Gå til innhold

Finnes det en kur for grått hår?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Dorthe skrev (52 minutter siden):

Bedøvende krem i ansiktet ja og det hjalp ingenting 😉.
Det andre var på sykehuset og da var det ingen bedøvelse i det hele tatt.

Kanskje du ikke fikk nok da. Men jeg har faktisk aldri hørt om noen som får bedøvelse når man tar Botox altså. Men av medisinske årsaker kanskje. 

Anonymkode: 4e7b3...431

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kayia skrev (18 minutter siden):

1. Og da opprettholder jeg svaret mitt - det finnes ikke p.t.

2. Om dette er ment som spøk (i såfall har vi ikke lik huor) eller at du ønsker å kverulere blir det vanskelig å ta deg alvorlig. Fog du trodde ikke på alvor at Botox ble nevnt for hår? I såfall bekrefter du at du ikke leser innleggene før du svarer - Botox var jo nevnt i forbindelse med rynker.

Dette skjønte jeg ingenting av. Huor?? Nei dette tema interesserer meg så jeg spøker ikke med dette nei. 

Savannah skrev (Akkurat nå):

Jeg var mørkhåret frem til jeg var 20 år.  Da begynte håret å endre farge og jeg fant mine første grå i begynnelsen av tyveårene.  Jeg farget håret fra jeg var 25, og jeg var følsom over de grå hårene.  Da jeg var i begynnelsen av femtiårene var håret hvitt og da sluttet jeg å farge det.  Jeg har fått mye skryt igjennom årene på grunn av den hvite hårfargen, og mange har trodd at jeg farger det hvitt.

Jeg kjenner også ei som hadde som deg. Hun hadde tykt, svart hår fram til 25-årsalderen, og ble gradvis mer og mer grå. Hun farget det en periode før hun lot det vokse ut, og var kjempelekker med helt ishvitt hår. For noen år siden farget hun det tilbake til sin opprinnelig naturlige svarte farge, og da så man tydelig at hun faktisk kledde det ishvite bedre. Det så hun sikkert selv også, for nå er hun tilbake til ny-naturlig ishvitt :)

AnonymBruker
Savannah skrev (3 minutter siden):

Jeg var mørkhåret frem til jeg var 20 år.  Da begynte håret å endre farge og jeg fant mine første grå i begynnelsen av tyveårene.  Jeg farget håret fra jeg var 25, og jeg var følsom over de grå hårene.  Da jeg var i begynnelsen av femtiårene var håret hvitt og da sluttet jeg å farge det.  Jeg har fått mye skryt igjennom årene på grunn av den hvite hårfargen, og mange har trodd at jeg farger det hvitt.

Når du var femti? Hvor gammel er du nå da 100?

Kayia skrev (4 minutter siden):

Jeg kjenner også ei som hadde som deg. Hun hadde tykt, svart hår fram til 25-årsalderen, og ble gradvis mer og mer grå. Hun farget det en periode før hun lot det vokse ut, og var kjempelekker med helt ishvitt hår. For noen år siden farget hun det tilbake til sin opprinnelig naturlige svarte farge, og da så man tydelig at hun faktisk kledde det ishvite bedre. Det så hun sikkert selv også, for nå er hun tilbake til ny-naturlig ishvitt :)

Hudfargen endrer seg også så helt mørkt hår passer ikke når man blir grå.  Jeg farget det etterhvert ikke i min opprinnelige farge, men heller ikke lyst. Blondinehår passer ikke meg.

Dronning Elisabeth hadde mørkt hår som ung, og grått hår som gammel.  Hun må i hvert fall ha hatt råd til hårfarge. Det var et problem før i tiden at det kostet mye og så ble det skille🙁

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når du var femti? Hvor gammel er du nå da 100?

Jeg håper å leve noen år til, men jeg har ikke lyst å bli 100.  Om femten år blir jeg 80 år, men det er kanskje vanskelig å regne ut hvor gammel jeg er nå.  Jeg er mor og bestemor, men ikke oldemor.

AnonymBruker
Savannah skrev (7 minutter siden):

Jeg håper å leve noen år til, men jeg har ikke lyst å bli 100.  Om femten år blir jeg 80 år, men det er kanskje vanskelig å regne ut hvor gammel jeg er nå.  Jeg er mor og bestemor, men ikke oldemor.

Hvorfor vil du ikke bli 100 år? 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor vil du ikke bli 100 år? 

Det er ingenting attraktivt med å bli 100 år.  De som har vært med deg igjennom livet er stort sett døde, og helsa skranter.  Hørsel og syn blitt dårligere og vanskelig å bevege seg.

AnonymBruker

Jeg har født fem barn og er også bestemor. Jeg fikk åreknuter og litt slapp mage etter fødslene. Kledde meg i lange skjørt og bukser om sommeren. Skulle skjule alle skavanker men nå bryr jeg meg ikke lenger. I tillegg fikk jeg en psykisk lidelse og jeg gav opp meg selv. I dag er jeg mye bedre psykisk. Livet er verdt å leve og jeg vil glede meg over livet. Kroppen er et mirakel og fantastisk satt sammen. Jeg setter mer pris på at min kropp fungerer og er en del av meg og min historie og også at jeg har det bedre psykisk.  At unge mennesker snakker ned alderdom og utseende til mennesker som har fått slitasje etter levd liv forundrer meg. Tror de at de er mer verdifull fordi håret ikke er grått, magen er flat og ansiktet uten rynker ??Det vitner om umodenhet og arroganse. 

