😒 h*n har jo rett. Barn sier sannheten. 
 

Jaja, den stjerna får nå bare være der… her ble det med mer emojier enn planlagt ut av det blå. 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Små barn sier jo alltid det som er sannheten

Nei, det gjør de ikke alltid, De sier "sannheten" ut fra sin svært begrensede erfaring. F.eks. hvis de aldri tidligere har sett noen med den typen hårfarge / kroppshøyde / vekt / hudfarge / nesestørrelse, så kommenterer de gjerne akkurat det. Det betyr ikke at det er noe universelt galt med den egenskapen. Det trenger heller ikke være noe negativt, bare at de har observert noe nytt. F.eks, kan de si at "mammaen til X er veldig liten selv om hun er voksen" (for å ta et eksempel som har "rammet" meg selv). Så vokser de opp og møter folk som er enda lavere enn 1xx cm og ser at det går helt fint - mammaen til både X, Y og Z var jo så lave. 

Jeg synes alle (foreldre inkludert) skal si noe i retning av av "ja, folk (evt. "mammaer / pappaer") er veldig forskjellige" når de hører den typen kommentarer fra egne barn. Uten moralisering eller noe annet barna ikke er modne for. De sier jo ikke noe stygt selv om de ser at noen har en annen farge eller størrelse på et eller annet de ikke har sett før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (4 timer siden):

Nei, det gjør de ikke alltid, De sier "sannheten" ut fra sin svært begrensede erfaring. F.eks. hvis de aldri tidligere har sett noen med den typen hårfarge / kroppshøyde / vekt / hudfarge / nesestørrelse, så kommenterer de gjerne akkurat det. Det betyr ikke at det er noe universelt galt med den egenskapen. Det trenger heller ikke være noe negativt, bare at de har observert noe nytt. F.eks, kan de si at "mammaen til X er veldig liten selv om hun er voksen" (for å ta et eksempel som har "rammet" meg selv). Så vokser de opp og møter folk som er enda lavere enn 1xx cm og ser at det går helt fint - mammaen til både X, Y og Z var jo så lave. 

Jeg synes alle (foreldre inkludert) skal si noe i retning av av "ja, folk (evt. "mammaer / pappaer") er veldig forskjellige" når de hører den typen kommentarer fra egne barn. Uten moralisering eller noe annet barna ikke er modne for. De sier jo ikke noe stygt selv om de ser at noen har en annen farge eller størrelse på et eller annet de ikke har sett før. 

Jeg synes man må lære barn at de ikke skal kommentere andres utseende. Selv om de ikke mener noe vondt med det så må de lære å ikke kommentere at andre har stor mage eller lignende. Som regel er det jo sant, men ikke vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

Jeg synes man må lære barn at de ikke skal kommentere andres utseende. Selv om de ikke mener noe vondt med det så må de lære å ikke kommentere at andre har stor mage eller lignende. Som regel er det jo sant, men ikke vondt ment.

Jada, så lenge det tilpasses barnets alder / utviklingsnivå er jeg enig i det. Men noen ganger handler det jo bare om noe som barnet ikke har sett før, så det trenger ikke være "sannheten" i objektiv forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med både @labanog @Grendel- man bør lære barna sine at man ikke bør kommentere på  andres utseende, men samtidig uten å moralisere. Det holder å si noe ala at folk ikke liker å bli snakket om uansett. Hvis man moraliserer, risikerer man nettop å bli den som har «lært opp» barnet at det er noe galt med å ha den type utseende som barnet kommenterte på.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...