Gå til innhold

Scecond opinion, tilgang til journal fra forrige behandlingssted.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått tilbud om scecond opinion fra et DPS I nabobyen. Men de ønsker å få tilgang til journal fra min forrige behandlingssted. Er der lurt?  Jeg tenker at ny diagnose vurdering da kan bli påvirket av tidligere vurderinger. 

Jeg synes "blanke ark hadde vært det beste.  Kan jeg si at jeg ikke ønsker at de skal ha tilgang til journal? 

Noen som har erfaring og/ eller som vet noe om dette?

Anonymkode: fe5d1...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har fått tilbud om scecond opinion fra et DPS I nabobyen. Men de ønsker å få tilgang til journal fra min forrige behandlingssted. Er der lurt?  Jeg tenker at ny diagnose vurdering da kan bli påvirket av tidligere vurderinger. 

Jeg synes "blanke ark hadde vært det beste.  Kan jeg si at jeg ikke ønsker at de skal ha tilgang til journal? 

Noen som har erfaring og/ eller som vet noe om dette?

Anonymkode: fe5d1...292

Jeg er i samme situasjon og lurer på det samme selv. Håper noen og @kupton svarer på spørsmålet ditt.

Anonymkode: a1503...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke gitt de tilgang uten å ha lest journalen først. DPSet jeg gikk til skrev veldig mye feil i journalen og da ble resultatet deretter. Måtte til uavhengig psykiater for å få rett diagnose og behandling og den har ikke spurt om å lese journalen fra DPS. Jeg informerte om at det sto mye feil i den. Er det feil i journalen kan det påvirke behandlingen hvis andre behandlingssteder leser den. Så anbefaler å lese den først før du bestemmer deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (16 minutter siden):

Jeg hadde ikke gitt de tilgang uten å ha lest journalen først. DPSet jeg gikk til skrev veldig mye feil i journalen og da ble resultatet deretter. Måtte til uavhengig psykiater for å få rett diagnose og behandling og den har ikke spurt om å lese journalen fra DPS. Jeg informerte om at det sto mye feil i den. Er det feil i journalen kan det påvirke behandlingen hvis andre behandlingssteder leser den. Så anbefaler å lese den først før du bestemmer deg. 

Jeg er ikke ts men det står mye feil i mine epikriser som utreder vil lese.. har jeg rett til å nekte?

Anonymkode: a1503...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (4 timer siden):

Jeg hadde ikke gitt de tilgang uten å ha lest journalen først. DPSet jeg gikk til skrev veldig mye feil i journalen og da ble resultatet deretter. Måtte til uavhengig psykiater for å få rett diagnose og behandling og den har ikke spurt om å lese journalen fra DPS. Jeg informerte om at det sto mye feil i den. Er det feil i journalen kan det påvirke behandlingen hvis andre behandlingssteder leser den. Så anbefaler å lese den først før du bestemmer deg. 

Gikk du privat? Vurderer det samme

Anonymkode: 5b1db...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kommer til å kreve å få lese journal fra forrige sted (om de ikke kan se det allerede på helsenorge da). De er tross alt offentlig spesialisthelsetjeneste. Du kan ikke kreve at de ikke skal se tidligere journal så om det er viktig for deg så må du gå helprivat. 

Anonymkode: 745bf...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha gitt tillatelse, men bedt om at de leste journalen ETTER at de hadde snakket med deg,

Sykehistorien inneholder de viktigste opplysninger for å stille riktig diagnose. Uten denne er det umulig å diagnostisere riktig. Jeg ville ikke tatt på meg et oppdrag om second opinion om jeg ikke fikk tilgang til journal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De kommer til å kreve å få lese journal fra forrige sted (om de ikke kan se det allerede på helsenorge da). De er tross alt offentlig spesialisthelsetjeneste. Du kan ikke kreve at de ikke skal se tidligere journal så om det er viktig for deg så må du gå helprivat. 

Anonymkode: 745bf...b9e

Det er riktig å være skeptisk til å levere ut journal når som i mitt tilfelle,DPS har gitt en diagnose som de selv innrømmer at de ikke har utredet ordentlig ,og som de selv mener kan være feil. Det synes jeg er så dårlig arbeid, at jeg ikke har lyst til at de som skal ta en scecond opinion, skal bruke det makkverket av en journal i sitt arbeid med riktig diagnose. 

Har selfølgelig tenkt på å gå privat, og hadde gjort det vis jeg ikke hadde fått en scecond opinion i det offentlige. Samtidig synes jeg ikke at det er rett at jeg skal betale mange tusen kroner for å rette opp i fei gjort av det offentlige helsevesenet. 

 

 

Anonymkode: fe5d1...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (15 minutter siden):

Jeg ville ha gitt tillatelse, men bedt om at de leste journalen ETTER at de hadde snakket med deg,

Sykehistorien inneholder de viktigste opplysninger for å stille riktig diagnose. Uten denne er det umulig å diagnostisere riktig. Jeg ville ikke tatt på meg et oppdrag om second opinion om jeg ikke fikk tilgang til journal.

Ser den, at sykehistorien er viktig. Og at det er fornuftig å gi tillatelse til tilgang til journal. Samtidig som det for meg betyr at jeg drar en smule mistillit med meg over til nytt behandlingssted. 

Skal ta med meg rådet om å snakke sammen før det leses i journal. 

Anonymkode: fe5d1...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde det ingen betydning at ny behandler hadde tilgang på journalen da jeg skulle få en ny vurdering av diagnosene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...