Gå til innhold

Er du en utsetter eller gjør du plikter med en gang?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir jo kjempestresset med rot, så jeg har helt innøvde rutiner. Men så er det perioder jeg er i det kreative hjørnet og da hoper det seg opp. Nå har jeg flyttet alt av både maling og annet opp på hemsen,  og der er det oftest mer system i kaoset, men det går bra. Det er helt umulig å holde helt orden i alt av maling, stoffer og annet jeg finner ut at kan være gøy å holde på med. Jeg fikser det. 

Annonse

AnonymBruker
Fru2020 skrev (1 time siden):

Utsetter deluxe. På alle områder i livet. Har en utfordrende kombinasjon med å utsette alt arbeid samtidig som jeg har tvangspregede trekk som en del av min personlighetsforstyrrelse. 

Har du noen råd til meg siden du kjenner deg igjen? Jeg har ikke klart til og bli ferdig (enda)…. Har brukt 4? Timer på en «enkel»oppgave. Er ikke halvveis enda… sett på film og sullet bort tiden🙈

Anonymkode: fe3d2...9ba

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har du noen råd til meg siden du kjenner deg igjen? Jeg har ikke klart til og bli ferdig (enda)…. Har brukt 4? Timer på en «enkel»oppgave. Er ikke halvveis enda… sett på film og sullet bort tiden🙈

Jeg gjør det ofte slik at jeg jobber i 10-15 min, så scroller/hekler/ser serie i 30 min og så fortsetter jeg til jeg er ferdig. Men det tar jo hele dagen.

Jeg liker lister. Så jeg lager dagsplan for de dagene jeg skal rydde/vaske eller gjøre noe som er litt omfattende. Så deler jeg inn oppgaven i mindre deler slik at jeg kan krysse av underveis og ingen oppgave virker for stor.

AnonymBruker
Fru2020 skrev (13 minutter siden):

Jeg gjør det ofte slik at jeg jobber i 10-15 min, så scroller/hekler/ser serie i 30 min og så fortsetter jeg til jeg er ferdig. Men det tar jo hele dagen.

Jeg liker lister. Så jeg lager dagsplan for de dagene jeg skal rydde/vaske eller gjøre noe som er litt omfattende. Så deler jeg inn oppgaven i mindre deler slik at jeg kan krysse av underveis og ingen oppgave virker for stor.

Takk for gode råd. Jeg har skrevet en setning nå.. skal levere inn 08:00 i morgen. Skal ha 500 ord burde derfor begynt på dette før nå… skriver til jeg stuper og tar på vekkerklokken på 05:00 og fortsetter.. dette var ikke det lureste kjenner jeg nå :D 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg bruker så lang tid på og få ting gjort når jeg synes det er kjedelig. Dette gjelder ting jeg må få gjort som gjerne ha en tidsfrist. Brukt to timer på en ting jeg må få gjort til i morgen… 

Jeg bruker nok lang tid før jeg kommer i gang, og gjør det gjerne aldri før jeg MÅ. Men når jeg har begynt å gjøre det, går det kjapt og effektivt.

Annonse

påskelilje skrev (11 minutter siden):

Jeg utsetter og utsetter..... uff, det er helt flaut!

Samme her, dessverre.  Sliter skikkelig med å komme meg igang, men ser også at jeg greier meg bedre når jeg får litt bedre søvn. Ganske logisk egentlig. 

AnonymBruker
Grendel skrev (1 time siden):

Jeg er fæl til å utsette kjedelige. Samtidig som jeg har ganske sterk samvittighetsfølelse. 

Det er en slitsom kombinasjon.

Jeg får det gjort tilslutt leverte oppgaven 07:57😂

Jeg er ikke de verste til å utsette, men en del ting blir hengende. Og jeg lar meg stresse av ting som er ugjort, så det er jo mye bedre å ta tak med en gang.

Har to ungdommer som til min irritasjon bestandig utsetter ting så lenge som mulig, med den følge at de ofte ikke rekker det de har tenkt. Frustrerende, men antar det er ganske vanlig for generasjonen.

påskelilje

Eksempel fra i går:

Jeg ble ikke helt ferdig med det jeg skulle i går på jobb da jeg dro hjem, og sa til meg selv at dersom jeg var flink og fikk jobbet en times tid om kvelden, skulle jeg gå på yoga i dag tidlig, før jobb. Hvis jeg (som jeg av erfaring vet at jeg ofte gjør) utsatte dette, måtte jeg komme tidlig på kontoret og droppe yogaen. 

Så - da jeg kom hjem i går ettermiddag, sløvte jeg litt på sofaen, ordnet litt småting i huset, og så dro jeg på trening. Fremdeles mye igjen av kvelden...

Kom hjem fra trening 19.30. Fremdeles mye igjen av kvelden...

Spiste middag sammen med dattera. Fremdeles mye igjen av kvelden...

Hadde en fin prat med sønnen, som hadde vært borte noen dager. Fremdeles mye igjen av kvelden...

Satte meg ned og så de nyeste EXIT-episodene Fremdeles NOE igjen av kvelden...

Begynte på jobbgreiene..... Ikke så mye igjen av kvelden...

Svitsjet innom både DOL, Facebook og andre ting innimellom..... Klokka passerte midnatt og vel så det.....

Fikk til slutt gjort det jeg skulle av jobbting, men la meg ikke før klokka var ETT 😮

Og da ble det for kort natt til å stå opp tidlig og dra på yoga.... 😛 

Uff..... 😄 

påskelilje
Ekstra skrev (4 timer siden):

Har to ungdommer som til min irritasjon bestandig utsetter ting så lenge som mulig, med den følge at de ofte ikke rekker det de har tenkt. Frustrerende, men antar det er ganske vanlig for generasjonen.

Vel... det kan henge i noen tiår til, eller hele livet... *kremt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...