Gå til innhold

Er det vanlig at uføre ikke vil ha kontakt med andre pga skam?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er flaut og pinlig å ikke jobbe og tjene penger sjølv. Det første nye folk du møter spør om er hva jobber du med. Nei takk!

Anonymkode: f2c34...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke møte nye folk, men hvis jeg gjør, så sier jeg at jeg er sykepleier, men ikke i jobb. Men jo, det er forsåvidt litt ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som er uføre. Man kan ikke noe for at man er syk. Jeg bare sier at jeg ikke jobber for tiden fordi jeg har vært eller er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Møter sjeldent nye folk men dersom noen spør så svarer jeg at jeg ikke er i jobb pga helsen. Ikke opplevd noen stille oppfølgingsspørsmål og heller ikke følt det er pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jeg er *navnet på det jeg er utdannet som, men at jeg nå er ufør. Hvis det blir mer snakk sier jeg at jeg har planer om å starte på utdannelse neste år og si begynne å arbeide igjen etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Jeg sier jeg er *navnet på det jeg er utdannet som, men at jeg nå er ufør. Hvis det blir mer snakk sier jeg at jeg har planer om å starte på utdannelse neste år og si begynne å arbeide igjen etter det.

Hva sier vi som ikke har noen utdannelse og ikke har planer om å arbeide heller?

Anonymkode: fc183...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sier du at du er ufør. Ikke noe problem. Jeg har en yrkesutdanning som gjør at du identifiserer deg veldig med rollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider