Gå til innhold

Sendte en medisinsk problemstilling til legekontoret, blir det feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På helsenorge har de ett alternativ der du kan sende melding til legekontoret. Det står: "Still ett praktisk spørsmål til de som sitter i resepsjonen ved fastlegekontoret ditt". Jeg sendte da altså en medisinsk problemstilling med spørsmål om jeg burde bestille legetime. Blir det feil?

Normalt sett ville jeg valgt å sende e-konsultasjon, men det alternativet hadde de visst ikke lenger. Og jeg har problemer med å ringe.

Anonymkode: c97d9...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sendte da altså en medisinsk problemstilling med spørsmål om jeg burde bestille legetime. Blir det feil?

Ja, de svarer ikke på medisinske problemstillinger via nett. Bestill en legetime du, bedre med en for mye enn en for lite. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (14 minutter siden):

Ja, de svarer ikke på medisinske problemstillinger via nett. Bestill en legetime du, bedre med en for mye enn en for lite. :) 

Hmm, ja var det jeg tenkte. Men var usikker på om jeg burde bestille en legetime eller ikke, det kan de vel svare på? Var i hovedsak det jeg trengte å få svar på fra legekontoret.

Anonymkode: c97d9...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hmm, ja var det jeg tenkte. Men var usikker på om jeg burde bestille en legetime eller ikke, det kan de vel svare på? Var i hovedsak det jeg trengte å få svar på fra legekontoret.

Anonymkode: c97d9...498

Den vurderingen må du nok gjøre selv. 

Bestill en time du😊

 

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hmm, ja var det jeg tenkte. Men var usikker på om jeg burde bestille en legetime eller ikke, det kan de vel svare på? Var i hovedsak det jeg trengte å få svar på fra legekontoret.

Anonymkode: c97d9...498

Legesekretæren, som er den som tar imot timebestillingene, kan nok ikke avgjøre slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har fungert fint for meg. Hvis jeg har hatt symptomer som gjør at jeg vurderer legetime, men ikke er sikker på om jeg trenger, så sender jeg en slik melding hvor jeg kort beskriver symptomene. Så blir det gjort en avgjørelse på om jeg får legetime eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Legesekretaerene bestemmer jo om man får time, og eventuelt hastegrad, så i utgangspunktet skulle jeg vel tro at de kunne ta en avgjørelse basert på skriftlig informasjon også.

Anonymkode: 9c239...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde du kanskje ikke være så skråsikker @Lillemus ;) På mitt legekontor (i samme kommune) kan jegnemlig sende spørsmål via nettløsninger. Jeg har både opplevd at de jeg har fått videreformidlet fastlegens svar,, fått skriftlig svar fra fastlegen eller beskjed fra legesekretæren om at fastlegen ønsker at jeg skal møte på kontoret samt forslag til timeavtale. Jeg gjør ikke dette ofte, men typisk har dette vært om jeg har fått et testsvar eller opplevd forværring av en tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (11 minutter siden):

Her burde du kanskje ikke være så skråsikker @Lillemus ;) På mitt legekontor (i samme kommune) kan jegnemlig sende spørsmål via nettløsninger. Jeg har både opplevd at de jeg har fått videreformidlet fastlegens svar,, fått skriftlig svar fra fastlegen eller beskjed fra legesekretæren om at fastlegen ønsker at jeg skal møte på kontoret samt forslag til timeavtale. Jeg gjør ikke dette ofte, men typisk har dette vært om jeg har fått et testsvar eller opplevd forværring av en tilstand.

Jeg legger meg langflat. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...