Gå til innhold

Hva er den beste medisinen mot angst?

Livetsperle

Anbefalte innlegg

Livetsperle

Jeg sliter skikkelig med panikk angst og reagere veldig på medisiner. Hva medisin er best å prøve? Jeg står på seroxat nå over 20 år men pga kraftige bivirkninger så sliter jeg med å fortsette. Er det lurt å bytte? Sliter å komme av medisinen også? Hvor kan jeg få hjelp? Føler jeg er så fastlåst, redd av å ha slik som nå. Legene vet så lite om de medisinene og psykologen på dbs forstår ikke hvor ønfintlige jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Livetsperle skrev (3 minutter siden):

Jeg sliter skikkelig med panikk angst og reagere veldig på medisiner. Hva medisin er best å prøve? Jeg står på seroxat nå over 20 år men pga kraftige bivirkninger så sliter jeg med å fortsette. Er det lurt å bytte? Sliter å komme av medisinen også? Hvor kan jeg få hjelp? Føler jeg er så fastlåst, redd av å ha slik som nå. Legene vet så lite om de medisinene og psykologen på dbs forstår ikke hvor ønfintlige jeg er. 

Benzo? Men det skriver jo ikke leger ut i dag. Hva med en lav dose AP? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livetsperle
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Benzo? Men det skriver jo ikke leger ut i dag. Hva med en lav dose AP? 

Jeg tar mellom 10 mg og 5 mg til dagen siden fredag sist uke. Men kan jo ikke stå på dette. Hva er AP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Livetsperle skrev (19 minutter siden):

Jeg tar mellom 10 mg og 5 mg til dagen siden fredag sist uke. Men kan jo ikke stå på dette. Hva er AP?

Ok. Du kan jo stå på det en periode. Antipsykotika. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livetsperle
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Ok. Du kan jo stå på det en periode. Antipsykotika. 

Jeg fikk seroquel 25 mg som jeg skulle ta ved angst/uro og kunne ta opp til 4 til dagen sa legen. Jeg følte den ikke hjalp noe særligt.. vet ikke om jeg reagerte på den heller siden jeg har så mange bivirkninger ved opptrappinga av seroxaten. Hvor lenge varer bivirkningene ved opptrapping av antidepressiva?  Er rundt 10 dager siden jeg trappet opp.

hvor lenge skal man holde ut liksom?

Endret av Livetsperle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Livetsperle skrev (10 minutter siden):

Jeg fikk seroquel 25 mg som jeg skulle ta ved angst/uro og kunne ta opp til 4 til dagen sa legen. Jeg følte den ikke hjalp noe særligt.. vet ikke om jeg reagerte på den heller siden jeg har så mange bivirkninger ved opptrappinga av seroxaten. Hvor lenge varer bivirkningene ved opptrapping av antidepressiva?  Er rundt 10 dager siden jeg trappet opp.

hvor lenge skal man holde ut liksom?

Ok. Ikke alltid seroquel virker heller men mannen min syns den virket litt, han og kunne ta fire ganger om dagen. Det er vel individuelt hvor lenge bivirkninger varer, jeg fikk diare og nattesvette av zoloft som ikke ga seg så jeg sluttet. Husker jeg prøvde seroxat en gang men jeg ble helt rar av den så jeg sluttet. 

Så lenge du klarer antar jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livetsperle
stjernestøv skrev (18 minutter siden):

Ok. Ikke alltid seroquel virker heller men mannen min syns den virket litt, han og kunne ta fire ganger om dagen. Det er vel individuelt hvor lenge bivirkninger varer, jeg fikk diare og nattesvette av zoloft som ikke ga seg så jeg sluttet. Husker jeg prøvde seroxat en gang men jeg ble helt rar av den så jeg sluttet. 

Så lenge du klarer antar jeg. 

Ja jeg prøvdte seroquel i noen dager 1 når jeg sto opp og 1 når jeg la meg. Men følte det ikke hjalp så mye med bivirkningene av opptrappinga. Eller at de evt forsterket bivirkningene. Jeg sliter sånn med søvnen og matlysten og nå. Gått ned 4 kilo på 2 uker. Sover halvparten av det jeg pleie å gjør før og våkner en del på natta med nattesvette og uro/skjelving. Er så slitsomt. Måtte ta 10 mg sobril idag for var så utholdbart. Det brenner på tunga, halsen og i brystet itlllegg. Snakket med ambulant team for å prøve å høre om råd. Men der var legen på ferie. Min fastlege er på ferie og dbs legen er på ferie. Så hva skal jeg gjøre liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Livetsperle skrev (10 minutter siden):

Ja jeg prøvdte seroquel i noen dager 1 når jeg sto opp og 1 når jeg la meg. Men følte det ikke hjalp så mye med bivirkningene av opptrappinga. Eller at de evt forsterket bivirkningene. Jeg sliter sånn med søvnen og matlysten og nå. Gått ned 4 kilo på 2 uker. Sover halvparten av det jeg pleie å gjør før og våkner en del på natta med nattesvette og uro/skjelving. Er så slitsomt. Måtte ta 10 mg sobril idag for var så utholdbart. Det brenner på tunga, halsen og i brystet itlllegg. Snakket med ambulant team for å prøve å høre om råd. Men der var legen på ferie. Min fastlege er på ferie og dbs legen er på ferie. Så hva skal jeg gjøre liksom. 

Synd alle leger er på ferie da nå som du trenger hjelp, høres ikke greit ut dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livetsperle
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Synd alle leger er på ferie da nå som du trenger hjelp, høres ikke greit ut dette. 

Nei sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er du som har gått opp og ned på Seroxat-doser, tar det en tid før kroppen venner seg til den nye dosen. Det er vel ikke lurt å forandre på den nå. Ta Sobril når det er som verst. Jeg tror ubehaget går over når du gir kroppen tid.  Jeg har erfart at Seroxat er den beste medisin mot angst. Men du må gi det tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...