Gå til innhold

Vente med å ta celleprøve?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir 29 nå snart. Tok første celleprøve da jeg var 25 som var normal. Fikk jo egentlig innkalling til å ta celleprøve i fjor men har glemt helt av det. Har aldri hatt sex og så vidt jeg har forstått det da så er det veldig lav sjanse for å få livmorhalskreft. Uansett. Jeg ser at de opptil 29 år anbefales opprinnelig å teste seg hvert 3 år og for meg var det jo egentlig i fjor. Men er det like greit å bare vente ett år til da eller? Hva ville du gjort?

Anonymkode: 58a15...d81

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471841-vente-med-%C3%A5-ta-cellepr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg blir 29 nå snart. Tok første celleprøve da jeg var 25 som var normal. Fikk jo egentlig innkalling til å ta celleprøve i fjor men har glemt helt av det. Har aldri hatt sex og så vidt jeg har forstått det da så er det veldig lav sjanse for å få livmorhalskreft. Uansett. Jeg ser at de opptil 29 år anbefales opprinnelig å teste seg hvert 3 år og for meg var det jo egentlig i fjor. Men er det like greit å bare vente ett år til da eller? Hva ville du gjort?

Jeg ville ringt legen i morgen og bestilt time. Det er ingenting å vente med synes jeg.

AnonymBruker
laban skrev (48 minutter siden):

Så jeg burde vente til etter 1. juli med å ta prøven? Slik at jeg kan få den nye HPV-testen?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så jeg burde vente til etter 1. juli med å ta prøven? Slik at jeg kan få den nye HPV-testen?

Jeg vil ikke si noe om hva du bør. Du kan eventuelt diskutere det med legen din. Men jeg tror det er helt greit at du venter. 

AnonymBruker
laban skrev (På 17.3.2023 den 9.52):

Jeg vil ikke si noe om hva du bør. Du kan eventuelt diskutere det med legen din. Men jeg tror det er helt greit at du venter. 

Jeg tenker også at det vil gå greit å vente. Men skal ta det opp med legen min ja. Selv om jeg nå har begynt å få kalde føtter og vurderer å bare droppe det helt... 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...