Gå til innhold

Psykomotorisk fysioterapeut

Anbefalte innlegg

Jeg har fått time hos psykomotorisk fysioterapeut om to uker. Det er veldig lenge siden jeg satte meg på venteliste så jeg husker ikke hva jeg skrev til henne.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg trenger hjelp med. Det er ikke slik at jeg har vondt i en fot eller en arm. Det er jo en mer generell anspenthet.

Men en ting jeg lurer på er om jeg kan be henne jobbe med å få kontakt mellom hodet og kroppen? Der er det jo ingen kontakt. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471693-psykomotorisk-fysioterapeut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hurja
Fru2020 skrev (10 minutter siden):

Jeg har fått time hos psykomotorisk fysioterapeut om to uker. Det er veldig lenge siden jeg satte meg på venteliste så jeg husker ikke hva jeg skrev til henne.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg trenger hjelp med. Det er ikke slik at jeg har vondt i en fot eller en arm. Det er jo en mer generell anspenthet.

Men en ting jeg lurer på er om jeg kan be henne jobbe med å få kontakt mellom hodet og kroppen? Der er det jo ingen kontakt. 

Det er nettopp det du beskriver en psykomotorisk fysioterapeut kan hjelpe deg med. 

stjernestøv
Fru2020 skrev (11 minutter siden):

Det er jo sånn de jobber, kontakt med hodet og kroppen. Det var ikke noe for meg men hørt at andre skryter av det. 

AnonymBruker
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Jeg har gått til psykomotorisk fysio i flere år. Han jeg går til er ekspert på traumer og har mye erfaring med psykiatriske pasienter. I begynnelsen brukte vi mye tid til å forstå følelser og ulike kroppslige reaksjoner. Det er en god balanse mellom øvelser og samtale. Det handler mye om at kroppen gir beskjed til hodet og påvirker psyken vår og omvendt. Så det å gjøre ulike øvelser med kroppen kan gi positive beskjeder til hodet som får oss til å slappe av. Samtalene jeg har hatt med min fysioterapeut har vært noe av den beste terapien jeg har hatt. Håper du også får en dyktig behandler. 

Anonymkode: 8ca77...abf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...