Gå til innhold

Omsorg for seg selv.

Anbefalte innlegg

Jeg er alltid litt redd for å si noe feil her. Det hender jo at jeg gjør det også, men jeg håper ihvertfall at jeg tar kritikk, for den leser jeg helt uten å bli hverken sint eller lei meg. Jeg tenker så rasjonelt over den som jeg kan. 

Så til tema. Jeg leser mye her når jeg er her. Jeg får skikkelig vondt at flere fordi jeg gjenkjenner følelser og er velsignet med fantasi. Kanskje noe begrenset på noen områder da. 

Det jeg ofte leser her, om det er bevisst formidlet eller som jeg oppfatter det som underforstått eller bakenforliggende er at det er omsorg og å bli sett de fleste savner. Og dermed er forventningene til andre der. Og det er det jeg tenker på. Jeg ser ikke noe godt med å være kynisk,  for det er en brist i karakteren, så jeg håper ikke at jeg fremstår sånn. Jeg vil ikke si alt for mye om min egen historie,  men jeg lærte fort å ikke forvente for mye fra noen. Det bikket nok over til å forvente for mye av meg selv og det er heller ikke bra! Og noe skal man forvente av andre! En venn, en forelder, en som skal ta vare på deg utenom det. Men! Det jeg vil si er at det er så bra å IKKE forvente for mye! Det beste er å gi deg selv det du vil ha og det du trenger. Finne ut hva det er. Finne ut hva som du selv kan gjøre. 

Da jeg ble deprimert for noen år siden, så dro jeg. Rett og slett bare dro. Langt fra alle kjente og alt kjent. Spontant og lite gjennomtenkt var det nok. Men da sto jeg der da. Og jeg måtte fikse det. Det var ikke lett, det ble både kaos og konsekvenser, men jeg lærte ihverfall at ting er opp til meg. Ikke noen andre. Jeg må komme meg ut av dette med hjelp ja! Men den hjelpen er ALLTID begrenset,  for snu og vend på det. Snu opp ned på det- til syvende og sist har du kun seg selv. 

Veldig tøft å innse. Veldig tøft å erkjenne og førstå. Men det ER sant. Du VIL trenge andre OG det er positivt, men de kan ikke redde deg. De kan bare gi deg hjelp på veien. 

Ikke legg livet ditt i andres hender. Ikke tro andre kan farge tilværelsen din uten at du selv bestemmer hvordan det bildet skal se ut! Stol på deg selv. Dine følelser,  dine lyster og dine handlinger er noe kun du alene skal respektere og vurdere og ta hensyn til. Du er deg og du er verdt å være beste venn med. Det er sant 🙂

Vi vil trenge hverandre fordi vi inspirer og gjør hverandre godt. De du ikke trenger er de som ikke gjør det. 

Jah. Det var det jeg følte for å si. Så vet jeg ikke om det er riktig eller rett. Det er kun min egen overbevisning. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471495-omsorg-for-seg-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er absolutt sant. Og derfor ganske sårbart for personer som ikke klarer å bære seg selv. 

"Hjernen er alene" synges det jo i en sang. Var det Seigmenn som har den? 

Sant er det jo. Jeg tror noen ganger at jeg er det eneste ekte mennesket i verden. Men det er nå en annen sak. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471495-omsorg-for-seg-selv/#findComment-4151325
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...