Gå til innhold

Jeg veltet brus flasker i butikken 😔

Anbefalte innlegg

Jeg var på butikken nå nettopp og klarte da å velte en del brus flasker 😔 Jeg tok en brus også løsnet det en del fra der brusen sto (vanskelig å forklare akkurat hvordan det var satt sammen) også veltet flere flasker og jeg prøvde sette de tilbake på plass men det gikk ikke for de datt bare ned igjen 😶

Så jeg samlet dem bare sammen og satte dem på gulvet også gikk jeg for å betale også gikk jeg hjem. Og på vei hjem tenkte jeg på at jeg burde jo sagt fra til de butikk ansatte 😪

Jeg skammer meg sånn og kan aldri gå tilbake til butikken igjen 😕

Anonymkode: 145d3...a65

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Omtrent 45 minutter. Hvorfor spør du? 🙂

Fordi du bør jo tenke kostnader. Hva koster mest? Dra til nærbutikken pga en tabbe, eller strevet med å dra 45 min? 

Hva er viktigst og minst beleilig?.

Kashmir skrev (7 minutter siden):

Fordi du bør jo tenke kostnader. Hva koster mest? Dra til nærbutikken pga en tabbe, eller strevet med å dra 45 min? 

Hva er viktigst og minst beleilig?.

Jeg skammer meg faktisk så mye at jeg tror jeg aldri hadde klart å gå inn i butikken igjen 😔

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skammer meg faktisk så mye at jeg tror jeg aldri hadde klart å gå inn i butikken igjen 😔

Ok, det var kanskje en litt vel dramatisk, men du skjønner poenget 😄

Worriesome Plenty 2 skrev (6 minutter siden):

Sånt er så dagligdags at det nok allerede er glemt😀

Ja, jeg håper på det, men tør ikke tro på det 🙂 Men heldigvis var det jo ikke noe som ble ødelagt som vil koste butikken penger da, da hadde jeg i hvert fall ikke kunnet tilgi meg selv...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, det var kanskje en litt vel dramatisk, men du skjønner poenget 😄

Jeg har jobbet i butikk og tro meg, man husker sjeldent ansiktene bak slike hendelser så dette glemmer de fort :) Uhell kan skje

hattifnattus skrev (3 minutter siden):

Jeg har jobbet i butikk og tro meg, man husker sjeldent ansiktene bak slike hendelser så dette glemmer de fort :) Uhell kan skje

Det høres betryggende ut 🙂 Jeg kan jo alltids handle på den andre butikken i noen måneder før jeg vurderer å gå tilbake til å handle i den lokale butikken igjen. Da er det vel større sjanse for at de "garantert" har glemt det? 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg var på butikken nå nettopp og klarte da å velte en del brus flasker 😔 Jeg tok en brus også løsnet det en del fra der brusen sto (vanskelig å forklare akkurat hvordan det var satt sammen) også veltet flere flasker og jeg prøvde sette de tilbake på plass men det gikk ikke for de datt bare ned igjen 😶

Så jeg samlet dem bare sammen og satte dem på gulvet også gikk jeg for å betale også gikk jeg hjem. Og på vei hjem tenkte jeg på at jeg burde jo sagt fra til de butikk ansatte 😪

Jeg skammer meg sånn og kan aldri gå tilbake til butikken igjen 😕

Hæ - dette kan da ikke være alvorlig ment? 

Jeg ville ikke tenkt noe over en slik hendelse, og det gjør garantert heller ikke de ansatte på butikken.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det høres betryggende ut 🙂 Jeg kan jo alltids handle på den andre butikken i noen måneder før jeg vurderer å gå tilbake til å handle i den lokale butikken igjen. Da er det vel større sjanse for at de "garantert" har glemt det? 

Slutt 🤣 du de har allerede glemt hvem du er og hvordan du ser ut.

Eller...nå tenkte jeg på at det er 45 min unna neste butikk. Da bor du usentralt. Men altså. Et du fast kunde så tenker de vel ikke så galt om deg. Du gikk ikke besjerk og knuste flasker liksom 🙂

Dette trenger du ikke tenke på. En liten gutt skulle hjelpe mora med å legge varene opp til kassa her i forrige uke, de stod foran meg i køen. Gutten glapp glassflaska med olivenolje,  så den knuste. Jeg hjalp til med å tørke opp, ingen dramatikk, tror og håper ikke at mora til gutten skammet seg over dette. 

