Gå til innhold

Vanskelig på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg synes er vanskelig på jobb og det er det at ikke alle sier hei til meg. Og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg jobber for meg selv, men for å komme til rommet jeg jobber på må jeg gå forbi de fleste kollegaene mine. Jeg sier da "hei" med en gang jeg kommer inn døren, og det er da ikke alle svarer. De fleste av dem har jeg aldri hatt en samtale med en gang, så skjønner ikke helt hvorfor de skulle mislike meg heller. Jeg regner med det er fordi de misliker meg at de ikke sier hei? 

Først tenkte jeg at jeg ikke sa hei høyt nok og at det var det at de ikke hørte det som gjorde at de ikke svarte. Men nå sier jeg hei så høyt som mulig og de sier fortsatt ikke hei tilbake. Og i tillegg så snur jo de fleste seg mot meg og sier hei, så jeg regner jo egentlig med at de legger merke til meg da? Jeg går jo også rett forbi dem egentlig, så sånn sett er det jo egentlig nesten helt umulig å ikke legge merke til meg.

Jeg er nesten ganske sikker på at hadde jeg ikke selv sagt hei først ville ingen si hei til meg.

Dette gjør meg veldig lei meg egentlig, og usikker. 

Noen som har noen tanker rundt dette? Om hvorfor de ikke sier hei? Jeg klarer liksom ikke komme til en annen konklusjon enn at det er det at de misliker meg... 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nesten slik at jeg vurderer å finne meg en ny jobb. Det gjør meg nesten paranoid også, jeg tenker på alt det jeg gjør/har gjort som kunne gjør at de har endt opp med å ikke like meg.

Anonymkode: b8a9a...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke tips men jeg har et triks jeg bruker selv hvis jeg kommer over noe ubehagelig. Jeg sier alltid HEI til ALLE til og med de jeg ikke har sansen for, i alle anledninger. Tilfeldig treff på butikken, på byen, sosialt i besøk. Altså i alle sammenhenger sier jeg HEI HØYT. Da har jeg gjort mitt. 

Anonymkode: c85df...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg har ikke tips men jeg har et triks jeg bruker selv hvis jeg kommer over noe ubehagelig. Jeg sier alltid HEI til ALLE til og med de jeg ikke har sansen for, i alle anledninger. Tilfeldig treff på butikken, på byen, sosialt i besøk. Altså i alle sammenhenger sier jeg HEI HØYT. Da har jeg gjort mitt. 

Anonymkode: c85df...54a

Ja, jeg sier også hei til alle, alltid. Jeg bare skjønner ikke, det koster dem jo ingenting å si hei til meg tilbake. Så det virker nesten som om de bevisst går inn for å fryse meg ut. Det gjør meg nesten på gråten. Skjønner ikke hva jeg har gjort. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg sier også hei til alle, alltid. Jeg bare skjønner ikke, det koster dem jo ingenting å si hei til meg tilbake. Så det virker nesten som om de bevisst går inn for å fryse meg ut. Det gjør meg nesten på gråten. Skjønner ikke hva jeg har gjort. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Sier de hei til alle andre?

Anonymkode: c3fb6...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sier de hei til alle andre?

Anonymkode: c3fb6...55e

Jeg begynner en time senere enn alle andre, så det vet jeg ikke. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg begynner en time senere enn alle andre, så det vet jeg ikke. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Du får komme en time tidligere og som hva som skjer.

Anonymkode: c3fb6...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får komme en time tidligere og som hva som skjer.

Anonymkode: c3fb6...55e

Ja, jeg skulle vel gjort det. Men om jeg hadde gjort det så hadde det jo likevel vert vanskelig for meg å holde oversikt om alle sier hei til hverandre ettersom jeg jobber på et annet rom enn alle andre. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg sier også hei til alle, alltid. Jeg bare skjønner ikke, det koster dem jo ingenting å si hei til meg tilbake. Så det virker nesten som om de bevisst går inn for å fryse meg ut. Det gjør meg nesten på gråten. Skjønner ikke hva jeg har gjort. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

De som ikke sier hei tilbake når du har sagt hei er jo stakkarslige og mangler sosial kompentanse. Føler du deg utfryst så går du til hms ansvarlig eller til lederen din. Det er overhodet ikke greit. 

Anonymkode: c85df...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som ikke sier hei tilbake når du har sagt hei er jo stakkarslige og mangler sosial kompentanse. Føler du deg utfryst så går du til hms ansvarlig eller til lederen din. Det er overhodet ikke greit. 

Anonymkode: c85df...54a

Det tror jeg ikke at jeg tør. Tror egentlig det bare ville blitt verre om jeg hadde gjort det. Vi samarbeider jo heller aldri om noe, så det er ikke slik at det er veldig ødeleggende at de ignorerer meg, sett bort fra at det gjør meg lei meg, usikker og såvidt litt paranoid. Men jeg klarer meg jo. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det er en ting jeg synes er vanskelig på jobb og det er det at ikke alle sier hei til meg. Og jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg jobber for meg selv, men for å komme til rommet jeg jobber på må jeg gå forbi de fleste kollegaene mine. Jeg sier da "hei" med en gang jeg kommer inn døren, og det er da ikke alle svarer. De fleste av dem har jeg aldri hatt en samtale med en gang, så skjønner ikke helt hvorfor de skulle mislike meg heller. Jeg regner med det er fordi de misliker meg at de ikke sier hei? 

