Gå til innhold

E-konsultasjon hos fastlegen...

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed av fastlegen om å starte en E-konsultasjon på helsenorge hvis jeg trenger å snakke med henne framover.  Så ringer hun meg opp når det passer for henne. Dette for at jeg skal slippe å slite med å komme ned på kontoret (greier nesten ikke å gå) 

Høres greit ut, men jeg aner ikke hvordan en gjør det. Og kan jeg skrive en E-konsultasjon når som helst, eller må jeg gjøre det når legen er på kontoret? 

Setter stor pris på svar 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471728-e-konsultasjon-hos-fastlegen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skriver den på helsenorge (er i alle fall det mitt fastlegekontor bruker, regner med de fleste bruker det?). Du kan sende når som helst.

Anonymkode: d4209...705

Takk for svar!

Føler meg så dum når det gjelder data, er mye jeg ikke kan eller tørr å gjøre. Er så redd for å gjøre noe gæernt.  

emilie321 skrev (14 minutter siden):

Har fått beskjed av fastlegen om å starte en E-konsultasjon på helsenorge hvis jeg trenger å snakke med henne framover.  Så ringer hun meg opp når det passer for henne. Dette for at jeg skal slippe å slite med å komme ned på kontoret (greier nesten ikke å gå) 

Høres greit ut, men jeg aner ikke hvordan en gjør det. Og kan jeg skrive en E-konsultasjon når som helst, eller må jeg gjøre det når legen er på kontoret? 

Setter stor pris på svar 

Du kan gjøre det når du vil på døgnet - også i helgene, men legen svarer deg i sin arbeidstid og ev. etter kanskje to eller tre dager, men virker som at legen ser behovet ditt og velger å prioritere deg - å gi mest til de som trenger det mest.

I en slik ordning som legen din skisserer for deg, kan det være fint for deg å ev. nevne tidspunkter som kan passe bedre enn andre eller om du har noe tidspunkt hvor du er opptatt med annet. Selv bruker jeg mye E-konsultasjon pr. melding som ikke trenger fysisk undersøkelse, men han kjenner meg og min historie godt og ber meg komme til fysisk konsultasjon der det trengs.

Du kan starte E-konsultasjon fra Forsiden, etter at en har lastet nettsiden, men det kan også være OK å gjøre det ved å gå inn på Innboks og velge at fastlegen din skal være mottaker. Jeg mener at det er E-konsultasjon. Selv har jeg opplevd at en reseptforespørsel har blitt omgjort til E-resept.

Masse lykke til, og håper du blir bedre med tiden...

Tusen takk for utfyllende svar!

Takk!   Ja, hun ser behovet for jeg er skikkelig dårlig. Skal til henne rett over påske for å skrive henvisning for vurdering til operasjon.  Legene på sykehuset ville ikke vurdere operasjon før da. De er skikkelig restriktive med sånne operasjoner, men jeg har ikke noe valg. Greier nesten ikke å gå og har store smerter. Vet nesten ikke hvordan jeg skal holde ut og tar en time av gangen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...