Annonse

Se for deg at du handler i butikken. Så ser du en person ved siden av deg som ved et uhell velter en del brusflasker.

Hva vil du tenke om denne personen? Hvor lenge vil du huske denne personen og hva han/hun gjorde? Synes du personen som gjorde dette utførte en handling som var så ille at han/hun ikke bør vise seg i butikken igjen på flere måneder?

UtakknemligDiva

Hva er problemet??? De setter da frem så mye og dårlig at ting velter bare du så vidt er borti det.

Virker jo ikke som du ødela noe heller. 

Jeg har sett melposer ligge i butikkene ødelagt. Har også selv slupper et i gulvet en gang og de sprekker jo så fort de treffer gulvet.

Har også knust et glass med pastasaus i kassa. Kø var det og. 😝 

For ikke å snakke om hvor mange ganger jeg har vært vitne til at andre har knust ting i butikk. 

90tallsbarn skrev (5 minutter siden):

Hva er problemet??? De setter da frem så mye og dårlig at ting velter bare du så vidt er borti det.

Virker jo ikke som du ødela noe heller. 

Jeg har sett melposer ligge i butikkene ødelagt. Har også selv slupper et i gulvet en gang og de sprekker jo så fort de treffer gulvet.

Har også knust et glass med pastasaus i kassa. Kø var det og. 😝 

For ikke å snakke om hvor mange ganger jeg har vært vitne til at andre har knust ting i butikk. 

Ok. Over hvor mange år så du dette, og i hvor mange butikker over et visst område? 

Hvis alt dette har skjedd i nærbutikken din på ei uke bør du reagere og lure på hva som skjer. Hvis ikke... hva mener du? 

Worriesome Plenty 2

Jeg jobbet på en matbutikk og det eneste klagingen vi gjorde var hvis det kom inn folk med masse pant type 2 minutter før vi stengte.

Også klaget vi litt om sure kunder det var det ganske mange av.

Hadde noen knust noen tranflasker ville vi muligens måtte leve med lukta. Men å rive ned noen plastflasker det var dagligdags og ikke noe vi snakket om.

Endret av Worriesome Plenty 2

Jeg har også jobbet i matbutikk - den gangen alt var på glassflasker - og slutter meg til de som skriver at dette er en helt vanlig hendelse som ingen ansatte tenker noe vanskelig rundt. Slik varene nå ofte plasseres i "hauger" utenom hyllene, er det jo ikke til å unngå at man river ned noe iblant. Jeg skal love deg at de ansatte også forårsaker uhell når de skal fylle på varer. Butikkene har jo ikke noe særlig lagerplass lenger, så ofte må det settes ut stabler / paller det egentlig ikke er plass til.

Ansatte i butikker med mange faste kunder husker kanskje enkeltpersoner som har veldig sære vaner (f.eks. som alltid spør om de kan få gårsdagens avis gratis eller som kjøper en hel kasse øl hver eneste dag når salget åpner kl. 0900) eller som lager veldig mye styr (f.eks. som alltid har med tre barn som virker helt utemmet og gjør alt fra å spise fra smågodtboksene til å bruke handlevogna som et racerkjøretøy og velter hele paller). Dessuten kunder som tar kjøle- eller frysevarer, angrer og ikke setter dem tilbake eller leverer dem til en ansatt, bare slenger dem et sted slik at de blir varme og må regnes som ødelagte fordi ingen vet hvor lenge de har vært oppbevart feil.

Engangsuhell, selv de som er langt verre enn å rive ned noe som ikke blir knust, glemmes med én gang. Dessuten så de vel ikke hvem som flyttet på disse brusflaskene? 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men heldigvis var det jo ikke noe som ble ødelagt som vil koste butikken penger da, da hadde jeg i hvert fall ikke kunnet tilgi meg selv...

Svinn er allerede medregnet i prisene. Det skjer "hele tiden" at noe blir ødelagt, tenk bare på når de skal skjære opp den tykke plasten som ligger rundt pallene og det er lett å komme borti det som ligger rett under. 

AnonymBruker

Hæ? Hvorfor er det her ille? Jeg jobber i butikk og velger flasker stadig vekk, er ikke få ganger at både flasker, 4-pack og 6-pack har gått i gulvet når jeg har stablet og kommet borti. Stabler de bare opp igjen på nytt eller setter de ett annet sted. 

Anonymkode: 8d3a2...ca9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...