Gå til innhold

Meg, spiseforstyrrelsen og potetgullposen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en times tid siden gikk jeg på butikken bare for å kjøpe en pose potetgull. 

Den viktigste delen av "historien" er at jeg har en spiseforstyrrelse (ikke diagnostisert men). Jeg kjenner meg så langt nede. Har slitt en stund også. Alt føles så tungt og håpløst, selv om jeg vet der er håp og at det ikke kommer til å være slik for alltid. Og at jeg snart får hjelp. 

Jeg spiser følelsene mine. Og det ødelegger meg.

Anonymkode: cdf83...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt å høre at du snart får hjelp🙂

Anonymkode: 44f47...7b8

Ja, jeg er veldig glad for det 🙂

Anonymkode: cdf83...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja. Jeg tror jeg også gjør det om dagen? 

Jeg har en spiseforstyrrelse som veksler i symptomer og det blir usunn mat hver dag for tiden. Og øl. Må slutte med begge deler. 

Jeg håper hjelper du får blir bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Huff ja. Jeg tror jeg også gjør det om dagen? 

Jeg har en spiseforstyrrelse som veksler i symptomer og det blir usunn mat hver dag for tiden. Og øl. Må slutte med begge deler. 

Jeg håper hjelper du får blir bra. :)

Det er skikkelig kjipt å ha det slik. Jeg spiser også usunn mat hver dag nå, kjennes umulig ut å slutte. Skulle slutte i dag, men her sitter jeg å spiser is og sjokolade... 

Takk for det, det håper jeg også 🙂

Anonymkode: cdf83...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er skikkelig kjipt å ha det slik. Jeg spiser også usunn mat hver dag nå, kjennes umulig ut å slutte. Skulle slutte i dag, men her sitter jeg å spiser is og sjokolade... 

Takk for det, det håper jeg også 🙂

Anonymkode: cdf83...09c

Jeg slutter med øl l dag er mitt store mål, så jeg har kjøpt litt snop og sånt. En ting av gangen.

Men til helga er planen å "ta meg sammen" med maten også. 

Problemet er at jeg er tiltaksløs, så er vanskelig for meg å lage et sunt hjemmelaget måltid. Men jeg har kjøpt suppe som jeg skal pimpe opp. 

Hvordan er der for deg med trening? Jeg får ofte mer viljestyrke med kostholdet når jeg trener. Men det blir jo så mange vonde følelser utover kvelden. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (7 minutter siden):

Jeg slutter med øl l dag er mitt store mål, så jeg har kjøpt litt snop og sånt. En ting av gangen.

Men til helga er planen å "ta meg sammen" med maten også. 

Problemet er at jeg er tiltaksløs, så er vanskelig for meg å lage et sunt hjemmelaget måltid. Men jeg har kjøpt suppe som jeg skal pimpe opp. 

Hvordan er der for deg med trening? Jeg får ofte mer viljestyrke med kostholdet når jeg trener. Men det blir jo så mange vonde følelser utover kvelden. 

Ja, godt poeng  det å ta en ting av gangen, man feiler lett legger man lista for høyt.

Jeg gikk på vekten i ste og jeg har gått opp 3 kg, det gjør meg sint og lei meg egentlig. Men det var vel ikke til å unngå med så mye jeg har spist over lengre tid. 

Jeg er en av de som hele tiden planlegger å skulle begynne å trene, men som aldri kommer i gang og de sjeldne gangene jeg begynner så er det veldig kortvarig. Kjenner meg igjen i det at kvelden er verst...I det siste føler jeg at jeg bare så vidt har holdt ut.

Anonymkode: cdf83...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, godt poeng  det å ta en ting av gangen, man feiler lett legger man lista for høyt.

Jeg gikk på vekten i ste og jeg har gått opp 3 kg, det gjør meg sint og lei meg egentlig. Men det var vel ikke til å unngå med så mye jeg har spist over lengre tid. 

Jeg er en av de som hele tiden planlegger å skulle begynne å trene, men som aldri kommer i gang og de sjeldne gangene jeg begynner så er det veldig kortvarig. Kjenner meg igjen i det at kvelden er verst...I det siste føler jeg at jeg bare så vidt har holdt ut.

Anonymkode: cdf83...09c

Ja viktig å legge lista passelig høy. 

Jeg også gikk på vekten i stad. Har ikke veid så mye som nå siden 2018. Men men. Har gått jevnt opp i vekt nå siste 1,5 året. 9 kg har jeg gradvis gått opp. Jeg var veldig tynn da, men nå har jeg vel 23 i BMI og føler meg ikke komfortabel. Likevel har jeg veldig mye viktigere ting å fokusere på enn det. Jeg har blitt friskere fra min spiseforstyrrelse så har ikke like panikk som jeg vanligvis ville hatt. 

Du er en av veldig mange med andre ord. :) Jeg er heldig som i utgangspunktet liker å trene og det er er vane. Ikke nå da jeg sliter litt med å komme I gang, men vanligvis går det lett. Men de fleste tror jeg ser på trening som er nødvendig onde. Det viktigste er at en finner noe en liker. Klart du ikke klarer å holde det over tid hvis du hater treningsformen. Eller hvis du trener feil (feks presse deg til brødsmak i munnen hver trening). 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...