Gå til innhold

Liste over middagsretter du rullerer på

Anbefalte innlegg

Wok med kylling og nudler og sweet chili saus 

Kylling, grønnsaker, masse krydder og spagetti 

Ovnsbakt kylling med ris og salat til 

Ovnsbakt laks med saus av mango chutney, chilikrydder og hvitløk, salat og pitabrød (favoritt)

Fiskeburger 

Pestokylling 

Også husker jeg ikke helt for jeg har ikke vært flink til å lage meg middag siste månedene. Har begynt igjen nå da, og blir vel å lage laks med søtpotetmos og aspargesbønner, fiskeboller, fiskepinner, pølsegrateng og sånne ting. Og fiskegrateng, men den gidder jeg ikke lage fra bunn. I går lagde jeg kylling Bali fra pose. Den var smakløs altså. 

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Glitter skrev (6 minutter siden):

Wok med kylling og nudler og sweet chili saus 

Kylling, grønnsaker, masse krydder og spagetti 

Ovnsbakt kylling med ris og salat til 

Ovnsbakt laks med saus av mango chutney, chilikrydder og hvitløk, salat og pitabrød (favoritt)

Fiskeburger 

Pestokylling 

Også husker jeg ikke helt for jeg har ikke vært flink til å lage meg middag siste månedene. Har begynt igjen nå da, og blir vel å lage laks med søtpotetmos og aspargesbønner, fiskeboller, fiskepinner, pølsegrateng og sånne ting. Og fiskegrateng, men den gidder jeg ikke lage fra bunn. I går lagde jeg kylling Bali fra pose. Den var smakløs altså. 

Hvordan lager du pestokylling ?

Glitter skrev (15 minutter siden):

I går lagde jeg kylling Bali fra pose. Den var smakløs altså. 

Posemat er generelt smakløst. Vi hadde to poser jegergryte fra Toro liggende (fått i en kolonialkasse mannen får av jobben til jul) og jeg jazzet dem opp temmelig mye for at de skulle bli spiselige og da ble det jo en alright middag av det. :) Men måtte til med salt, pepper, sennep, tyttebær, creme fraiche osv ja.

Nicklusheletida
Lillemus skrev (3 minutter siden):

Posemat er generelt smakløst. Vi hadde to poser jegergryte fra Toro liggende (fått i en kolonialkasse mannen får av jobben til jul) og jeg jazzet dem opp temmelig mye for at de skulle bli spiselige og da ble det jo en alright middag av det. :) Men måtte til med salt, pepper, sennep, tyttebær, creme fraiche osv ja.

Jeg synes Toros jegergryte er god. Bruker den som base og spriter den opp, men er god uansett. 

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Jeg synes Toros jegergryte er god. Bruker den som base og spriter den opp, men er god uansett. 

Som base var den helt grei, men jeg kommer neppe til å kjøpe den selv. Da bruker vi heller en pose eller to med viltsaus som jazzes opp og tilsettes kjøtt og erter og serveres med gulrot, brokkoli og blomkålris. :)

Mange gode middagsforslag her inne 😀.  Jeg er veldig glad i lapskaus, fiskeboller i karrisaus, koteletter og gryter.  Ellers så spiser vi endel kokt torsk med baconbiter, stekt ørret med rømme.  Innimellom kjøper jeg en kg kjøttdeig og lager en haug med kjøttkaker og fryser ned.

Etterat vi slo oss på trenden med airfryer har det blitt mye kylling.  Lager da sauser med grønnsaker i og serverer med ris eller blomkålris.

Annonse

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Hvordan lager du pestokylling ?

Veldig veldig lettvint. Jeg kjøper Barillo pesto, så steker jeg kyllingfilet i biter, rødløk og paprika (og mais for det vil sønnen ha) og krydrer med hvitløkpulver og chili explosion krydder. Så har jeg pesto og litt melk i stekepannen også har jeg i passelig mengde spagetti. :)

Lillemus skrev (50 minutter siden):

Ja ikke sant. Jeg skulle nok hatt litt karri i og sånt!

Nicklusheletida
Glitter skrev (5 minutter siden):

Veldig veldig lettvint. Jeg kjøper Barillo pesto, så steker jeg kyllingfilet i biter, rødløk og paprika (og mais for det vil sønnen ha) og krydrer med hvitløkpulver og chili explosion krydder. Så har jeg pesto og litt melk i stekepannen også har jeg i passelig mengde spagetti. :)

Det må prøves :)

Spiser lavkarbo, og dette er gjengangere og favoritter: 

Hamburger med ovnsbakt sellerirot, salat med blåskimmelost, rødløk og valnøtter 

Kylling eller fisk med diverse grønnsaker, gjerne ovnsbakt 

Finnbiff med sellerirotmos

Taco med stekt ost i stedet for tacoskjell/-lefse

Omelett med diverse grønnsaker og noe kjøtt

Kjøtt eller fisk med gresk salat 

Sellerirotsuppe med pinjekjerner og ingefær

Tomatsuppe (hjemmelaget) med egg 

Stekt torsk med ris og salat eller poteter/rotgrønnsaker 

Så lager jeg ofte en grønnsakssuppe med gulrøtter, sellerirot, grønnkål og vårløk/purre. Tilsetter poteter, pasta eller ris. Krydrer godt. Noen ganger har jeg oppi rester av kylling, litt kjøttdeig/karbonadedeig eller fisk. 

Så er jeg glad i fiskemat. Her jeg bor har vi noe lokalprodusert fiskemat som er veldig god. Fiskekaker eller fiskepudding liker jeg best. Gjerne med byggryn til eller ris, og salat. 

Endret av Osten
Pallida skrev (11 minutter siden):

Taco med stekt ost i stedet for tacoskjell/-lefse

Jeg bruker Monster-lompene fra Tights, jeg spiser også lavkarbo, men ikke så striks at jeg ikke kan spise 2-3 av disse en sjelden gang. :) De er like gode som vanlige tacolomper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...