Anonymkode: 3f39d...f2b

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg mener jeg har hørt at de som tar vare på kroppen sin huden helsen og det ytre får ferre fysiske sykdommer. Som rynker grått hår hjerteinfarkt kols osv listen er lang. 

Jeg har ikke akkurat  levd sunnest, og fikk meg også en smell. Jeg lever fremdeles ikke sunnest, men mye bedre. Jeg bokser og det er god trening både fysisk og psykisk. Anbefales 🙂

Annonse

Nicklusheletida

Jeg er snart 57 og har sagt at jeg skal eldes naturlig 🙄 Jadda ! , det er så lett å si nettopp det når aldringstegnene ikke er for plagsomme enda. Men det er jammen vanskeligere å mene dette jo eldre man blir og man stadig oppdager nye alderdomstegn ved seg selv 🥵 Jeg skal aldri noen gang hevde at jeg ikke kommer til å måtte bite i meg de ordene en gang i tiden. Men ikke fillers og botox. Nei takk !  De blir like i ansiktet alle sammen og ser ut som klovner. Rart de ikke ser det selv. 

Jeg sverger til A-vitaminsyrekrem som inneholder Tretinoin og Retinol. Har brukt i flere år nå og den har beviselig vitenskapelig effekt. Det er ingen tryllekrem som fjerner dype rynker, men den gjør huden litt friskere, jevnere og mildner smårynker etter mange års bruk. . Man må bare tåle tørr hud og flassing i perioder. Ellers tran,  solfaktor 50 og sunn kost. Laser er også helt ok. 

Det som er verre å få gjort noe med er at huden siger og at det samler seg løs hud på halsen og langs kjeven. Et aldri så lite halsløft tror jeg egentlig hadde gjort seg, men jeg skal foreløpig stå i mot fristelsen.  . Huff, nei, det er ikke spesielt gøy å se endringene som skjer med alderen, men heldigvis har jeg andre interesser her i livet og man venner seg jo gradvis til det. 

Nicklusheletida skrev (12 minutter siden):

Det som er verre å få gjort noe med er at huden siger og at det samler seg løs hud på halsen og langs kjeven. Et aldri så lite halsløft tror jeg egentlig hadde gjort seg,

Dessverre. Men det gjøres stort sett aldri halsløft, men ansiktsløft for dette. 

Nicklusheletida
cilie skrev (Akkurat nå):

Dessverre. Men det gjøres stort sett aldri halsløft, men ansiktsløft for dette. 

Eller en kombinasjon ? Jeg har kommet så langt at jeg har sjekket hva slags klinikk som er best på dette i Norge, men altså jeg kommer ikke til å gjøre noe før jeg er 60 og etter 60 har kanskje vent meg til det :)

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Eller en kombinasjon ? Jeg har kommet så langt at jeg har sjekket hva slags klinikk som er best på dette i Norge, men altså jeg kommer ikke til å gjøre noe før jeg er 60 og etter 60 har kanskje vent meg til det :)

Ja, mente ansiktsløft inkl halsløft. Hvilken klinikk tenker du? Jeg tenker Bærum eller Cosmo. 

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (13 minutter siden):

Men ansiktsløft er jo myyye større inngrep enn uskyldige Botox og Restylane. går det galt da kan jo ansiktet bli demontert. 

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (38 minutter siden):

Jeg er snart 57 og har sagt at jeg skal eldes naturlig 🙄 Jadda ! , det er så lett å si nettopp det når aldringstegnene ikke er for plagsomme enda. Men det er jammen vanskeligere å mene dette jo eldre man blir og man stadig oppdager nye alderdomstegn ved seg selv 🥵 Jeg skal aldri noen gang hevde at jeg ikke kommer til å måtte bite i meg de ordene en gang i tiden. Men ikke fillers og botox. Nei takk !  De blir like i ansiktet alle sammen og ser ut som klovner. Rart de ikke ser det selv. 

Jeg sverger til A-vitaminsyrekrem som inneholder Tretinoin og Retinol. Har brukt i flere år nå og den har beviselig vitenskapelig effekt. Det er ingen tryllekrem som fjerner dype rynker, men den gjør huden litt friskere, jevnere og mildner smårynker etter mange års bruk. . Man må bare tåle tørr hud og flassing i perioder. Ellers tran,  solfaktor 50 og sunn kost. Laser er også helt ok. 

Det som er verre å få gjort noe med er at huden siger og at det samler seg løs hud på halsen og langs kjeven. Et aldri så lite halsløft tror jeg egentlig hadde gjort seg, men jeg skal foreløpig stå i mot fristelsen.  . Huff, nei, det er ikke spesielt gøy å se endringene som skjer med alderen, men heldigvis har jeg andre interesser her i livet og man venner seg jo gradvis til det. 

Inger bruker solfaktor 50 med mindre man er albino. Det stopper på faktor 50 og faktoren blir ikke høyere enn det rent virkemessig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...