Gå til innhold

Ungdommer bruker woke-kultur for å kvele kritikk av islam

Anbefalte innlegg

Savannah skrev (10 timer siden):

Du misforstår ganske kraftig det jeg skriver.  Jeg orker ikke mer drittslenging i denne tråden.

Ja, jeg ble kanskje litt for sint på deg.

Jeg har egentlig ingen forutsetninger for å si om du har en doktorgrad eller ikke - men jeg blir litt irritert over at du sier at jeg påberoper meg å være ekspert innen flere fagområder. Jeg mener jeg har vært tydelig på at jeg ikke er helsepersonell, og ja - jeg har en økonomibakgrunn og kan en del om privatøkonomi, kreditt, lån, investeringer, osv - men jeg har faktisk aldri benyttet noen titler når jeg svarer på spørsmål. 

Jeg synes du har ganske spesielle syn på samfunnet, og du må tåle å bli motsagt (av f.eks. Osten, Trine og meg) når du kommer med kontroversielle uttalelser som at Vesten er hjernevasket og at muslimske kvinner generelt ønsker et liv i fangenskap. 

Men igjen, jeg hadde ikke trengt å bli så sint på deg, og det beklager jeg.

Fortsetter under...

Trine skrev (4 timer siden):

Hva blir veldig forenklet? At det finnes muslimske kvinner som ikke ønsker å leve som fanger? Det var Savannah som snakket på vegne av alle muslimske kvinner, ikke jeg. 

Nei, at muslimske kvinner også vil ulike ting. Jeg syns det er feil at vi skal snakke for dem alle sammen. Jeg kjenner de som ikke bruker hijab og de som gjør det. De som vil holde på kultur og tradisjoner og de som tar avstand til mye. 

Trine skrev (4 timer siden):

Hva blir veldig forenklet? At det finnes muslimske kvinner som ikke ønsker å leve som fanger? Det var Savannah som snakket på vegne av alle muslimske kvinner, ikke jeg. 

Nå er du uforskammet.  Jeg har ikke snakket på vegne av alle muslimske kvinner.  Jeg er for frihet til å velge.

Kashmir skrev (8 timer siden):

Nei, at muslimske kvinner også vil ulike ting. Jeg syns det er feil at vi skal snakke for dem alle sammen. Jeg kjenner de som ikke bruker hijab og de som gjør det. De som vil holde på kultur og tradisjoner og de som tar avstand til mye. 

Hvor har jeg snakket for dem alle sammen?

Savannah skrev (7 timer siden):

Nå er du uforskammet.  Jeg har ikke snakket på vegne av alle muslimske kvinner.  Jeg er for frihet til å velge.

Da må du forklare denne. 

Savannah skrev (På 6.3.2023 den 20.16):

Du får ikke muslimske kvinner til å si ja til å ligge med hvem de vil eller kle seg annerledes. 

Kashmir skrev (18 timer siden):

Det blir veldig forenklet her. Jeg syns ikke vi skal sitte her og snakke på alle muslimske kvinners vegne. Akkurat som at vi vet og kan best hele tiden og at vår måte å leve på og tenke på alltid er det riktige. 

Vi skal vel støtte kvinner uansett,  og ingen vil at de skal bli straffet med hverken fengsel eller på annen måte når de vil leve som de vil. Så vi skal støtte dem som vil ha mer frihet og ikke risikere slike straffer. Selvfølgelig.

Men det er ikke dermed sagt at ingen muslimske kvinner vil leve med å bruke hijab og ha den rollen de har i samfunnet. Jeg syns ikke vi akkurat er så gode forbilder alltid heller. Vi må se saken fra flere sider. 

Trine skrev (9 minutter siden):

Hvor har jeg snakket for dem alle sammen?

Da må du forklare denne. 

Det var nok mer formuleringen din i siste avsnittet over her. 

Annonse

Trine skrev (22 timer siden):

Påstår du virkelig at ingen muslimske kvinner vil ha frihet til å selv bestemme over sitt eget liv? Det finnes da mange muslimske kvinner som ligger med den de vil og kler seg slik som de vil. Eller mener du at de muslimske kvinnene som har vært heldige nok til å få velge hvem de vil gifte seg med, ikke egentlig ønsket å velge det, men heller hadde foretrukket et tvangsekteskap med sin egen fetter? Man trenger ikke ha vært i Midtøsten for å vite at du får muslimske kvinner til å si ja til å velge hvem de vil ligge med og og fritt velge hvordan de vil kle seg. Noen kvinner vil sikkert svare at de elsker både mannen og burkaen, men de kvinnene representerer ikke alle muslimske kvinner, slik som du påstår her.

Til og med jeg har fått med meg at det er nettopp derfor de demonstrerer. De vil ha retten til å bestemme over sitt eget liv. Det betyr ikke at de vil ha sex med flest mulig og sprade rundt i bikini der det ikke passer seg. Men de vil ha retten til å selv kunne bestemme hva de vil. Det er drøyt å påstå at noen foretrekker å bli undertrykket. 

På hvilken måte er vi hjernevasket i Vesten? 

Du vet at muslimske kvinner må dekke seg til for at mannen ikke skal bli fristet, eller? Det er ikke fordi de forsto lenge før de kristne, at kvinner også hadde kjønnsdrift. 

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Over her 😄

Kashmir skrev (9 minutter siden):

Tenker vi sier at det nok var hvordan du valgte å tolke det, for formuleringen var veldig klar. Siste avsnitt over der er det forresten du som har skrevet 😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...