Gå til innhold

Helseundersøkelse før skolestart

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er alle barn på det før skolestart? Jeg har ikke barn, men mener å huske at jeg har vært på noe sånt en gang. Husker bare bruddstykker. Måtte hoppe på et bein og balansere, og at jeg fikk en vaksine, sprøyte i låret. Og av en eller annen grunn var jeg litt redd legen, han har jeg vært hos senere når jeg var ungdom og da var han så klart ikke noe skummel 😄 Jeg er 37 år så det begynner å bli en god stund siden. Flere som husker de har vært på det/ har barn nå? Sikkert sånn nå også, men ting kan jo ha forandret seg siden jeg var barn. Jeg er bare nysgjerrig på det på grunn av jeg husker bruddstykker.

Anonymkode: 73c05...a5e

Fortsetter under...

Bøtteknotten

Det er fortsatt en ting ja 😊 barna blir innkalt ganske snart etter skolestart i 1.klasse.

Tror kanskje det er endret for få år siden, ellers er det bare jeg som husker feil. Innbiller meg at de eldste mine var før sommeren? Men uansett, nå er det iallfall etter skolestart.

Du kan lese om innhold her:

https://www.helsedirektoratet.no/retningslinjer/helsestasjons-og-skolehelsetjenesten/skolehelsetjenesten-520-ar/helseundersokelse-og-helsesamtale#skolestartundersokelsen-alle-barn-bor-fa-tilbud-om-en-helsesamtale-og-en-somatisk-undersokelse-pa-1-trinn-praktisk

AnonymBruker

Ja, og storebroren min da 18 år var med da ingen av foreldrene mine kunne den dagen av en eller annen grunn. Ville vel ikke flytte timen, og han hadde vel anledning akkurat den dagen. Ellers husker jeg bare litt.

Anonymkode: 73c05...a5e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...