stjernestøv Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 Det var etter jeg sluttet med zoloft jeg fikk søvnproblemer og ryggproblemer, det kan da ikke være en tilfeldighet? Jeg hoster mer og etter at jeg sluttet med den, hva har den gjort med meg? Vil det gå over? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendi Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 (endret) Jeg tror ikke du kan trekke noen konklusjon om at "Zoloft er noe dritt" basert på kanskje innbilte "resultater" av seponering. Det er mange som går på Zoloft og som har god utbytte av den. Så synes ikke du skal skremme bort andre som går på den eller har tenkt å begynne på den. Jeg sier ikke at de symptomene du beskriver er innbilte, men at det kanskje er innbilt at de skyldes seponering av Zoloft. Men var jeg deg ville jeg ha tatt meg en tur til fastlegen for å lufte bekymringene mine og få en somatisk undersøkelse. Endret 7. mars 2023 av Vendi 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 stjernestøv skrev (35 minutter siden): Det var etter jeg sluttet med zoloft jeg fikk søvnproblemer og ryggproblemer, det kan da ikke være en tilfeldighet? Jeg hoster mer og etter at jeg sluttet med den, hva har den gjort med meg? Vil det gå over? Tror det er større sannsynlighet for at hosting etc. skyldes røyking. Anonymkode: 2a5ca...a2a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 Det er typisk oss mennesker å se etter årsakssammenhenger når vi opplever noe enten bra eller dårlig. Men så er det jo at selv om noe oppstod etter å ha sluttet med medisin, så kan årsaken til problemet ha tusen andre forklaringer. Det er derfor at når det forskes på så overvåker de mange, gjerne noen tusen mennesker i store prosjekt og ser på resultatet. Det skal også være etterprøvbart. Først etter masse slikt kan man konkludere med at A førte til B. 😛 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2023 Vendi skrev (14 minutter siden): Jeg tror ikke du kan trekke noen konklusjon om at "Zoloft er noe dritt" basert på kanskje innbilte "resultater" av seponering. Det er mange som går på Zoloft og som har god utbytte av den. Så synes ikke du skal skremme bort andre som går på den eller har tenkt å begynne på den. Jeg sier ikke at de symptomene du beskriver er innbilte, men at det kanskje er innbilt at de skyldes seponering av Zoloft. Men var jeg deg ville jeg ha tatt meg en tur til fastlegen for å lufte bekymringene mine og få en somatisk undersøkelse. Det begynte etter jeg seponerte zoloft og det er ikke meningen å skremme andre Symptomer på seponeringssyndrom kan omfatte: Utmattelse Mageknip Muskelsmerte Søvnløshet Angst 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror det er større sannsynlighet for at hosting etc. skyldes røyking. Anonymkode: 2a5ca...a2a Ja det er mulig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendi Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 stjernestøv skrev (Akkurat nå): Det begynte etter jeg seponerte zoloft og det er ikke meningen å skremme andre Symptomer på seponeringssyndrom kan omfatte: Utmattelse Mageknip Muskelsmerte Søvnløshet Angst Men vil ikke det gå over ganske kort tid etter seponering? Det er vel en stund siden seponering nå? Jeg spør fordi jeg ikke vet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2023 Glitter skrev (2 minutter siden): Det er typisk oss mennesker å se etter årsakssammenhenger når vi opplever noe enten bra eller dårlig. Men så er det jo at selv om noe oppstod etter å ha sluttet med medisin, så kan årsaken til problemet ha tusen andre forklaringer. Det er derfor at når det forskes på så overvåker de mange, gjerne noen tusen mennesker i store prosjekt og ser på resultatet. Det skal også være etterprøvbart. Først etter masse slikt kan man konkludere med at A førte til B. 😛 Se svar til vendi, dette er ikke noe tull jeg finner på. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2023 Vendi skrev (Akkurat nå): Men vil ikke det gå over ganske kort tid etter seponering? Det er vel en stund siden seponering nå? Jeg spør fordi jeg ikke vet Jeg vet ikke, jeg bare tror det er det jeg har og har hatt det siden jeg seponerte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 stjernestøv skrev (6 minutter siden): Se svar til vendi, dette er ikke noe tull jeg finner på. Jeg sier ikke at du finner på søvnløshet og smerter, men at du kan ikke vite at de symptomene kommer fordi du sluttet på Zoloft. Og dette, uten at jeg er sikker, er ikke symptomer som ville vart i ukesvis. Det blir jo litt som med abstinenser. Har ikke du hatt de muskelsmertene før du sluttet på Zoloft? Da du var på legevakten? Og skulle de symptomene