Gå til innhold

Hvilket mel ville du brukt i disse rundstykkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker lage disse rundstykkene: https://lindastuhaug.no/eltefrie-frukostrundstykker-skikkelig-luftige-og-saftige og det jeg da lurer på er hvilket mel ville du brukt av det som står man kan velge mellom? Jeg tenkte kanskje speltmel 250g og sammalt 150g siden det blir sunnest? Eller smaker det kanskje bedre med hvetemel?

Anonymkode: bf622...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker lage disse rundstykkene: https://lindastuhaug.no/eltefrie-frukostrundstykker-skikkelig-luftige-og-saftige og det jeg da lurer på er hvilket mel ville du brukt av det som står man kan velge mellom? Jeg tenkte kanskje speltmel 250g og sammalt 150g siden det blir sunnest? Eller smaker det kanskje bedre med hvetemel?

Anonymkode: bf622...0fa

Hvetemel men det kommer an på hva du selv foretrekker. 

Anonymkode: 6c4ed...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvetemel men det kommer an på hva du selv foretrekker. 

Anonymkode: 6c4ed...4f0

Bare hvetemel?

Anonymkode: bf622...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Morsomt, den oppskrifta dukka opp på FB hos meg for en time siden - og jeg har allerede deigen på kjøkkenbenken. Brukte hvetemel, speltmel og havremel 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bøtteknotten skrev (1 minutt siden):

Morsomt, den oppskrifta dukka opp på FB hos meg for en time siden - og jeg har allerede deigen på kjøkkenbenken. Brukte hvetemel, speltmel og havremel 😊👍

Å, så kjekt. Brukte du mest hvetemel? Gi gjerne tilbakemelding på hvordan de ble da.

Anonymkode: bf622...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker
Bøtteknotten skrev (På 1.3.2023 den 21.05):

Morsomt, den oppskrifta dukka opp på FB hos meg for en time siden - og jeg har allerede deigen på kjøkkenbenken. Brukte hvetemel, speltmel og havremel 😊👍

Vet ikke om du vil se dette, men ville bare høre hvordan rundstykkene ble og hvor mye mel du brukte av hver sort?

Anonymkode: 11773...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteknotten

Det dukket opp varsel 😅

Åh, jeg må tenke..har laget dem 3 ganger nå, og har variert litt. 
 

Ble best med 250g hvetemel, 150g speltmel og 150g havremel. Variert med frø etter hva jeg har hatt. Men de ble veldig gode! Best nystekte da, syntes ikke de holdt seg så bra (men det synes jeg sjelden hjemmebakt gjør 🤷‍♀️). Veldig lettvint 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...