Gå til innhold

Litt sårt å aldri få venneforespørsler på Facebook

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kun 1 fb venn? Jeg har bare 15 så har ikke så mange jeg heller (kun kanskje 5 av de har jeg noen gang møtt). Har autisme selv og ingen venner i virkeligheten. Vet hvor sårt det er. Fins ingenting sårere enn å få alt trykka inn gjennom sosiale medier hvor perfekt andres liv er når ens eget liv er så å si ikke-eksisterende. 

Anonymkode: 8ef4f...2b7

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Andre som opplever det? Har bare en fb venn. Jeg er autist , men er jeg så mislikt?

Anonymkode: 97d53...467

Jeg har 678 stk. tror du jeg snakker med alle sammen? Nei! 

Anonymkode: 7793e...1eb

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Andre som opplever det? Har bare en fb venn. Jeg er autist , men er jeg så mislikt?

Meld deg inn i noen interessegrupper om det er noe du liker, der vil du treffe mange som liker det samme som deg og det er ikke utenkelig at det vil komme noen venneforespørsler etter hvert der. :) Det er i alle fall min erfaring fra ulike interessegrupper på fb.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du sendt venneforespørsler selv til noen? 

Anonymkode: 52141...f25

Haha jeg måtte sende venneforespørsel selv rundt om. Men etterhvert så orket jeg ikke mer for det var folk som ikke la meg til. Men de fleste la meg til da  :)

Anonymkode: 63fb0...9b0

AnonymBruker
Lillemus skrev (5 timer siden):

Meld deg inn i noen interessegrupper om det er noe du liker, der vil du treffe mange som liker det samme som deg og det er ikke utenkelig at det vil komme noen venneforespørsler etter hvert der. :) Det er i alle fall min erfaring fra ulike interessegrupper på fb.

Har vært medlem av mange grupper i årevis, aldri noem venneforespørsler av det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det fins grupper for psykisk syke eller hvis du søker på din diagnose på facebook fins det helt sikkert en egen gruppe for den diagnosen og da kan du lage et innlegg der om det er noen som kunne tenke seg en nettvenn/venn eller bare skrive av seg om at man er ensom. 

Anonymkode: 8ef4f...2b7

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er du aktiv på disse gruppene da? Svarer folk og starter nye innlegg og slikt?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Haha jeg måtte sende venneforespørsel selv rundt om. Men etterhvert så orket jeg ikke mer for det var folk som ikke la meg til. Men de fleste la meg til da  :)

Anonymkode: 63fb0...9b0

Jeg har fått en del venneforespørsler, og vet mange setter pris på meg. Men så opplevde jeg noen som jeg trodde jeg var venn med som ikke ville godkjenne meg som facebook venn, samtidig som jeg så de hadde så mange fb venner og godkjente alle andre i de gjengene vi gikk i. Det var veldig vondt å oppleve at mennesker jeg trodde var venner, ikke likte meg. Jeg som trodde jeg kunne betro meg til de og at de brydde seg om meg. Der tok jeg grundig feil. Jeg turte ikke etter dette å sende venneforespørsler. Men på samme tid er det jo bra man avslører falske venner. Har nå kuttet all kontakt med de jeg trodde var venner. 

Anonymkode: a08a4...259

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 16.44):

hvorfor gidder dere ha sosiale medier hvis dere ikke har venner?

Anonymkode: 6b74a...b61

Det hender man går glipp av vesentlig informasjon hvis man ikke er på sosiale medier.  Vårt borettslag kommuniserer i hovedsak på Facebook, så vi "må" ha det, ellers kan det plutselig stå en håndverker på døra, uten at vi var forberedt.

Jeg har også få venner på Facebook (godt under 100.  For min generasjon, sent i 40-årene er det veldig lite, vi er liksom Facebook-generasjonen) og får så godt som null forespørsler nå.  Av de vennene jeg har, vil jeg gjette på at jeg selv har sendt 2/3 av forespørslene, den siste tredjedelen har jeg fått.  Nå har jeg meget lite nettverk i det virkelige liv også, så det lave antallet er naturligvis en konsekvens av dette.

Så tror jeg folk etter hvert har blitt mer eksklusive på sosiale medier.  Man legger ikke lengre til "alle" man gjennom livet har hatt kontakt med, mange var kanskje litt grenseløse i sosiale mediers oppstartsfase.

Anonymkode: 274bd...0fa

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det hender man går glipp av vesentlig informasjon hvis man ikke er på sosiale medier.  Vårt borettslag kommuniserer i hovedsak på Facebook, så vi "må" ha det, ellers kan det plutselig stå en håndverker på døra, uten at vi var forberedt.

Jeg har også få venner på Facebook (godt under 100.  For min generasjon, sent i 40-årene er det veldig lite, vi er liksom Facebook-generasjonen) og får så godt som null forespørsler nå.  Av de vennene jeg har, vil jeg gjette på at jeg selv har sendt 2/3 av forespørslene, den siste tredjedelen har jeg fått.  Nå har jeg meget lite nettverk i det virkelige liv også, så det lave antallet er naturligvis en konsekvens av dette.

Så tror jeg folk etter hvert har blitt mer eksklusive på sosiale medier.  Man legger ikke lengre til "alle" man gjennom livet har hatt kontakt med, mange var kanskje litt grenseløse i sosiale mediers oppstartsfase.

Anonymkode: 274bd...0fa

Facebook er ut..

Anonymkode: 7793e...1eb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...