Gå til innhold

Dypt stikk fra katteklo

Gjest Vendi

Anbefalte innlegg

Gjest Vendi

Skulle gi katten ormekur (tablett) og hun fikk stukket meg dypt i fingeren med en klo da hun protesterte. Det begynte å blø en del, men gikk jo over. Nå er jeg redd for infeksjon i fingeren, for er litt pysete når det gjelder sånne ting.. Er dette noe jeg bare skal se an, eller er det lurt å si ifra til legen? Er ikke så lenge siden (i fjor eller forfjor - husker ikke helt) jeg tok stivkrampesprøyte, så den skal vel holde ennå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Vendi skrev (1 minutt siden):

Skulle gi katten ormekur (tablett) og hun fikk stukket meg dypt i fingeren med en klo da hun protesterte. Det begynte å blø en del, men gikk jo over. Nå er jeg redd for infeksjon i fingeren, for er litt pysete når det gjelder sånne ting.. Er dette noe jeg bare skal se an, eller er det lurt å si ifra til legen? Er ikke så lenge siden (i fjor eller forfjor - husker ikke helt) jeg tok stivkrampesprøyte, så den skal vel holde ennå? 

Jeg ville spurt legen, de graver jo i sin egen drit da. Men kanskje stivkrampesprøyten varer enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (4 minutter siden):

Stivkrampesprøye skal holde i 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
emilie321 skrev (6 minutter siden):

Stivkrampesprøye skal holde i 10 år.

Ja jeg husker nå at jeg har hørt det, så da er den saken ute av verden. Men hva med annen infeksjonsfare? Må vel bare se det an. Takk for svar begge to :)

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (17 minutter siden):

Ja jeg husker nå at jeg har hørt det, så da er den saken ute av verden. Men hva med annen infeksjonsfare? Må vel bare se det an. Takk for svar begge to :)

Jeg ble bitt så jeg blødde av en katt for noen år siden og da så jeg det tydelig dagen etter, at det hadde blitt en infeksjon.  Var blitt litt rød og hoven + varm i huden rundt bittstedet. Ringte legevakta for å høre (ble bitt en lørdag) og da sa de at stivkrampesprøyte måtte settes innen 78 timer og at jeg skulle kontakte fastlegen på mandag ang sprøyte + å se på såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
emilie321 skrev (1 minutt siden):

Jeg ble bitt så jeg blødde av en katt for noen år siden og da så jeg det tydelig dagen etter, at det hadde blitt en infeksjon.  Var blitt litt rød og hoven + varm i huden rundt bittstedet. Ringte legevakta for å høre (ble bitt en lørdag) og da sa de at stivkrampesprøyte måtte settes innen 78 timer og at jeg skulle kontakte fastlegen på mandag ang sprøyte + å se på såret.

Oi, så kjedelig. Måtte du ha antibiotika? 

Huff, hadde jeg bare ikke vært så engstelig for dette. Jeg pleier egentlig ikke å engste meg noe særlig for ting, men akkurat når det gjelder sånne ting er det av en eller annen grunn litt annerledes for meg 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vendi skrev (Akkurat nå):

Oi, så kjedelig. Måtte du ha antibiotika? 

Huff, hadde jeg bare ikke vært så engstelig for dette. Jeg pleier egentlig ikke å engste meg noe særlig for ting, men akkurat når det gjelder sånne ting er det av en eller annen grunn litt annerledes for meg 😕

Det husker jeg ikke. 

Vi har alle våre ting som vi engster oss for. Det går jo som regel bra. Tenk på alle de som blir klort/bitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
emilie321 skrev (6 minutter siden):

Det husker jeg ikke. 

Vi har alle våre ting som vi engster oss for. Det går jo som regel bra. Tenk på alle de som blir klort/bitt

Ja, det er sant. Jeg tenker liksom wcs og ser for meg at det går alvorlig infeksjon i fingeren og at jeg må amputere den.. 😅 Men skal prøve å slappe av 🙂

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du ser tegn til infeksjon som rødhet, væsking fra sår og dunkende smerte så trenger du ikke kontakte legen  om dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Glitter skrev (5 minutter siden):

Med mindre du ser tegn til infeksjon som rødhet, væsking fra sår og dunkende smerte så trenger du ikke kontakte legen  om dette. :)

Det skjedde i dag, så ingen sånne tegn enda. Men det kan jo komme seinere. Men får bare se det an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendi skrev (5 minutter siden):

Det skjedde i dag, så ingen sånne tegn enda. Men det kan jo komme seinere. Men får bare se det an :)

Ja se det an du. :) Sannsynligvis går det bra, men alltid lurt å følge med slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 time siden):

Glitter skrev (1 time siden):

Ja se det an du. :) Sannsynligvis går det bra, men alltid lurt å følge med slikt. 

Enig og enig. Har fått flere klor fra katt, men har aldri trengt legehjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...