Gå til innhold

Finnes det en kur for grått hår?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Det var snakk om rynker og eldes mer naturlig. Ikke at de går til frisør eller vil fremstå best mulig på bilder osv. Det vil vel de fleste 🙂

Men argumentet kan overføres til rynker; er man vakker i utgangspunktet er man det også med rynker.

Men helt enig i at det er penest å eldes relativt naturlige. Trist og lite pent med gamle fjes som har veldig synlige tegn på fiksing.

Endret av Ekstra
Ekstra skrev (6 minutter siden):

Men argumentet kan overføres til rynker; er man vakker i utgangspunktet er man det også med rynker.

Men helt enig i at det er penest å eldes relativt naturlige. Trist og lite pent med gamle fjes som har veldig synlige tegn på fiksing.

Det kan være, men så er det ingen som blir kommentert så mye som hvordan vakre mennesker "taper seg" heller, så de kan føle et veldig mye større press på å fikse på seg. Derfor er det både tøft og forbilledlig at akkurat de står frem med mer naturlig endring. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 time siden):

Jeg snakker ikke om de som ikke tar vare på seg selv. Jeg snakker om de som er så trygge på seg selv at de ikke tyr til ødelggende ting som botox og fillers. Det står det respekt av. Botox og fillers forbinder jeg mer med det du kaller "eldes som sur melk".

Det handler ikke om å være «trygg i seg selv» for de som tar Botox fillers eller mer. Det handler om at de vil ta vare på seg selv, huden mm. Botox forebygger mange fysiske sykdommer som migrene osv. 

Anonymkode: 4e7b3...431

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det handler ikke om å være «trygg i seg selv» for de som tar Botox fillers eller mer. Det handler om at de vil ta vare på seg selv, huden mm. Botox forebygger mange fysiske sykdommer som migrene osv. 

For meg er bruk av botox og fillers, når det brukes av utseendemessige årsaker, det motsatte av å ta vare på seg selv.

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med og ta Botox spise Sundt og bruke riktige kremer. 

Bortsett fra Botox er det begrenset hvor lenge denne "kontrollen" vil virke. Man kan nok utsette ting litt, men ikke så lenge.

AnonymBruker
Dorthe skrev (11 minutter siden):

Jeg har prøvd både Botox og fillers, både av medisinske grunner og kosmetiske.  En gang.  Det var utrolig vondt begge deler.  Aldri mer.  Og ikke tålte jeg Botox heller.

Fikk du ikke bedøvelse? 

AnonymBruker
laban skrev (21 minutter siden):

Bortsett fra Botox er det begrenset hvor lenge denne "kontrollen" vil virke. Man kan nok utsette ting litt, men ikke så lenge.

Hvis man i tillegg til dette tar tran og spiser fisk et pr dager i uken vil det også hjelpe. Og trener. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (59 minutter siden):

Det kan være, men så er det ingen som blir kommentert så mye som hvordan vakre mennesker "taper seg" heller, så de kan føle et veldig mye større press på å fikse på seg. Derfor er det både tøft og forbilledlig at akkurat de står frem med mer naturlig endring. 

Jeg mener jeg har hørt at de som tar vare på kroppen sin huden helsen og det ytre får ferre fysiske sykdommer. Som rynker grått hår hjerteinfarkt kols osv listen er lang. 

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg mener jeg har hørt at de som tar vare på kroppen sin huden helsen og det ytre får ferre fysiske sykdommer. Som rynker grått hår hjerteinfarkt kols osv listen er lang. 

Rynker og grått hår er ikke sykdommer. Men ja, når det gjelder livsstilssykdommer hjelper det selvsagt å spise sunt og holde kroppen i form. :) 

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvis man i tillegg til dette tar tran og spiser fisk et pr dager i uken vil det også hjelpe. Og trener. 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

De fleste av oss gjør nok det vi kan for å ta vare på helsen. Alderen gjør uansett sitt, og genetikk har man ikke kontroll på.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

1. Jeg mener kur som man tar for at det ikke kommer noen gang.

2. Man kan jo ikke ta Botox for ikke og få grått hår. 

1. Og da opprettholder jeg svaret mitt - det finnes ikke p.t.

2. Om dette er ment som spøk (i såfall har vi ikke lik huor) eller at du ønsker å kverulere blir det vanskelig å ta deg alvorlig. Fog du trodde ikke på alvor at Botox ble nevnt for hår? I såfall bekrefter du at du ikke leser innleggene før du svarer - Botox var jo nevnt i forbindelse med rynker.

Ekstra skrev (2 timer siden):

Det er lett å finne eksempler på kvinner som er vakre med grått hår; Helen Mirren blir også ofte trukket frem som et eksempel. Men saken er at alt kler den smukke. Disse damene ville vært vakre uansett hårfarge og -klipp (og kommer dessuten antakelig rett fra frisør på bildene vi ser).

Akkurat sånn tenker jeg også. Min ærlige og utilgjorte mening er at voksne damer med pigment i håret og glatt hud er flottere enn gråhårede damer med rynker, og jeg er helt sikker på at jeg kommer til å farge håret selv når det gråner. Jeg kommer imidlertid ikke å strekke på huden i ansiktet, det syns jeg ofte raskt blir ulekkert. 

Jeg var mørkhåret frem til jeg var 20 år.  Da begynte håret å endre farge og jeg fant mine første grå i begynnelsen av tyveårene.  Jeg farget håret fra jeg var 25, og jeg var følsom over de grå hårene.  Da jeg var i begynnelsen av femtiårene var håret hvitt og da sluttet jeg å farge det.  Jeg har fått mye skryt igjennom årene på grunn av den hvite hårfargen, og mange har trodd at jeg farger det hvitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...