Gå til innhold

TVT-operasjon


Diggemeg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Diggemeg skrev (2 timer siden):

Er det noen som har opplevd komplikasjoner etter TVT-operasjon? Hvordan gikk det? 

Null komplikasjoner her. Ble operert i 2005 og har hatt det helt problemfritt på den fronten siden da. :) St. Olav i Trondheim holder på med et oppfølgingsprosjekt nå med de som ble operert for 15-20 år siden, bl.a. for å vurdere om dette er en behandling de skal fortsette å tilby eller ikke (om jeg forsto gynekolgen rett). Du kan jo prøve å kontakte dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har blitt operert og får fortsatt ikke til å tisse. De sier båndet ikke er for stramt, så jeg er litt redd og oppgitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diggemeg skrev (1 time siden):

Takk for svar. Har blitt operert og får fortsatt ikke til å tisse. De sier båndet ikke er for stramt, så jeg er litt redd og oppgitt. 

Vi fikk ikke dra hjem før vi kunne tømme blæra skikkelig på egenhånd husker jeg. Du må ta kontakt igjen og presse på, sånn skal det jo ikke være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 8.3.2023 den 10.40):

Vi fikk ikke dra hjem før vi kunne tømme blæra skikkelig på egenhånd husker jeg. Du må ta kontakt igjen og presse på, sånn skal det jo ikke være!

Takk for svar. Skal inn på sykehuset i dag. Det er fire dager siden jeg opererte og jeg klarer fortsatt ikke tisse. Det kommer noen dråper, men jeg må kateterisere meg selv.

Jeg håper at de vil vurdere å gå inn og slakke båndet over helga hvis det ikke går seg til.
 

Dette er skikkelig lite kult og ei enorm psykisk belastning. Endelig skulle jeg få hjelp med lekkasjeproblemene, men så blir det er nytt og for meg mye større problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diggemeg skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Skal inn på sykehuset i dag. Det er fire dager siden jeg opererte og jeg klarer fortsatt ikke tisse. Det kommer noen dråper, men jeg må kateterisere meg selv.

Jeg håper at de vil vurdere å gå inn og slakke båndet over helga hvis det ikke går seg til.
 

Dette er skikkelig lite kult og ei enorm psykisk belastning. Endelig skulle jeg få hjelp med lekkasjeproblemene, men så blir det er nytt og for meg mye større problem. 

Det er jo uholdbart om man må kateterisere seg selv flere ganger om dagen, så kort etter operasjonen må det da være mulig å få gjort noe med båndet? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

En liten oppdatering fra meg.

Jeg ble operert i mars og hadde ganske mange komplikasjoner i etterkant av operasjonen. Den største var selvfølgelig at jeg hadde urinretensjon. Det igjen førte til at jeg måtte kateterisere meg selv hele døgnet. Dette igjen førte til uvi’er.

Etter ei ukes tid klarte jeg å tisse om morgenen og etter to uker tisset jeg også på kveld og natt. 

En plass mellom 4-6 uker var alt tilbake til «normalen». Det tar noen ganger lenger tid å få tømt blæra (feks etter trening), men det er ikke ofte lengre.  Eller så legger jeg ikke merke til at det er annerledes å tisse lenger.

Det aller beste med operasjonen  er at min hverdag er helt forandra😀 For en utrolig lettelse det er å ikke leke urin under hopp, nys, lett løp, host og når musklene ble slitne. Det er en helt ubeskrivelig følelse!

Til tross for en tøff start var det 100% verdt å få fikset opp i det!  #kvinnehelseerviktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diggemeg skrev (5 minutter siden):

En liten oppdatering fra meg.

Jeg ble operert i mars og hadde ganske mange komplikasjoner i etterkant av operasjonen. Den største var selvfølgelig at jeg hadde urinretensjon. Det igjen førte til at jeg måtte kateterisere meg selv hele døgnet. Dette igjen førte til uvi’er.

Etter ei ukes tid klarte jeg å tisse om morgenen og etter to uker tisset jeg også på kveld og natt. 

En plass mellom 4-6 uker var alt tilbake til «normalen». Det tar noen ganger lenger tid å få tømt blæra (feks etter trening), men det er ikke ofte lengre.  Eller så legger jeg ikke merke til at det er annerledes å tisse lenger.

Det aller beste med operasjonen  er at min hverdag er helt forandra😀 For en utrolig lettelse det er å ikke leke urin under hopp, nys, lett løp, host og når musklene ble slitne. Det er en helt ubeskrivelig følelse!

Til tross for en tøff start var det 100% verdt å få fikset opp i det!  #kvinnehelseerviktig

Det var godt å høre at det har gått seg til og at alt er i orden nå! :) Ja, det er godt å kunne løpe til bussen uten at trusene er våte etterpå. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...