Gå til innhold

Hvordan kan vi stole på at det vi lærer er riktig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange vet hva de driver med, men jeg føler dette blir mer og mer utdødd. Vi lærer av hjernevaskede folk og fører hjernevasken videre. 
Hvordan føler dere at det er trygt?

Anonymkode: fdebc...91c

Tenker du på nye spesielt?

Anonymkode: 69df0...652

Du må hente informasjon fra flere kilder (lære deg kildekritikk) Vite hvilke nettsider som er pålitelige. Sette deg inn i forskningsmetode slik at du ikke stoler blindt på artikkelen med store bokstaver, men kan lese bak ordene som står skrevet.

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Du må hente informasjon fra flere kilder (lære deg kildekritikk) Vite hvilke nettsider som er pålitelige. Sette deg inn i forskningsmetode slik at du ikke stoler blindt på artikkelen med store bokstaver, men kan lese bak ordene som står skrevet.

Det rare er at dette vet jeg, men jeg er naiv og godtroende av natur, så jeg tror fort automatisk på ting jeg leser eller folk sier. 

Jeg var flink til det mtp studier og sånt, men ellers i livet tror jeg på mye. 😛

Trygt?  

Hvis du leser noe så bør du finne kilder som har motsatt teori og syn. Det er ganske lett. Så må du jo tenke etter hva eller hvem du syns virker mest rimelig og logisk. Det er alltid flere kilder du kan benytte. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...