Gå til innhold

Kommer legen til å ta på meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg spør fordi jeg takler ikke så bra å bli tatt på. Jeg har langvarig hodepine. Tilsier det at der er noen undersøkelser legen må gjøre som gjør at han må ta på meg?

Anonymkode: 9b08e...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg spør fordi jeg takler ikke så bra å bli tatt på. Jeg har langvarig hodepine. Tilsier det at der er noen undersøkelser legen må gjøre som gjør at han må ta på meg?

Anonymkode: 9b08e...a88

Tvilsomt. Ingen leger har tatt på meg da jeg har vært der pga hodepine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (3 minutter siden):

Tvilsomt. Ingen leger har tatt på meg da jeg har vært der pga hodepine. 

Så bra. Jeg tenkte kanskje de gjorde det for å sjekke om det var muskulert eller slikt? 

Anonymkode: 9b08e...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aa-k-j skrev (34 minutter siden):

Tvilsomt. Ingen leger har tatt på meg da jeg har vært der pga hodepine. 

Da har legen gjort en dårlig jobb, for h*n bør i det minste kjenne på nakke og skuldre om de er stramme og derfor en grunn til hodepinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra. Jeg tenkte kanskje de gjorde det for å sjekke om det var muskulert eller slikt? 

Anonymkode: 9b08e...a88

Nei de bare konkluderte med at det var spenningshodepine. Men det henger nok sammen med at jeg har psykiske plager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lady HM skrev (31 minutter siden):

Da har legen gjort en dårlig jobb, for h*n bør i det minste kjenne på nakke og skuldre om de er stramme og derfor en grunn til hodepinen.

Hver fastlege jeg har gått til har konkludert med spenningshodepine uten fysiske undersøkelser. Men siste fastlege henviste meg i det minste videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen kommer ikke til å starte med å ta på deg. Du har god tid til å fortelle henne om hvordan du har det med å bli tatt på. Så får dere diskutere hvordan dette skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg sa til legen sist at jeg ikke likte å kle av meg men han sa ingenting, han tok meg på ryggen og magen. Uff ekkelt! Det var for gallesten da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (1 minutt siden):

Noen ganger må vi velge mellom å bli utsatt for noe ubehagelig og det å motta god helsehjelp.

Det er et viktig poeng.

Jeg synes det likevel er vanskelig når legene ikke klarer å gjøre små grep som hadde hjulpet meg å takle undersøkelser. Jeg gir ingen restriksjoner på hvordan de undersøker meg, men på grunn av ptsd ber jeg dem si ifra før de tar på meg. Det er det en lege som har klart. De andre har ikke gjort det, og jeg har fått store reaksjoner i etterkant. Det gjør noe med tilliten når helt enkel tilrettelegging ikke er mulig. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (2 timer siden):

Det har variert hva som er blitt gjort når jeg har vært hos lege pga hodepine.

Hva gjorde legen da? Bare så jeg kan være forberedt.

Anonymkode: 9b08e...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (1 time siden):

Hver fastlege jeg har gått til har konkludert med spenningshodepine uten fysiske undersøkelser. Men siste fastlege henviste meg i det minste videre. 

Hvor ble du henvist videre?

Anonymkode: 9b08e...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sindrana skrev (1 time siden):

Jeg synes det likevel er vanskelig når legene ikke klarer å gjøre små grep som hadde hjulpet meg å takle undersøkelser. Jeg gir ingen restriksjoner på hvordan de undersøker meg, men på grunn av ptsd ber jeg dem si ifra før de tar på meg. Det er det en lege som har klart. De andre har ikke gjort det, og jeg har fått store reaksjoner i etterkant. Det gjør noe med tilliten når helt enkel tilrettelegging ikke er mulig. 
 

Det er en helt rimelig forventning fra deg. Det burde være en selvfølge at de sier fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva gjorde legen da? Bare så jeg kan være forberedt.

Anonymkode: 9b08e...a88

F.eks kjenne på muskulatur i øvre del av rygg og nakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor ble du henvist videre?

Anonymkode: 9b08e...a88

Til nevrologisk på sykehuset. Men ble avvist pga feil i henvisningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (23 timer siden):

Det er en helt rimelig forventning fra deg. Det burde være en selvfølge at de sier fra. 

Takk. Det synes jeg og. Mange leger er dessverre ikke enig. (Min erfaring). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...