Gå til innhold

Kupton eller andre: anonymisering i VOP?

Anbefalte innlegg

Hvem er det som vurderer henvisninger som kommer inn til VOP? 
Er det mulig å finne ut hvem som jobber som behandlere evt hvem som som får informasjon om henvisningen? Har selv jobbet i psykiatrien og det er overveiende stor sannsynlighet for at gamle kollegaer jobber der. Jeg er privat av meg, og ønsker ikke at flere enn høyst nødvendig vet hvorfor jeg evt henvises dit og vil naturligvis ikke få en tidligere kollega som behandler. Vil gå så mye som mulig under radaren, altså så anonymt som mulig.. 

Anonymkode: 4fe84...19d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471457-kupton-eller-andre-anonymisering-i-vop/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert ulike måter å gjøre dette på. Hos oss gjorde vi det slik. Vi hadde en turnus på 4 mnd på å være i "Inntaksteam". En spesialist og en underordnet lege eller psykolog + en fast sekretær. Om andre har samme måte å gjøre det på, er det jo en viss sannsynlighet for at noen vet av deg.

kupton skrev (21 minutter siden):

Det er sikkert ulike måter å gjøre dette på. Hos oss gjorde vi det slik. Vi hadde en turnus på 4 mnd på å være i "Inntaksteam". En spesialist og en underordnet lege eller psykolog + en fast sekretær. Om andre har samme måte å gjøre det på, er det jo en viss sannsynlighet for at noen vet av deg.

Takk for svar. :) Er det mulig å anonymisere pasienter til en viss grad da? Evt om legen min ringer å forhører seg om hvem som jobber der, vil  hun få svar eller er det noen policy på at det er informasjon som ikke fis ut? 

Hvordan tenker du at de skal få gitt deg beskjed om time dersom henvisningen skal anonymiseres. Du kan be om at den behandles "fortrolig", men helt anonym kan du ikke være - ei heller når behandlingen starter. Du må bla gå inn i bygget, melde deg i luka, sitte på venterommet, gå i korridoren:

Annonse