Først tenkte jeg at jeg ikke sa hei høyt nok og at det var det at de ikke hørte det som gjorde at de ikke svarte. Men nå sier jeg hei så høyt som mulig og de sier fortsatt ikke hei tilbake. Og i tillegg så snur jo de fleste seg mot meg og sier hei, så jeg regner jo egentlig med at de legger merke til meg da? Jeg går jo også rett forbi dem egentlig, så sånn sett er det jo egentlig nesten helt umulig å ikke legge merke til meg.

Jeg er nesten ganske sikker på at hadde jeg ikke selv sagt hei først ville ingen si hei til meg.

Dette gjør meg veldig lei meg egentlig, og usikker. 

Noen som har noen tanker rundt dette? Om hvorfor de ikke sier hei? Jeg klarer liksom ikke komme til en annen konklusjon enn at det er det at de misliker meg... 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Dersom man sier hei til flere samtidig, så vil ofte noen ikke svare. Ikke fordi de mener noe vondt med det, men fordi de ikke oppfatter det som at du hilser spesifikt på dem. Det er ingen grunn til å tro at de misliker deg fordi om de ikke eksplisitt hilser når du kommer om morgenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, jeg skulle vel gjort det. Men om jeg hadde gjort det så hadde det jo likevel vert vanskelig for meg å holde oversikt om alle sier hei til hverandre ettersom jeg jobber på et annet rom enn alle andre. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Hva er grunnen til det?

Anonymkode: c3fb6...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (2 minutter siden):

Dersom man sier hei til flere samtidig, så vil ofte noen ikke svare. Ikke fordi de mener noe vondt med det, men fordi de ikke oppfatter det som at du hilser spesifikt på dem. Det er ingen grunn til å tro at de misliker deg fordi om de ikke eksplisitt hilser når du kommer om morgenen. 

Jeg vet ikke helt om jeg tror på den forklaringen. De er jo ikke så mange (2-4 stykker) og jeg tenker at når man sier hei så sier det seg selv at man sier hei til alle da? Man kommer jo ikke inn i ett rom med flere og hilser bare på noen få?

Anonymkode: b8a9a...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er grunnen til det?

Anonymkode: c3fb6...55e

Det er fordi jobben jeg gjør tilsier at jeg jobber i ett rom for meg selv. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det tror jeg ikke at jeg tør. Tror egentlig det bare ville blitt verre om jeg hadde gjort det. Vi samarbeider jo heller aldri om noe, så det er ikke slik at det er veldig ødeleggende at de ignorerer meg, sett bort fra at det gjør meg lei meg, usikker og såvidt litt paranoid. Men jeg klarer meg jo. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Har du en nær person der som du føler du har noe kjemi med? Hen forteller du det til. Om ikke så let etter andre steder du kan jobbe. Utrivelig arbeidsplass går utover psyken. 

Anonymkode: c85df...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet ikke helt om jeg tror på den forklaringen. De er jo ikke så mange (2-4 stykker) og jeg tenker at når man sier hei så sier det seg selv at man sier hei til alle da? Man kommer jo ikke inn i ett rom med flere og hilser bare på noen få?

Anonymkode: b8a9a...6cb

Ok vet du hva du gjør? Først sier du hei høyt. Svarer de ikke sier du en gang til Hei Sa jeg. Svarer de ikke da er de idioter. Herregud blir oppgitt jeg på din vegne. 

Anonymkode: c85df...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er fordi jobben jeg gjør tilsier at jeg jobber i ett rom for meg selv. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Kanskje de andre føler du ikke er del av felleskapet da? Hva gjør du i lunchen?

Anonymkode: c3fb6...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du en nær person der som du føler du har noe kjemi med? Hen forteller du det til. Om ikke så let etter andre steder du kan jobbe. Utrivelig arbeidsplass går utover psyken. 

Anonymkode: c85df...54a

Nei, jeg har ingen slik person dessverre. Spørs om jeg må tenke på å finne en ny arbeidsplass. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje de andre føler du ikke er del av felleskapet da? Hva gjør du i lunchen?

Anonymkode: c3fb6...55e

Kanskje? Men jeg synes ikke det er grunn nok til å ikke si hei egentlig? I lunsjen sitter jeg sammen med alle. Men det er veldig få som snakker sammen da. De fleste sitter med mobilen. Slik har det visst alltid vert i følge arbeidsgiver, det sa hun sa jeg begynte. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje? Men jeg synes ikke det er grunn nok til å ikke si hei egentlig? I lunsjen sitter jeg sammen med alle. Men det er veldig få som snakker sammen da. De fleste sitter med mobilen. Slik har det visst alltid vert i følge arbeidsgiver, det sa hun sa jeg begynte. 

Anonymkode: b8a9a...6cb

Sitter med mobilen?? Høres ikke akkurat innbydende ut eller som et inkluderende fellesskap. 

Anonymkode: c85df...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...