være pga Zoloft, så vil det jo gi seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2023 Glitter skrev (11 minutter siden): Jeg sier ikke at du finner på søvnløshet og smerter, men at du kan ikke vite at de symptomene kommer fordi du sluttet på Zoloft. Og dette, uten at jeg er sikker, er ikke symptomer som ville vart i ukesvis. Det blir jo litt som med abstinenser. Har ikke du hatt de muskelsmertene før du sluttet på Zoloft? Da du var på legevakten? Og skulle de symptomene være pga Zoloft, så vil det jo gi seg. Hadde det en gang ja da jeg var på legevakten,har hatt det ofte etter jeg sluttet med zoloft. Så tydeligvis kan det vare i ukesvis,samme med søvnløsheten. Det må ha en sammenheng. Sykepleier skulle ta det opp med psykiater på torsdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendi Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 stjernestøv skrev (21 minutter siden): Hadde det en gang ja da jeg var på legevakten,har hatt det ofte etter jeg sluttet med zoloft. Så tydeligvis kan det vare i ukesvis,samme med søvnløsheten. Det må ha en sammenheng. Sykepleier skulle ta det opp med psykiater på torsdag. En ting jeg har lurt litt på er hvorfor du ikke har muligheten til å ha direkte kontakt med psykiater selv, men må ha sykepleieren som mellommann? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2023 Vendi skrev (3 minutter siden): En ting jeg har lurt litt på er hvorfor du ikke har muligheten til å ha direkte kontakt med psykiater selv, men må ha sykepleieren som mellommann? Vendi skrev (3 minutter siden): En ting jeg har lurt litt på er hvorfor du ikke har muligheten til å ha direkte kontakt med psykiater selv, men må ha sykepleieren som mellommann? Det har bare alltid vært sånn, kanskje det er sånn i fact. Men jeg kan få time hos han hvis jeg vil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2023 Vendi skrev (9 minutter siden): En ting jeg har lurt litt på er hvorfor du ikke har muligheten til å ha direkte kontakt med psykiater selv, men må ha sykepleieren som mellommann? Har telefon nummeret til psykiateren, men sist jeg ringte tok han ikke telefonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendi Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 stjernestøv skrev (5 minutter siden): Det har bare alltid vært sånn, kanskje det er sånn i fact. Men jeg kan få time hos han hvis jeg vil. Det er nå bra at du kan det. For jeg tror at verdifull informasjon noen ganger kan bli forringet eller gå tapt når det finnes en mellommann som skal formidle begge veier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2023 Vendi skrev (1 minutt siden): Det er nå bra at du kan det. For jeg tror at verdifull informasjon noen ganger kan bli forringet eller gå tapt når det finnes en mellommann som skal formidle begge veier. Ja du har kanskje rett i det...burde ha snakket med han selv. Det er bare lettere å gjøre det sånn på en måte så får jeg mindre folk å forholde meg til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2023 Jeg gikk jo fra 100 mg rett til 25 mg. @ISW vet du noe om dette? Føler virkelig søvnløsheten og ryggsmertene kom etter jeg kuttet ut zoloft, vet du om det vil gå over? Får lyst å slutte på alt av medisiner å være ren, føler meg så skitten nå men all slags medisiner jeg tar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2023 @kupton vet du noe om dette? Det er lenge siden jeg har hatt problemer med å sove, det kom etter seponering av zoloft. Samme med ryggsmertene, er det seponeringssyndrom? Det må jo være det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 7. mars 2023 Del Skrevet 7. mars 2023 stjernestøv skrev (1 time siden): Jeg gikk jo fra 100 mg rett til 25 mg. @ISW vet du noe om dette? Føler virkelig søvnløsheten og ryggsmertene kom etter jeg kuttet ut zoloft, vet du om det vil gå over? Får lyst å slutte på alt av medisiner å være ren, føler meg så skitten nå men all slags medisiner jeg tar. Hei, Jeg tviler på at ryggsmertene kommer av å ha sluttet med Zoloft. Jeg ville tatt en time hos fysioterapeut eller manuellterapeut. Du trenger ikke henvisning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 7. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2023 ISW skrev (10 minutter siden): Hei, Jeg tviler på at ryggsmertene kommer av å ha sluttet med Zoloft. Jeg ville tatt en time hos fysioterapeut eller manuellterapeut. Du trenger ikke henvisning. Men det begynte jo skikkelig da, både det og søvnvanskene. Ja leger kan jo lite om rygger, må vel til fysioterapeut. Angrer litt på at jeg bestilte legetime, hva skal det være godt for og en turnus lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.