Gå til innhold

Garanti på et produkt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått et problem med min walkingpad.  Jeg elsket å trene på den. Har hatt den i 8 måneder. Nå har pluggen der kontaktledningen til strøm settes i gått inni selve maskinen. Jeg har forsøkt å få den ut igjen, men det er vanskelig å få tak i den. Jeg vet ikke om det var garanti på den. Jeg kjøpte den til ca 4000 kr på tilbud. Både jeg og mannen har brukt den daglig og mye. 

Men jeg vet ikke om det at kontaktledningen løsner går på garanti eller ikke. Det var en skade som er gjort av oss der beskyttelsedekselen for kontakten er. Har verken kartongen som jeg kjøpte den i, eller papirer som jeg fikk med da jeg kjøpte den. Den må også sendes med posten.. Er det da noen vits i å forsøke å få de som solgte den til å fikse problemet? 

Anonymkode: 56891...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fått et problem med min walkingpad.  Jeg elsket å trene på den. Har hatt den i 8 måneder. Nå har pluggen der kontaktledningen til strøm settes i gått inni selve maskinen. Jeg har forsøkt å få den ut igjen, men det er vanskelig å få tak i den. Jeg vet ikke om det var garanti på den. Jeg kjøpte den til ca 4000 kr på tilbud. Både jeg og mannen har brukt den daglig og mye. 

Men jeg vet ikke om det at kontaktledningen løsner går på garanti eller ikke. Det var en skade som er gjort av oss der beskyttelsedekselen for kontakten er. Har verken kartongen som jeg kjøpte den i, eller papirer som jeg fikk med da jeg kjøpte den. Den må også sendes med posten.. Er det da noen vits i å forsøke å få de som solgte den til å fikse problemet? 

Det er selvsagt garanti på den, i 2 eller 5 år etter hvor lenge tingen er ment å vare. Sjekk her hos Forbrukerrådet:

https://www.forbrukerradet.no/forside/varer-og-tjenester/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (20 timer siden):

Det er selvsagt garanti på den, i 2 eller 5 år etter hvor lenge tingen er ment å vare. Sjekk her hos Forbrukerrådet:

Jeg har bestillt en ny med høyere hastighet, men det skal være en garanti på 2 år tror jeg. Det er kun kontakten som er løs. Den har løsnet fra utsiden av maskinen og stukket seg inni. Jeg fikk tak i den og klarte å koble den til og da virker den. Men det må sikkert derfor være mulig å fikse kontakten slik at den sitter fast på utsiden av walkingpad istedet for løs inni. Er feste til den som har knekt i biter . Men den er ellers helt i orden  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (20 timer siden):

Jeg tror jeg og mannen har vært for uforsiktig med kontakten på den. Den er lett å støte borti pga beliggenhet på den. Det er derfor jeg tror at garantien ikke blir godkjent. Det er kun fabrikasjonsfeil som er godkjent på garantien tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg og mannen har vært for uforsiktig med kontakten på den. Den er lett å støte borti pga beliggenhet på den. Det er derfor jeg tror at garantien ikke blir godkjent. Det er kun fabrikasjonsfeil som er godkjent på garantien tror jeg. 

Tape den fast kanskje, så den ikke forsvinner inn igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (12 minutter siden):

Jeg forsøkte men den ville ikke henge fast.  Men god ide :) . Kanskje det kan funke med en bedre tape. Eller et eller annet hylster rundt den som gjør at den klarer å holde seg ute. Men jeg får den kun såvidt frem i hullet. Så ikke lett. Men det burde finnes muligheter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (15 minutter siden):

Nekter å kaste den  :). Det må være muligheter siden den fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nekter å kaste den  :). Det må være muligheter siden den fungerer. 

Når den er koblet til så kan du jo prøve å tape fast rundt ledningen med gaffatape (sånn sølvtape) slik at den sitter? For dere kobler vel ikke fra ledningen mellom hver gangs bruk? Da er det jo bare å dra ut støpselet i så fall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...