Gå til innhold

Ekkelt men ..det virker..er det farlig?


girlygirly

Anbefalte innlegg

første gang jeg er her på dette forumet..men det kan jo kanskje være til hjelp..

har hatt bullemi for 2 år siden.. siden har det bare vært at jeg spyr nå og da... med en gang jeg føler meg feit og sånn----

og... jeg leste at det var noen med spiseforstyrrelser som hadde tatt avførings piller..

vel.. jeg har gjort det.. og det virker jo ganske fort egentlig.. plutseling er jo alt borte...

men hvor farlig er det egenltig..

er det noen her som kjenner til det?

jeg har tatt litt for store doser hver gang og akurat nå er jeg kvalmen ..etter å ha proppa i meg noen piller.. selv om jeg ikke har spist så mye....

vel..hadde vært gøy å bli litt kjent med noen av dere

hilsen

meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ei som vet

Ødelagt tarmsystem og avhengighet av avføringsmiddler resten av livet høres vel ikke så veldig artig ut, gjør det vel???

Jeg synes du skal kaste pillene i dass!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vannliljen

Du blir IKKE tynnere av avføringspiller!! for når maten kommer ut igjen er allerede alt fett tatt opp i kroppen..

du ødelegger deg selv med å bruke disse unødvendige(!!) pillene, så slutt! slutt idag!!

Oki?=) You can do it!!! Lykke til!!!:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Det ER farlig! Og NEI, det virker IKKE!

Avføringsmidler fjerner slett ikke fett/kalorier i maten du spiser. Fettet er allerede tatt opp når avføringsmidlene tømmer tarmen din.

Du skader tarmsystemet ditt veldig ved å bruke slikt uten at det er medisinsk nødvendig. Jeg har venner som har brukt avføringsmidler (med bulimi), og to av disse har i dag utlagt tarm (dvs. pose på magen der avføringen samles opp). Tarmsystemet slutter etterhvert å virke og du ødelegger alt. I tillegg er det farlig fordi du mister mye væske.

Mitt råd til deg er å slutte øyeblikkelig. Be om behandling for bulimien, det er like ille å bruke avføringsmidler som å spy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ødelagt tarmsystem og avhengighet av avføringsmiddler resten av livet høres vel ikke så veldig artig ut, gjør det vel???

Jeg synes du skal kaste pillene i dass!!!

Ikke etter hva jeg har hørt. Venninne av meg tok dem ei stund og gikk ned 5 kg på en uke. Klart det kan være farlig over lengre tid.

Kroppen tar iikke opp fett fra maten da, fordi all næring kommer rett ut!!

Vært litt godt å ha kontakt med flere ( girlygirly feks) som har dette problemet....

Jente 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke etter hva jeg har hørt. Venninne av meg tok dem ei stund og gikk ned 5 kg på en uke. Klart det kan være farlig over lengre tid.

Kroppen tar iikke opp fett fra maten da, fordi all næring kommer rett ut!!

Vært litt godt å ha kontakt med flere ( girlygirly feks) som har dette problemet....

Jente 16

ikke tull! klart avføringspiller er farlig!! og du går ikke ned i vekt av dem!! etter ett par ganger kanskje. men ikke over tid. da går du faktisk OPP!! og fettet dannes i kroppen før det kommer ut av tarmene. ikke lur deg selv!!!

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke etter hva jeg har hørt. Venninne av meg tok dem ei stund og gikk ned 5 kg på en uke. Klart det kan være farlig over lengre tid.

Kroppen tar iikke opp fett fra maten da, fordi all næring kommer rett ut!!

Vært litt godt å ha kontakt med flere ( girlygirly feks) som har dette problemet....

Jente 16

Hm... Lærer dere ikke om kroppen på skolen lenger?

Du tar feil. Tarmene tar opp fettet i maten uansett om du bruker avføringsmidler. Du går IKKE ned i vekt av det! Det eneste du mister er væske, og det er livsfarlig på sikt. Avføringsmidler er veldig skadelig når du misbruker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke tull! klart avføringspiller er farlig!! og du går ikke ned i vekt av dem!! etter ett par ganger kanskje. men ikke over tid. da går du faktisk OPP!! og fettet dannes i kroppen før det kommer ut av tarmene. ikke lur deg selv!!!

klemmer fra

oweky tusen takk forhjelpen alle sammen..

Fra i dag skal jeg bare ghive pillene..

tusen takk...

klem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke tull! klart avføringspiller er farlig!! og du går ikke ned i vekt av dem!! etter ett par ganger kanskje. men ikke over tid. da går du faktisk OPP!! og fettet dannes i kroppen før det kommer ut av tarmene. ikke lur deg selv!!!

klemmer fra

oweky tusen takk forhjelpen alle sammen..

Fra i dag skal jeg bare ghive pillene..

tusen takk...

klem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære girlygirly ! Bruk av avføringsmidler er absolutt å fraråde pga misbrukfaren. Stort forbruk skader tarmene og tømningsfunksjoner. Har svart mer utførlig på et annet innlegg om mulige skader ved bruk av avføringsmidler.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...