Gå til innhold

Har så lyst til å legge alt bak meg


Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Gjest Vendi

Si farvel til psykisk lidelse og problemer og fortsette livet som frisk. Slutte å la det være en del av meg. Men det er vel ikke mulig, jeg vet jo det.. 😔

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vi må på en måte ha med oss både historie og hvem og hva vi er. Men det er ikke noe poeng i å gruble over fortid, og det er noe med å se alle sider av seg selv. Ikke bare det en syns er negativt eller problematisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livetsperle
Vendi skrev (41 minutter siden):

Si farvel til psykisk lidelse og problemer og fortsette livet som frisk. Slutte å la det være en del av meg. Men det er vel ikke mulig, jeg vet jo det.. 😔

Jeg forstår deg veldig godt. Psykisk lidelse er tøft til tider og man vil jo bare være bedre og ha det bra som vi har hatt før. Jeg prøver å tenke.. oki, nå har jeg det slikt, hva er det kroppen min prøver å fortelle meg? Hva kan jeg gjør for å prøve å bli bedre og hva er det jeg kan lære av dette? Det er så lett å skrive dette for meg, for jeg tenker likt som deg jeg også. Det er liksom alltid lettere å hjelpe andre enn seg selv. Jeg vil bare gi deg en trøste klem og vit at du aldri er alene. Vi er mange som har det likt som deg. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Kashmir skrev (1 time siden):

Nei, vi må på en måte ha med oss både historie og hvem og hva vi er. Men det er ikke noe poeng i å gruble over fortid, og det er noe med å se alle sider av seg selv. Ikke bare det en syns er negativt eller problematisk. 

Nei, det er fortiden jeg ikke vil ha der. Jeg vil sette en tykk strek over alt det vanskelige som følger med lidelsen. Glemme det. Ikke la noe feile meg - tenk om jeg bare kunne fortsette livet som frisk! Nesten så jeg har lyst til å fornekte at jeg har psykiske utfordringer og heller innbille meg at jeg er frisk, så kanskje jeg blir det. Tror ingen helt skjønner hva jeg mener, for klarer ikke å forklare godt nok 😄 Uansett tror jeg det er lurt å se framover, og prøve å se det som er positivt både ved seg selv og i omgivelsene, selv om det første ikke er lett. 

 

Livetsperle skrev (34 minutter siden):

Jeg forstår deg veldig godt. Psykisk lidelse er tøft til tider og man vil jo bare være bedre og ha det bra som vi har hatt før. Jeg prøver å tenke.. oki, nå har jeg det slikt, hva er det kroppen min prøver å fortelle meg? Hva kan jeg gjør for å prøve å bli bedre og hva er det jeg kan lære av dette? Det er så lett å skrive dette for meg, for jeg tenker likt som deg jeg også. Det er liksom alltid lettere å hjelpe andre enn seg selv. Jeg vil bare gi deg en trøste klem og vit at du aldri er alene. Vi er mange som har det likt som deg. ❤️

Tusen takk for svar og dikt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi

Tenk om du gikk med en tung ryggsekk som du bare kunne sette fra deg og gå videre, lettet og fri. Tenk om du hadde blodigler (ja, nå sammenligner jeg det med blodigler) på deg som du bare kunne riste av deg og gå videre uten. Sånn kunne jeg ønske det var. At jeg kunne befri meg selv fra det. Men det gjelder vel de fleste av oss. Ingen ønsker jo å være syke eller å ha problemer. Man får nok bare leve med det en har fått og prøve å gjøre det beste ut av det. Ikke så mye annet å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Vendi skrev (4 timer siden):

Tenk om du gikk med en tung ryggsekk som du bare kunne sette fra deg og gå videre, lettet og fri. Tenk om du hadde blodigler (ja, nå sammenligner jeg det med blodigler) på deg som du bare kunne riste av deg og gå videre uten. Sånn kunne jeg ønske det var. At jeg kunne befri meg selv fra det. Men det gjelder vel de fleste av oss. Ingen ønsker jo å være syke eller å ha problemer. Man får nok bare leve med det en har fått og prøve å gjøre det beste ut av det. Ikke så mye annet å gjøre. 

Ja tenk om det, det hadde vært godt. Skjønner deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (7 timer siden):

Tenk om du gikk med en tung ryggsekk som du bare kunne sette fra deg og gå videre, lettet og fri. Tenk om du hadde blodigler (ja, nå sammenligner jeg det med blodigler) på deg som du bare kunne riste av deg og gå videre uten. Sånn kunne jeg ønske det var. At jeg kunne befri meg selv fra det. Men det gjelder vel de fleste av oss. Ingen ønsker jo å være syke eller å ha problemer. Man får nok bare leve med det en har fått og prøve å gjøre det beste ut av det. Ikke så mye annet å gjøre. 

Ja hadde vært veldig godt om det var mulig. ❤ Man blir fryktelig lei til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...